19 april 2024, 13:11:33

valkjes met honden?

Gestart door sannecoenders@hotm, 3 oktober 2002, 20:59:53

« vorige - volgende »

sannecoenders@hotm

3 oktober 2002, 20:59:53 Last Edit: 5 oktober 2002, 15:20:07 by sannecoenders@hotm
mijn valk is nu heel erg tam :)
dus wilde ik hem graag kennis laten maken met bowie onze bouvier van 8 en halve maand oud. ::)
want als ze allebij nog jong zijn gaat het makkelijker zeggen ze en kunnen ze beter aan elkaar wennen. :'(
dus ik diddel uit de kooi gehaald bowie de kamer in....
bowie super enthousiast.... en diddel roept de heletijd tot bowie bij hem is en als ie er dan is bijt hij bowie héél hardt in zijn neus >:(
zou diddel dat doe omdat bowie te dicht bij hem komt of om te spelen??


( of de foto het doet weet ik niet, als ie het niet doet hoe moet dat dan wel?)

GROETJES X-IES SANNE EN DIDDEL

Peter

4 oktober 2002, 05:46:03 #1 Last Edit: 21 april 2003, 15:43:38 by admin
Hoi Sanne,

Zelf heb ik geen ervaring met honden en valkjes. Misschien iemand anders wel. En dat diegene dan ook tips heeft.

Met het plaatje kan ik je wel helpen, je kunt alleen plaatjes gebruiken die al op het internet staan. Je kunt met je rechtermuis knop op een plaatje klikken en op eigenschappen klikken er staat nu een verhaal en als je dan bij adres kijkt dan staat daar iets van http://www.valkparkiet.com.... foto.jpg Als je dat dan kopieerd dan kunt dat plaatje wel gebruiken hier is een voorbeeld :

Groetjes,
Peter

Marianne

Hallo Sanne,

Wij hebben dus wel ervaring met een hond en valkparkiet. Bij ons gaat het erg goed. We hebben een lieve labrador retriever en die is erg makkelijk, misschien speelt dat ook mee. Mijn vorige valk Nico mocht zelfs landen bij onze hond (Tara) in de mand en uit zijn drinkbak drinken.
Jacco, onze nieuwe valk, heeft dit nog niet geprobeerd. Jacco is niet bang van Tara maar zoek haar ook niet bewust op.
Het kan dus goed gaan een valk en een hond.
Succes ermee.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

sannecoenders@hotm

5 oktober 2002, 15:08:00 #3 Last Edit: 5 oktober 2002, 15:17:38 by sannecoenders@hotm
bedankt voor de reacties, ik blijf het nog wel ff proberen met diddel en bowie, meschien komt het wel omdat ze allebij nog erg jong zijn en bo erg druk is?

nu kijken of de foto van diddel lukt:

 

(geboren 21 juli 2002)

en ik heb nog een vraagje wanneer moet je de nagels knippen?

greetz sanne and the animals @ home!! love u all!

Wendy

Hoi!

Ik heb zelf vier valkparkieten en later zijn daar twee honden bijgekomen. We hebben een Rottweiler (volwassen gekregen) en een Engelse Bulldog. Mijn honden vinden het vooral erg interessant als de valkparkieten los zijn, want dan willen ze er het liefst achteraan. En als ik aan het knuffelen ben met het tamme exemplaar dan zit die Rottweiler wel heel erg dicht met zijn hoofd erbij. Ik laat dat niet toe. In het begin sprong hij ook tegen de kooi aan, gelijk afgeleerd. Dat gaat nu goed, maar als mijn vogels los zijn blijf ik er altijd bij. Ik vertrouw dat voor geen meter! Ze zien het waarschijnlijk als spelen, maar 1 hapbeweging kan al fataal zijn!

Silvia

Hoi,

Wij hebben weleens de hond van mijn vader te logeren. Het is echt een allediertjesvriend (de hond he), maar toch let ik altijd op ze. Vooral als onze valk rondvliegt wil ze nog weleens naar hem happen in de lucht. als hij op de grond loopt, loopt de hons eerder voor de vogel weg dan andersom, maar als de vogel achter de hond aan blijft lopen vindt ze dat wel vervelend en gromt ze soms naar onze valk. Al met al kunnen ze het goed samen vinden, maar ik zou ze nooit alleen laten!

Groetjes Silvia

sannecoenders@hotm

ik ben blijk dat het ook gewoon goed kan gaan, ik hoop dat bowie en diddel het ooit ook goed met elkaar kunnen vinden, vast wel  ;) greetz sanne, diddelen bowie