Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi Kim,

dank je wel hoor dat je even gegoogled hebt voor me maar ik denk intussen te weten wat het is. Ik had hierover ook een topic geopend bij ''andere vragen '' en daar zag ik een cyclus vd vlieg en dit is het derde stadium..in dit coconnetje zit dus een vlieg.  Maare volgens mij heb ik ze allemaal verwijderd hoor...ik houd er niet van al die rommel in mijn voliere  :D

Ik zal binnenkort eens spaanse pepers kopen dan  :D

Verder gaat alles wel goed hier met de valkjes..alleen heeft Belle een kale kop. Volgens mij wordt ze af en toe geplukt door Pim  >:( .Ze wil de laatste tijd ook niet meer gekroeld worden en haar achterhoofd is echt kaal  :(  Heb er gisteren al wat vaseline opgedaan.  Ik houd het wel in de gaten hoor dat het niet bijv vedermijt of iets dergelijks is.

Is vedermijt of bloedluis zichtbaar wanneer ze dit evt hebben?

Ik baal er wel een beetje van hoor.

Verder heb ik ook nog nieuws  ;D  Het is allemaal nog niet zeker.  Ik krijg mss één valkje, mss twee en heel mss ook wel geen.

Ik heb dus een optie op Remy van Caroline. Enkele weekjes geleden vroeg ze in haar boekje of er nou niemand was die dat heerlijke bekkie kon weerstaan  ;) Remy heeft namelijk een centenbakkie.  Ik liet de foto gelijk aan Maartje zien en ze zei eigenlijk meteen; '' dan moet je dat gewoon doen Peggy '' Dussssssss ik stuurde Caroline gelijk effe een IM  ;D
We hebben toen afgesproken dat Remy hier mag komen wonen mits hij/zij zich ook wel kan redden zomers in een buitenvoliere.  Ik krijg natuurlijk even bijscholing wb het knippen van zijn snaveltje.  Nu alleen nog even hopen dat het goed blijft gaan met zijn/haar pootjes. Even afwachten dus.Best spannend hoor.

En als Silver ( ook van Caroline ) geen pareltjes krijgt dan komt Hij ook hier wonen.  Ik wilde nog heel graag een bonte cinnamon witmasker en aangezien het lutino bleekmaskertje bij de vader v mijn vriendin niet doorging ( omdat het gewoon lutino's waren  ::) )  ,  kon ik weer naar iets anders gaan kijken  :D Wil niet zeggen dat ik geen lutino bleekmaskertje wil maar op dit moment vind ik ze ook wel wat prijzig.  Ja af en toe moet ik ook naar de centen kijken  ;)

We zijn al volop met namen bezig terwijl de kans er ook in zit dat we geen valkje krijgen maar ja we kunnen het toch niet laten.

Eerst dachtten we aan Sil ipv Silver en Sul ipv Remy. Had Sam verzonnen en vond ik op zich ook wel erg komisch.

Gisteren dachtten we aan namen v Avatar zoals;  Appa, Momo, Aang, Prins Zuko, Katara etc.. Nu vond ik appa gelijk al wel mooi klinken en Momo ook wel maar nu vind ik Prins Zuko wel een mooie naam voor Silver en Appa voor Remy  ::) ;)Wat vinden jullie ervan.  Wij zitten duidelijk met een luxe-probleem  ;D

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Marian

Hoi Peggy :D

Wat een gekke dingen hoor, die coconnetjes, fijn dat ze weg zijn, bah vliegen :P
Maar ja, buiten hè, wat Caroline al zegt, daar kom je met allerlei diertjes in aanraking.

Oh, wat super leuk joh, wanneer Remy en Silver bij jou komen wonen!!
Remy heeft zo'n schattig koppie, zo liefff :-*
Als je mijn eerlijke antwoord wilt mbt jullie luxe-probleem, dan zou ik Remy zo laten, vindt ik helemaal bij hem passen :D
Voor Silver vind ik de naam prins Zuko kei gaaf!!!
Ik ben benieuwd welke keuze jullie dan gaan maken...

Op je vraag over vedermijt en bloedluis kan ik geen zeker antwoord geven, heb daar geen ervaring mee. Het lijkt mij dat je deze beestjes kan zien lopen, net als haarluis bij ons.
Maar ik weet niet hoe groot deze beesies zijn...
Hahah, nu geen jeuk op je hoofd gaan krijgen hè :P ;D

Kan me voorstellen dat je van het kale plekje baalt!
Ik hoop dat je er gauw achterkomt waar het vandaan komt, dan kun je er misschien iets aan gaan doen :D

Fijne dag, groetjes Marian

Kimm

hoi peggy,

ik vind de naam remy echt bij remy passen ;) maar je moet natuurlijk zelf beslissen. ik vind het super leuk dat jij die 2 valkjes gaat krijgen, spannend hoor :D

inderdaad die coconnetjes zijn de vliegen. ze leken ook wel op de rupsen. maar nu weet je het.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Jha je moet gewoon de namen nemen die je zelf leuk vind :D
Appa vind ik wel grappig heeft wat van Appie weg !! :D :D

Peggy

Foto's ;

En nu ga ik lekker slapen.Ben net terug van mijn werk en mijn auto start vandaag steeds erg moeilijk.Hij hapert steeds,dus morgen toch maar even naar de garage.
Truste !

Gr Peggy

Caroline

Gave foto's!!!!  :D

Alleen wat ziet Belle (toch?? ??? ) eruit.  :o

Balen hè, dat plukken bij hun partner .... Coco hier gaat ook kuifloos door het leven.  :-\

Succes met de auto bij de garage.

Knuffie van Remy die vandaag gaat proberen of 2 x pap per dag voldoende is.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi peggy,

wat een prachtige foto''s!! echt super mooi  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Peggy

Goede morgen  :D

De auto staat inmiddels bij de garage. Fiets achterin gegooid anders moest ik helemaal terug lopen. wrsl moet de BDP  ???  sensor vervangen worden. Ze bellen straks effe op over hoe of wat.

Dank je wel Kim.  Je kunt buiten ook zo'n mooie foto's maken qua scherpte enzo vooral als het zonnetje schijnt  :D

Ja Belle ziet er echt uit hè Caroline..het plukken gebeurde volgens mij iedere keer 's morgens wanneer ze nog in de witte kooi zaten..dan hoorde ik Belle volgens mij krijsen  >:(  Dus ik doe ze 's nachts niet meer in de kooi ...hebben ze meer ruimte..mss dat het daar aan ligt..ik weet het ook niet maar vanmorgen heb ik niets gehoord. Maar als dit komt door plukken dan is Pim zeker de dader  >:(  Hoop dat het toch weer aangroeit.

Gaaf dat je 2 x dgs pap gaat proberen en wat ook erg positief is, is dat het erop lijkt dat de nageltjes beter gaan staan. Goed nieuws hoor.  :D

Hoi Petra,  ik ga zeker namen kiezen die wij hier met zijn allen ( met name ook de kids ) leuk vinden maar ik vind heel veel namen wel leuk  ::) ;) De naam Remy vind ik zelf ook wel mooi hoor maare we zien wel  :P  mss blijft het gewoon Remy,  mss ook wel niet  ;D

En Kim,ik weet nu trouwens zeker dat het vliegen zijn want gisteren lagen er 3 op de ruggetjes in het zand. eigenlijk wel een mooi gezicht..ze waren volgens mij die nacht uitgekomen en lagen op een rug te trubbelen,zeg maar..ze konden volgens mij nog niet vliegen.Op zich dus wel leuk om te zien maar liever niet in mijn voliere  ;)  Ik weet nu iig zeker dat het niet echt kwaad kan en dat is het belangrijkste.

Hoi Marian,

Dank je wel voor het meedenken wb de namen. Prins Zuko is wel gaaf ja  :D  Sam vindt het een lange naam maar op zich wel mooi .  Ik denk dat ik pas echt ga kiezen wanneer ik zeker weet of Remy en/of Silver hier komen wonen want ja dat is nou eenmaal niet zeker ...best spannend hoor.

en ja het koppie v Belle ziet er niet uit..ik denk echt dat Pim dit doet dus ik houd het in de gaten.
En is het zo dat ze steeds kaler wordt op verschillende plekken en dat ze minder fit lijkt te worden dan ga ik naar een DA.  Hoofdluis ( bij de mens )  herken ik wel.Ben luizenmoeder op school en Melle heeft ze sowieso al 2x gehad  ::) ;)  Melle hè,  niet Belle  ;D ;D

Hoop toch eigenlijk dat we vanavond weer een auto hebben..anders moet alles op de fiets..boodschappen,heen en weer naar Beek en Donk voor de zwemles.  Vanmiddag moeten we sowieso met de fiets want de auto is vandaag niet klaar ( mss vanavond ).  Ach ja,  het kan natuurlijk wel..we zijn natuurlijk ook een beetje verwend met de auto alleen ik heb niet zoveel zin om door regen en donder te fietsen..we wachten af  :D

Melle moet as zondag Proefzwemmen.  als ie dat haalt (  ik denk het overigens van wel hoor ) dan heeft ie eigenlijk al zijn A diploma in The pocket  :D

Ik ga wat doen hier.

Fijne dag  :-*

smiley

Hallo Peggy

Ik heb weer genoten van je foto's vooral ook van je voliere ,wat een luxe voor de valkjes .
Het kale kopje is inderdaad van het plukken ,zonde maar het groeit wel weer aan .
En wat goed dat je voor Remy gaat ,zo'n lief smoeltje is ook onweerstaanbaar.
Namen kiezen is ook erg moeilijk ,ik heb meestal namen met een achtergrond.
Zoals Smiley hij heet zo omdat, hij op de foto's die ik kreeg van de kweker altijd leek te lachen !!
Veel succes met het kiezen !!!!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

☺ Pita ☺

Heeej wat stoer bijna A diploma :D
En balen van je auto joh je mist zon ding zo snel he?
Hopenlijk valt het mee met de kosten.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Peggy

Ik wilde deze foto in mijn handtekening zetten maar helaas het lukte dus niet  ::)

Héeeeeeeeeee ik zie Remy in mijn boekske,  kei bedankt Caroline  :-* :-*

Wat is het toch een scheetje.

Caroline

Boven profiel aanklikken -->

Forumprofielinformatie aanklikken --->

Deze link:

[ img ]http://www.valkparkiet.org/upload2007/joepguus.JPG[ /img ]

zonder de spaties bij  [ img ] en [ /img ] kopiëren naar handtekening --->

Veranderen aanklikken --->

Dan moet hij er staan.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

10 juli 2009, 18:55:14 #1694 Last Edit: 10 juli 2009, 20:19:36 by Caroline

PS -->

Deze stoere Reem had ik nog niet geplaatst, bij deze nog eventjes.  ;)

Fijn weekend en zondag .... Melle, zet hem op knul!!!  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.