Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

*Esther*

Moooooiiii!
Hopelijk heb je meer succes met de mutatie dan ik. :-\ Nee,  het was gewoon pech bij mij.

Ik had eerst een lutino-geelwang, maar niet bewezen dus misschien was het ook wel iets met fallow hoor. Die vond ik dood, wrs zo van de stok afgevallen.
Daarna een lutino-bleekmasker en jawel, zij kreeg legnood :'( Ik vond haar op de plank waar de broedblokken op staan. Met uit haar achterste een grote 'ballon'-achtig iets.

Maar ze blijven erg mooi!!!

gr Esther


Peggy

Hè dat is wel vervelend als je dat meemaakt  :(
Hoop natuurlijk dat dat bij mij niet gebeurd maar ja dat weet je van te voren nooit.  sommige vogels worden ruim 11 jr en sommige gaan helaas veel eerder dood..eigenlijk net als bij mensen.
Ik vind ze iig wel erg mooi en je moet ook gewoon wat geluk hebben  :D

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

Heej Peggy,

Ik ben ook weer bijgelezen in je boekje  ;D ;D ;D
Je hebt het perfect voor elkaar met de voliere zeg... ziet er erg mooi uit en nu krijg je ook nog eens een prachtig valkje van Marlies... weet je al of je de jongste of de oudste neemt?

Ik ga je weer volgen hoor, ben weer van de partij  ;D

Peggy

Gezellig manon!  :D

Nee ik weet nog niet of ik de oudste of de jongste neem..één vd twee heeft mss parels net als Nina ricci v Caroline en ik denk dat ik ze zonder parels nog mooier vind..ze zijn beide sowieso prachtig vind ik maar ja,ik moet een keuze maken hè  ::)

Ben ook echt blij met de voliere,dank je wel.

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Kimm

hoi peggy,

leuk hoor dat je een valkje gaat nemen bij marlies. nou ik ben zeer benieuwd welke het gaat worden :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ManjaV

Hoi Peggy,

Ach...wat een schatje zeg :D :D  :-*
Gefeliciteerd alvast met je nieuwste aanwinst.
En al een naam? Die houd je zeker nog eventjes geheim   :P

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Ik heb zo'n vermoeden dat het de jongste gaat worden.  ::)

Dikke knuff van onze Reem.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roxy

Hoi Peggy,

Wat een leuke foto's en je voliere is inderdaad mooi zeg.
Wat leuk dat Remy naar jou toe gaat het is echt een schatje.
En nog een mooi valkje bij Marlies vandaan. Ben benieuwd welke naam je ze gaat geven.
Ik zit met hetzelfde probleem wat moet je nou kiezen ;D.

Groetjes Roxy

Saar

Hoi Peggy,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :D
Ze zijn schitterend!
Groetjes Saar :-*

Peggy

Goede avond!  :D

Kom net vd zwemles af met Melle en meneertje zwom gewoon door het C-gat  :o 8) :D 
Gaaaaaaaaaaaf toch  :D  Hij ligt nu moe maar voldaan op zijn bedje. Zijn grote broer Sam is helemaal trots op hem,net als wij.

Dank je wel saar..Ik vind ze zelf ook echt prachtig  :D

Dank je wel Roxy,ik vind het ook echt leuk dat Remy hier komt wonen..hij/zij heeft echt zo'n heerlijk koppie en volgens mij is ie superlief. Natuurlijk ben ik ook erg blij met mijn andere reservering.  Vanaf het moment dat ik bij Caroline De Lutino Bleekmasker zag,was ik verliefd  :-*  wat een mooie mutatie zeg dus ja ik ben wel blij met mijn reserveringen  :D

Hoi hoi Caroline,  ik zag vanmiddag al heel snel de foto's van reem in jouw boekje;  wat is het toch een lekker ding zeg.  :D en het gaat dus goed met zijn pootjes ? enne hoe gaat het met het eten ?  ;)

Dus jij hebt een vermoeden dat ik de jongste neem ?  dus je denkt nog steeds dat de oudste gepareld is  :D

Geef Reem een dikke knufffffff terug van me  :-*
enne dank je wel voor de foto van Reem in mijn boekje  :D

Dank je wel manja en ja ik denk idd al een mooie naam te hebben voor het lutino bleekmaskertje en ik ben er ook nog niet helemaal uit wb Remy  ::) * gewoon Remy/Reem laten of toch wat anders  ???  gelukkig zijn dit maar luxe problemen en komt het vanzelf goed  :D

Ja leuk hè Kim dat ik een valkje ga krijgen van Marlies..ben er ook echt blij mee.
Als de een parels heeft en de andere niet,dan neem ik wrsl degene zonder parels maar ik moet nog even geduld hebben.

Liefs peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Marian

Hoi Peggy,

Gefeliciteerd met je allernieuwste aanwinst :D
Inderdaad mooi een lutino bleekmasker!
Maar eerst nog even kiezen :P
Wat fijn dat Melle het met zwemmen zo goed doet, daar kun je als moeder zo trots op zijn! :D

Groetjes, Marian

Anke

Hoi Peggy,
Ik had weer wat in te halen hier :)
Wat gaaf dat Melle zijn diploma heeft gehaald!!

Gefeliciteerd met je mooie toekomstige valkje bij Marlies vandaan :)
En Remy.... :-* :-* :-*
Waar hangt het vanaf of hij bij jou komt wonen?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline





Even een kleine update over Reem's eetgewoontes.  ;)

Zoals bekend krijgt Remy nog 2 x per dag pap. We hebben dit een tijdje geprobeert met de spuit maar hij weigert de spuit en bedelt tegen de kropnaald. Sinds kort neemt hij/zij de kropnaald zelfs in zijn/haar snavel en laat hem zo de krop inglijden.  :o

Op deze manier krijgt Remy 's morgens 14-15 ml. pap (Nutribird A21) gemengd met gemalen pellets (Nutribird B14) ongeveer 1:1:2 delen water.  ;) Na de pap weegt Reem dan de laatste dagen 94 gram in de ochtend (rond 12 uur) en 97 gram rond 22.30 uur, ook weer na de pap.

Vanavond woog Remy na de pap (weer gewoon 15 ml.) 103 gram, wat betekend dat Remy eindelijk door heeft hoe hij sneller zaadjes kan pellen .... Remy heeft namelijk zo'n 6 gram er zelf aan gegeten.  :D

Ik kijk het even 2 dagen aan, blijft hij dit de komende dagen doen, krijgt hij voor het weekend nog maar 1 x pap, 's avonds voor het slapen gaan.  ;)

Meestal gaat het dan snel, als ze eenmaal de "greep" te pakken hebben. Ik knip zijn snaveltje nu ook even de komende dagen niet, beter een beetje te lang dan dat hij weer moet oefenen met een korter snaveltje. Dat komt wel.  ;)

DUs .... het gaat zo slecht nog niet.  :D

Bedankt voor je lieve berichtje in mijn boekje .... trusten voor straks.

Liefs Caroline



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Oooow gaat de goede kant op Peggy , nog ff wachten jij en je mag hem ook gaan op halen :D
Krijg je nu nog meer valkjes of niet?

Dierenfreackske

Hoi hoi ...leuk he , als ik het goed heb komen er 2 valkjes binnenkort naar je toe? Reem en nog een lutino bleekmaskertje van Marlies he ?? Beide beauty's hoor!
:D :D :D :D

Grtjs Ann