Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Caroline

Spannend weer, de eerste zwemles.  ::)

Thomas is 1 september begonnen, ook hij doet het gelukkig heel erg goed.

Meestal ben je als moeder nerveuzer dan de kids.  ;D

Leuk update over je valkjes .... geef onze Joep maar een warme knuffel van me.  ;)

Groetjes vanuit Veghel.

PS. vind het een fijn gevoel dat je een sluis besteld.  ;) En super dat ik het als eerste hoor als de A22 weg mag.  :P 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Peggy,

over je binnenhok hoef je je niet zoveel zorgen te maken, deze hoeft niet verwarmd. Mijn valkjes zitten ook buiten en hebben niet eens een binnenhok. Wel kunnen ze beschut zitten, uit de regen en wind. Dit gaat al 2 jaar goed. Je voeding heb je al aangepast, prima!

Dierenfreackske

Hoi hoi , wat een leuke update's en ach jeetje , wat schaam ik me , ik wist niet dat je een buitenvoiliere had , ach meid , het is zooooo gezellig voor ze he en ze kunnen lekker vliegen en spelen  in hun eigen leuke plekje , en de koude , ik denk dat ze wel zo slim zijn om zich uit de koude wind te houden he , hier zie ik dat ook hoor , ze schuiven dan met z'n allen naar de andere kant op waar het niet tocht he ! Ik vind het ook zo grappig om te zien hoor ! Heel veel plezier nog en wat een superleuke voorruitzichten ook ! Grtjs Ann ;) :D :D :D

*Petra*

Hey Peggy,

Bo en Dirkje zitten samen in het blok !!
Ze zijn het nu toch wat aan het verkennen, goed nieuws dus ...  ;).

Groetjes Petra  :D 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Peggy

Goede morgen allemaal,

Hier weer even een update van mijn kant. Ik kom de laatste tijd bijna niet meer aan het forum toe..heb het wat druk,met name in mijn hoofd en zit niet zo heel lekker in mijn vel en heb nu ook erge last van mijn hormonen  ::) Maar goed,  ik probeer de draad hier weer gewoon op te pakken.

Met de valkjes gaat het eigenlijk erg goed,hoewel ik ze,met name 's avonds,  best wel heel erg mis  ::)  en aangezien ik wel wat afleiding kan gebruiken zit ik er vanaf vandaag toch weer aan te denken om de valkjes gedurende de wintermnd toch weer naar binnen te doen en dat ik dus boven de valkjeskamer weer ga herinrichten...zodat ik 's avonds af en toe lekker bij ze kan zitten.
Een voordeel is ook dat ik dan langzaamaan Guus en joep ook een blok kan geven en ik weet dan ook zeker dat ze het niet koud hebben...ik denk overigens niet dat ze het koud hebben maar dan toch...
en dan kunnen ze vh voorjaar weer lekker naar buiten in de voliere...dan is het langer licht en ben ik vaker 's avonds lekker buiten..we krijgen namelijk ook een veranda  :D  dus zelfs op warme regenachtige zomeravonden kan ik lekker buiten zitten...
heb dus ook absoluut geen spijt vd voliere want ik vind het nog steeds prachtig...ze genieten er ook enorm van en doen het werkelijk goed...ik mis ze op dit moment gewoon gedurende de avonden en kan wel wat afleiding gebruiken.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Hoi meis, ik kan me het helemaal voorstellen hoor .... ik heb namelijk buiten een kleine volière met wat grasjes en een kanarie en weet dus uit ervaring dat je daar in de winter nasgenoeg geen contact mee hebt.

Om deze reden ook voor mij geen buitenvolière.  ;)

Balen dat het emotioneel met je zelf niet zo lekker loopt.  :-\ Ik hoop dat je snel weer wat beter in je velletje komt te zitten.

Sterkte meis.

Hele dikke knuffel en voor mijn  lieve Joepke een  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Peggy,

Dat is dan toch een heel goed plan !? In de winter lekker boven waar je de valkjes makkelijker kan opzoeken en in de zomer of het voorjaar weer lekker naar buiten !

Dan kan je ze in de winter inderdaad lekker opzoeken en of bij ze gaan zitten, zo blijven ze ook lekker tam en kan je ze een blok geven als je wilt !!

Kan me voorstellen dat je dit graag wilt, ik zou zeggen: doen !!

Succes  :D

Marian

Hallo Peggy,

Ik ben je dagboekje even binnengevallen :)
Ik zag de naam Guusje......wij krijgen over een paar weekjes ook een Guusje....een cinnamon gepareld popje van Chantal :D
Dus leuke naam!!! ;D....en lieve, mooie, tamme valkjes 8)

Ik zag dat je een mooie volière hebt en dan wil je hem ook nog oppimpen ;)

Jammer dat het nu wat minder met je gaat, wellicht gaan jouw lieve valkjes je straks binnen weer lekker vertroetelen :D

Spannend hoor, dat je ook van plan bent om te gaan kweken.
Ik heb nu alleen Gijsje sinds een goeie week....kei lief :-*
Ik gok erop dat hij een mannetje is.....want aankomende Guusje is een popje.... ;)
Maar het geeft ook niet wanneer Gijsje een popje is hoor....dan blijven de parels mooi  ;D.....en kan ik nog op zoek naar een mooie bonte man, hihi :P

Ik hoop dat je een fijne avond hebt :)

Groetjes, Marian

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Hopelijk zit je snel weer wat beter in je vel.
In ieder geval een dikke knuffel van mij  :-*

Wat betreft de valkjes ik zou ze ook naar binnen halen als je ze zo mist.
In het voorjaar en zomer lekker buiten en daarnaar lekker binnen. Een prima oplossing.
;D :D
Liefs Jeanine

Peggy

Hoi allemaal,

Het gaat alweer wat beter meiden..ik kan me ooit zo rot voelen met name als de hormoontjes zo opspelen maar goed,  ik voel me weer wat happier  :D

Gisterenmiddag hebben we toch maar weer de valkjes verhuisd van buiten naar binnen omdat we ze met name 's avonds toch wel missen nu de dgn zo kort zijn en omdat we het toch wel erg koud vonden voor ze... (  watjes  ::) , Maart en ik hè want de valkjes klaagden niet )  :D  Het kamertje is weer bijna helemaal ingericht voor ze dus ze kunnen ook daar weer lekker rondfladderen...alleen Joep en Pimmetje maken hier gebruik van.  Guusje en Belle blijven in de kooi.
Een voordeel van dit heen en weer verhuizen is dan wel,  dat ik echt ontzettend goed ben geworden in het in -en uit elkaar halen vd vogelkooien  ;) Een tijdje geleden hebben we de grote witte kooi van boven naar beneden gehaald ( uit elkaar moeten halen anders pastte die niet door de voliere deur heen ),  toen weer in elkaar gezet in de binnenruimte vd voliere ( 1m breed,1m diep,2 m Hoog ) dus wat krapjes  :D...vorige week vond ik ineens dat ie toch wel in de weg stond daar dus heb ik hem maar weer uit elkaar gehaald,  helemaal schoongemaakt en boven neer gezet.  Die nacht was er nachtelijke paniek in het binnengedeelte...de valkjes hadden toch niet voldoende houvast en vlogen steeds tegen de kunststof panelen aan..midden in de nacht kon ik dus naar buiten om ze weer gerust te stellen..heb ruim een half uur in mijn pyama buiten in de voliere gestaan  :D  dus de volgende dag toch maar weer dezelfde witte kooi in elkaar gezet in het binnen gedeelte om vervolgens enkele dgn later weer te beslissen dat de valkjes toch weer naar binnen gaan  ::)   Dus de witte kooi is vanmorgen weer uit elkaar gehaald,  gepoetst en boven weer in elkaar gezet door moi  ;D  Ik ben helemaal geen trubbelkont !!  ::)
De voliere is nagenoeg weer helemaal leeg,  alles is flink schoongemaakt ...de valkjes zitten weer binnen...Heb trouwens de verwarming uit op die kamer anders is de overgang denk ik te groot en ik heb het raam een stukje open...ze kunnen niet wegvliegen hoor  ;)  dus het is nog tamelijk koud op die kamer maar ik laat ze eerst maar eens even wennen...

Ik ga nu weer aan de slag hier want ik heb nog zoveel te doen..ik reageer later op jullie berichtjes oké?!  alvast bedankt iig voor jullie lieve woorden.

Tot straks

Liefs peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

♥Debby♥

Heeeeeeeeeee.. je draakjes weer binnen voor de winter.. Wat gezellig!!

Ik ben iedere dag wel in de voliere te vinden maar ja, in de winter 's avonds is het toch moeilijker inderdaad.. en dan heb ik natuurlijk nog van die dondersteentjes binnen zitten.  :D

Kan me best voorstellen dat je nu 's avonds even lekker op de valkjeskamer gaat zitten... Heerlijk toch... en in Mei kunnen ze weer heerlijk hun gang gaan in de voliere.. Nu kun je ook op je gemak in het vroege voorjaar de aanpassingen gaan doen.

Ik hoop dat je zelf ook snel weer lekker in je vel komt.. Moet zeggen dat de vallende blaadjes ook hier wat spoortjes achter laten hoor..  Zo futloos en je denk over de stomste dingen na..

Sterkte maar en geniet lekker van het gefrübbel!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Heerlijk je valkjes en natuurlijk onze Joepke  ;) binnen,

Lekker genieten .... veel plezier trubbelkont.  ;D ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Peggy,

Heel fijn dat je nu lekker de valkjes in de buurt hebt en lekker naar ze toe kan al loop je in je pyama  ;) Gewoon je gevoel volgen, en dat heb je gedaan ... goed hoor meid !!

Groetjes, Karin

Dierenfreackske

Hoi Peggy, fijn dat je je weer beter voelt hoor, en dat je je gevoel gevolgd hebt !
Goed zo hoor ! Geniet maar lekker van de valkjes he ! Grtjs Ann

*Petra*

Hey lieve trubbelkont  ;),

Gewoon doen wat goed voelt, gelijk heb je!!
Vandaag heb ik Bo en Dirkje goed in de gaten kunnen houden en Dirkje helpt al best goed mee met broeden!!
Ze doen in ieder geval goed hun best, dus ben benieuwd...

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !