Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Peggy ..ik weet het ook niet wanneer je iets begint te zien hoor ! Ik hoop dat je toch gauw iets zult zien he ! Grtjs Ann

*Petra*

Citaat van valkparkiet.com:

Wanneer bevrucht?
Als er een ei gelegd is kan men zo'n drie tot vier dagen later gaan schouwen. Is het ei bevrucht dan zal het ei roodkleurig zijn met kleine adertjes. Het ei op de foto is een dag of 3 a 4 oud en vertoond kleine rode adertjes, naar mate het jong groeit in het ei zal de rode plek groter worden.

Luchtkamer
Let bij het schouwen van een ei goed op dat je de lamp aan de kant houdt, waar de luchtkamer zit.
De luchtkamer bevindt zich aan de ronde zijde van het ei.

Groetjes Petra  :D
ps. er staat ook nog een mooie foto bij (kweken).

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Peggy

Nu kom ik net thuis van mijn werk,  zitten ze allebei niet op de eitjes...dus ik wil gaan voelen of ze heel koud zijn,  zie ik ineens een vijfde eitje te liggen en de eitjes voelde idd wat koud aan  :( terwijl Bo de hele dag als een pitbull op haar eitjes zat...ze was er niet weg bij te slaan...nu zit ze er trouwens weer op...Het vijfde eitje is dus gelegd op 2 maart ( verjaardag van Maartje  ;) )
Ben echt wel benieuwd hoe het gaat lopen met de eitjes...hopelijk is er één ( of meer natuurlijk ) bevrucht.

Even off topic;  melle was vandaag zo zielig,  flinke koorts en buikkrampen,  hij voelde zich de hele dag zo ziek.Ik hoop dat ie een beetje kan slapen vannacht.Morgen maar lekker thuishouden.

Ik ga nu ook lekker naar bed  :-*

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Petra*

Hoi Peggy,

Zo, 5 eitjes al  :o.
Ik hoop dat er toch minmaal een paar bevrucht zijn, en dat Bo-tje weer metjes gaat broeden. Maartje, gefeliciteerd nog!!
Beterschap met Melle, hopelijk gaat het vandaag al beter..

groetjes Petra 

Caroline

:o
Vijf eitjes alweer!!

Spannend hoor, en wat betreft het koud worden, ze kunnen wel tegen een stootje hoor, ik ken verhalen van de hele nacht koud liggen en elke nacht koud liggen en toch gezonde donsjes.

Mijn ervaring is, het beste is toch een origineel schouwlampje, zie je de adertjes toch het beste omdat het om het eitje heensluit.

En het blauwe neusje .... die is gewoon met zijn snuffertje tegen een muur of iets dergelijks aangevlogen .... is een blauw plekje en groiet er vanzelf weer uit, je zult zien dat het steeds verder richting de punt van de snavel zakt.  ;)

Heel veel kweekplezier .... en dikke koes voor mijn ventje.  ;D :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Eitje nummer 5 alweer en ook nog eens op de verjaardag van Maartje :D (toevallig ook op de verjaardag van mijn zoontje Amir)
Alsnog gefeliciteerd.

Beterschap met Melle.

En hopelijk zijn er een paar van de 5 eitjes bevrucht en gaan Bo en Dirkje heel erg netjes broeden ;)
Ze houden je wel in spanning zeg ::)

Peggy

Ga vanmiddag dan toch maar een schouwlampje kopen hoor,  ben namelijk best benieuwd...nu broeden ze weer allebei  ::)
Ben blij om te lezen dat ze wel tegen een stootje kunnen.

Joep doet het echt zo goed Caroline;  hij fluit werkelijk de sterren vd hemel...alle deuntjes ratelt ie af en toe achter elkaar af,  ik lig hier ooit helemaal dubbel met hem  ;D  Ik zal hem een dikke  :-* van je geven hoor,  vindt ie vast fijn, onze kroelkip  :D

Hoi Petra,  Melle is wel gewoon nog thuis,  heeft koorts maar eet al wat yoghurt en drinkt water en slaapt nu alweer op de bank...heeft wat meer rust....gisteren kreunde en steunde hij zowat de hele dag. zo zielig  :( :'(
Dank je wel nog hè voor je uitleg wat betreft het schouwen..ik hoop natuurlijk ook dat we tenminste één bevrucht eitje zullen hebben...

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Dikke beterschapsknuffel voor Melle en Maartje .... nog gefeliciteerd.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

zo he... hier ook eitjes.. wat gaaf!!!!

ik ga hopen dat ze bevrucht zijn ... gaaf zeg!!

Beterschap voor Melle nog!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

En?? Schouwlampje gekocht??
Melle weer opgeknapt?

Groetjes Petra  :D

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Hoe gaat het met jullie zoontje?
Hoop dat hij weer wat beter is.

En hoe gaat het met de papa en mama in spe?
Zijn ze nog keurig om de beurt aan het broeden?

Groetjesssssss

Dierenfreackske

Hoi Peggy...wat sneu dat Melle zo ziek was gisteren , hopelijk is het veel beter vandaag ! Hoe is het met de 5 eitjes ? Zie je ondertussen al iets ? Het zou natuurlijk leuk zijn mochten er zeker een of meer eitjes bevrucht zijn he ! Ik zal voor je duimen ok ? ! Grtjs Ann

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Peggy,
Beterschap voor Melle!!
Ik ben wel heel benieuwd of je al een schouwlampje hebt en wat je nu ziet in de eitjes...
Spannend,spannend!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*~Jeanine~*

Peggggggggggggggggggggyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!

Waaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrr
Beeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnn
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeee??????????????????????

We zijn geloof ik maar een heel klein beetje nieuwsgierig ;D