Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Peggy ...wat is hier allemaal aan de hand zeg ...
Bo heeft een ei en zit nu in een andere kooi met  haar partnerke en goed dat je zaagsel gaat halen voor in dat doosje hoor ! Ik ben wel ook benieuwd hoe dat ga evolueren hoor !Alvast succes met het ei en hopelijk komt daar een
heel gezond en lief donsje uit he ! Grtjs Ann



Anja


Gefeliciteerd met het eerste eitje zeg.

Kan me er iets bij voorstellen dat je toch wel bent geschrokken.

Groetjes Anja

*~Jeanine~*

Gefeliciteerd met het eerste eitje van Bo en Dirkje  ;D

*Yvon

Hoi hoi

Wat leuk dat ze een eitje hebben !!  :D
Nu moeten ze alleen nog doorkrijgen dat ze er niet mee moeten voetballen.  ;)
Miss dat ze na het tweede eitje wel gaan beginnen met broeden.  :)
Als ze zo met de eitjes blijven vogelen is het miss beter om de eitjes te vervangen voor neppers.
Als ze met de kapotte eitjes door de kooi gaan is dat ook niet zo lekker.
Ze moeten nog een hoop leren,maar het begin is er wel.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Och .... Eros speelt er ook graag een potje voetbal mee hoor als zijn vrouw van huis is en .... vandaag is er toch een donsje uitgekomen en hij was niet eens duizelig.   ;D ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Bo en Eros kunnen wel een voetbalclub gaan beginnen... FC Valk ;D

Hoe is het nu in de kraamkamer?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Hoi hoi allemaal,

Het gaat heel goed in de kraamkamer...ze kijken totaal niet naar het eitje om  ::) ;D
Maar.....ze zijn toch weer vaak samen in een hoekje vd kooi te vinden en ze gedragen zich precies hetzelfde als enkele dgn geleden dus ik verwacht eigenlijk toch meerdere eitjes,  iig wel eitje nr 2.  Heel af en toe rommelen ze wat in het doosje...gisteren gooie dirkje het eitje steeds onder het zaagsel...dat doet ie nu niet meer...ze broeden dus niet.  Ik laat ze maar toedoen..  en er wordt ook niet meer gevoetbald met dit eitje ...wel fijn Caroline dat kleine Harrie toch niet dol is geworden met al dat getol van papa Eros  ;D ;D
Dirkje fluit gelukkig weer allerlei leuke en flitsende serenades voor zijn vrouw  ;D  vind ik zo leuk  :D

Yvon;  ik ben benieuwd wat ze gaan doen ja met een evt tweede eitje.

Nu Bo & Dirkje toch een eigen plekje hebben,  is er toch meer rust in de grote kooi...Poppetje en vooral Belle worden nu niet meer zo opgejaagd door onze Baas Dirkje  ;D  enne we hebben zelfs vanmiddag poppetje kunnen kroelen zonder de hulp/afleiding v Belle.  Met dirkje in de kooi ging dat bijna niet omdat meneer meteen overal tussen springt en de ladies wegpikte als ie de kans kreeg...nu is dat geen superr ramp maar voor een verlegen valkje als poppetje is dat voldoende om steeds weg te lopen  ;)

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi,
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen als er een tweede eitje is!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Bello

Kan geen kwaad hoor Peggy,

onze Catka en Jannes gingen pas broeden na eitje nr. 6.
Daarom kwamen ze bijna tegelijk uit.

Dorothé

ps als je geen groot nestje wilt leg je er gewoon een paar nepeitjes bij.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Peggy

Hoi hoi,

Bo heeft zojuist haar tweede eitje gelegd,  wederom op de bodem vd kooi,  ze zit er nu wel op...maare het eitje ligt niet op het zaagsel ofzo....ze ''gooien'' zelf iedere keer het zaagsel en houtsnippers opzij....Nu heb ik toch enkele vraagjes;

* Wat moet ik nu doen met eitje nr 1,  dat ligt nu, zeer koud te zijn, in het doosje ?

* Moet ik Bo & Dirkje mss ergens anders neer zetten...het kan namelijk ontzettend druk zijn hier in de hk  en de jongens willen natuurlijk steeds even bij de kooi staan om te kijken ?
Ik wil ze toch ook eigenlijk zoveel mogelijk hun rust geven...ze hebben al geen blok.

*  Heeft het zin om nu alsnog een blok te gaan kopen ? Want nu ligt het eitje dus gewoon op de bodem vd kooi...op dit moment,terwijl ik dit typ is Bo ervan af gegaan en is dirkje ermee in de weer...Is het niet slim om er toch wat zaagsel bij te leggen nu ?

Enne Dorothé...hebben de eitjes dan al die dgn koud gelegen en is daar toch nog een donsje uitgekomen ?

Gr Peggy
Ik vind het wel leuk allemaal hoor  :D  Maar omdat ik er niet zoveel verstand van heb,zijn alle tips welkom..
Ik zet dit berichtje ook nog even bij het topic kweken.





Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

kimmie

Hoi Peggy,

Gefeliciteerd met de 2 eitjes...!!

Ik had eerst een blok opgehangen, maar omdat Lady wat veren verloor had ik het weggehaald...
Nog geen 3 dagen daarna lag het eerste eitje op de grond, en 2 dagen later nr 2...

Toen heb ik het blok weer aan de kooi gehangen en de 2 eitjes in het blok gelegd...
Bij mij gingen Karel en Lady toen gelijk het blok in om te kijken...
2 dagen later lag eitje 3 erbij, en vanaf toen zijn ze gaan broeden...

Dus de eerste 2 eitjes hebben 5 dagen koud gelegen...
Toch heb ik nu 5 donsjes uit alle 5 eitjes...

Karel en Lady staan op mijn kamer omdat wij 2 boxers hebben die nogal lomp kunnen zijn ::)
Maar iedereen komt dagelijks even tegen Karel en Lady zeggen dat ze een goede papa en mama zijn...
Ze kijken niet in het blok (alleen als iemand helpt met wegen) maar komen kijken als Karel en Lady eten...

Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring (het is ook mijn eerste nestje)

Veel succes

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Peggy

dank je wel alvast hoor...zal ik het eerste eitje erbij leggen ?


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

kimmie

Ja dat kan je doen...

Dan gaat ze misschien op beide eitjes zitten...
Groetjes Kim, Karel en Lady


*Manon*

Hey Peggy,

Wat lees ik nu joh!
Wat geweldig zeg, ja ze zijn misschien nog wat jong, maar ja.. de eitjes zijn er nu eenmaal hé!

Echt leuk zeg en ja.. die onwennigheid, alles moet de eerste keer zijn, zowel voor jou als voor de valkjes... echt leuk!
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen en vind het ook erg spannend!!

Succes hoor :-*

Groetjes Manon