Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

Goede morgen allemaal,

Joep,Belle,Guusje en Pim zijn de nacht weer prima doorgekomen  :D  Buitenlamp is gemaakt dus ze hebben een beetje licht.



Foto's ;






































































Zo,dat waren weer een aantal foto's van mijn vogelkes...de laatste foto's zijn van een paar dgn terug..de kleinere kooi met daarop die bak met houtkorrels en het blauwe tafeltje daaronder zijn weg...nu staat er een witte grotere kooi..deze staat dag en nacht open  :D

Groetjesssssssssss  :D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Hey meis, fijn dat het allemaal goed is gegaan vannacht.  :D

Leuke foto's van je prachtige volière en valkjes ... lieffff, "ons" Joepke.  :-*

Hij blijft hetzelfde lekkere smoel houden.  ;D

Ik duim dat het nu allemaal goed mag blijven gaan.

Lekker van genieten nu hoor!!!!

Liefs en tot gauw.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hey Peggy'

Hele mooie foto's en wat een temperatuur zeg. Haha, dat ken ik van mijn voliere, ook zo lekker warm hier!

Groetjes

mara

Peggy

Goede middag allemaal,

Genieten jullie ook zo vh heerlijke weer ? Op zulke dgn is het zo mooi en gezellig om een buitenvoliere te hebben..ik kan hier zo van genieten.  Lekker rommelen in de tuin en dan in de gaten gehouden worden door 4 schatten van valkjes  ;D
Het gaat ook erg goed..ze hebben het super in de voliere en tot nu toe nog maar 1x 's nachts wat paniek geweest maar doordat er nu een lichtje brandt 's nachts,vinden ze hun plekkie snel weer terug en we hebben ook geen last meer van katten gehad dus volop genieten hier.

Ik zit er dus aan te denken om sowieso Joep ( 1,5 jr ) & Guusje ( 2 jr )  een blok te geven.
Maar hoe zit het dan met het andere koppeltje?  Belle is wel 2 jr maar Pimmetje wordt in sept pas 1 jaar.
Maar het lijkt me ook niet slim om 1 blok op te hangen terwijl ik 2 koppels heb (  denk ik dan hè ).
Wat kan ik nu het beste doen ? Wachten tot aug/sept en dan gewoon 2 blokken ophangen of toch eerder ?
Alle tips zijn natuurlijk weer van harte welkom  :D

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

Hoi hoi Peggy,

Ik heb geen tips voor je wat betreft de blokken.
Wil wel zeggen dat je voliere super mooi is geworden... en ik kan me goed voorstellen dat het genieten is als je lekker buiten bent...

Super!!

LIefs Manon

Caroline

Hey meis .... wat is wijsheid??  ::)

Ik denk er even over en we kletsen er vrijdag verder over.  ;)

Gezellig .... tot vrijdag!!  ;D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Goede morgen allemaal,

Ik ga dus nu geen blokken meer ophangen want het is sowieso krapjes aan ivm onze vakantie..als ik nu eenblok zou ophangen moeten ze deze week meteen eitjes gaan leggen en dan nog zijn ze pas 6 weken en dan gaan we 2 wk weg,  dus dat wil ik niet..er komen dus pas blokken hier;  of in de winter (  wanneer de valkjes evt weer naar binnen gaan )  of april/mei 2010.   Dan is Pimmetje ook zeker oud genoeg.

Ik ga vanmiddag naar Chantal..heb een mooi cinnamon witmaskertje op het oog  :D  Ik ga om 12.45uur eerst Melle ophalen v school en dan rijd ik gelijk aan.
Wie weet waar ik mee thuis kom  ;D  (  waarschijnlijk nog met niks want ze zijn nog wat te jong maare reserveren kan wel hè,hihi )

Eerst nog even wat ''spelen'' met de mutatie calculator  ;D

Tot strakjessssssssssssssss

Liefs Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi Peggy.. en welk valkje is het geworden????  ;)

Groetjes Manon

Marian

Heej Peggy,

Wat leuk, een valkje bij Chantal, zijn ook zoo lieffff en mooi!! :D
Ben benieuwd wat je uitgezocht hebt!!

Groetjes, Marian

Peggy

Hai hai,

Ik had dus eigenlijk een cinnamon witmasker popje uitgezocht maar nu was gisteren een vriendin hier en haar schoonvader heeft ook af en toe een nestje en als daar een lutino bleekmaskertje bijzit,dan krijg ik die dus dat aanbod wil ik eigenlijk ook niet afslaan...dus ja dan begint Peggy weer te twijfelen hè  ::)   Ik wil ook niet teveel valkjes hebben want ik hoop nog steeds ooit jongen te krijgen van mijn twee koppeltjes en mij kennende kan ik die dan toch niet allemaal wegdoen  ;)  Als over een aantal jaar de grote houten speelhut weggaat ( die hier in de tuin staat )  dan heb ik weer wat meer ruimte voor een grotere buitenvoliere en dan kan die ook tegen de schuur aan staan en dan komt in de schuur het binnenhok en pas dan kan ik echt meerdere valkjes gaan kopen/houden etc  :D   En ja een lutino bleekmaskertje vind ik eigenlijk wel erg mooi maare ik moet nog effe afwachten.

Dus vooralsnu komt er even geen nieuwelingetje bij...

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Hoi Peggy,

Ik had nog niets gezegd (en ik had ze ook nog niet gezien ::))
over je foto's.
Nou, ze zijn prachtig en wel zó scherp! 8)
Haha, op het moment val ik op albino's ;D
Jouw Belle (?, gokje ;)) is getekend, zie ik wel hoor, maar ik vind haar zo mooi wit :-*
Wat goed dat je geen onrust meer hebt gehad 's nachts.
Ik mis nog even de reden waarom de kooi in de volière staat, vinden ze dat 's nachts prettiger?

Groetjes, Marian

Caroline

Misschien leuk om te weten Marian .... Joepke is een grotere broer van jouw Indy. Vorig jaar geboren bij Amor & Diégah.  ;)

Groetjessssssssssssssssss Peggy.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Hoi Marian,

sorry voor de hele late reactie maar ik ben alweer even niet echt actief geweest in mijn boekje ( foei foei !  )

Dank je wel voor je complimentje mbt mijn foto's..als buiten het zonnetje schijnt,kun je ook zulke mooie foto's maken..Ze lukken dan bijna altijd.
Ik denk dat je mijn Guusje bedoelt; zij heeft meer wit dan Belle en is meer getekend.  Belle is het witte popje met de vele mooie parels  :D

Er staat een gewone papegaaienkooi in de voliere zodat ze dan naar mijn idee 's nachts wat veiliger zitten.Zo kunnen er zekers geen katten bij. Het is dus ook een beetje voor mijn eigen gemoedsrust want ik moet er niet aan denken dat er iets naars met ze gebeurd.  Ik deed het ook ivm nachtelijke onrust af en toe...zo wist ik zeker dat ze weer omhoog zouden kunnen klauteren maar nu met het goed werkend nachtlampje zouden ze eigenlijk ook wel gewoon los in de voliere kunnen blijven want nu is het nooit pikkedonker voor ze. Maare de kooi staat er nu en ze gaan er moeiteloos in 's avonds en ik kan weer heerlijk slapen (  druktemaker die ik ben ,hihi )  Mss hoeft het over een tijd niet meer als ze weer helemaal gewend zijn in de voliere. 

Maare het gaat  dus kei goed met mijn 4-tal..het zijn zulke lieverds.  Leuk om te weten hè dat jouw knappe Indy een zusje is van mijn Joepke  :D

Lieve valkenvrienden;  ik probeer weer wat vaker hier te komen en meer updates te schrijven..af en toe komt het er niet van maar vind het zo leuk.

Ik ga nu even bij Melle zitten want hij voelt zich niet zo lekker...morgen heeft hij trouwens feest op school ;  St Jans feest  :D  Dat vieren ze altijd op de vrije school.  echt erg gezellig en morgenavond heeft Sam st Jansfeest met een groot kampvuur en allerlei leuke spelletjes;  superleuk..ze mogen zelfs over het vuur heen springen  :o

Kom gauw weer wat meer vertellen..moet zo gaan werken.

Liefs Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier