Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

*Petra*

Nieuwe kooi, en de andere eruit  ???!
Toch een grotere??
Alles oké met Joepke ?

Groetjes Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Peggy

Ik kan de kooi omruilen tegen een grotere...ik vond m toch wat klein  ::)

Met ons joepke gaat het uitstekend Petra..

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Petra*

En hoe gaat het met jullie Belle??
Ik las dat je je een beetje zorgen om haar maakte..

Gr. Petra

Peggy

Ik sta net bij haar kooi en nu zag ik dus gelijk dat ze ''pijn'' aangaf bij het willen uitstrekken van haar rechtervleugel... :( :-\  ik vind ze ook stinken als ik haar douche...een soort van zweetlucht ruik ik dan...ik ga zo dadelijk nog eens even goed kijken hoor...
ze eet verder wel goed volgens mij,  zit op één pootje te dutten maar kijkt af en toe niet fit uit der oogjes..
iets is er niet goed met haar vleugel...ook die zweetlucht kan niet kloppen...heb ik nog nooit geroken bij de anderen...ik ga does zo effe in de bench doen en dan zal ik nog eens even goed kijken...

gr Peggy

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Wat vervelend nieuws over Belle. :'(
Ik hoop dat het meevalt.

Sterkte meid.

Peggy

Ik zie eigenlijk niks bijzonders...ze kan ook gewoon vliegen..heb haar net even gedouched en toen rook ik toch weer die vreemde geur...ik dacht eerst en nu denk ik dat eigenlijk nog steeds dat dat de geur is van oud bloed ...een tijdje geleden zag ik namelijk bloed zitten aan de buitenste pennen van beide vleugels.  Dat ben ik er nu steeds aan het afwassen...ze is verder prima op gewicht ; 100 gr...ik weet het eigenlijk ook niet wat ik evt moet of kan doen.  Ze is volgens mij ook in de rui...mss kijkt ze daarom af en toe wat suf uit der ogen.  Maar ik zie haar ook spelen tussendoor...
even afwachten maar..

Bo woog trouwens maar liefs 118 gr;  stevige tante hè.
Pop en Joepke wogen allbei ( apart hè  :P ) 96 gr dus ook heel mooi.  Dirkje ben ik vergeten te wegen  ::)

Joep wordt met de dag aanhankelijker en kroeleriger...zo heerlijk.  Hij kijkt echt zo lief uit zijn ronde doppies...hij kroelt ook graag door je haren heen..dan zit ie op je schouder en kroelt helemaal met zijn koppie door je lange haren  ;D  bij Melle kan ie dat ook zo heerlijk...

Bedankt allemaal weer voor jullie berichtjes...ik houd jullie op de hoogte wat betreft Belle en de rest natuurlijk.

Gr Peggy

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Je valkjes hebben in ieder geval hele mooie gewichten.

Heerlijk dat Joepie zo'n lekker kroelkont is :D

Hoop dat Belle snel weer helemaal oke is.

*Petra*

Hoi Peggy,

Hoop dat het meevalt met Belle.
Haar gewicht is iig heel erg mooi.
En van Bo helemaal te gek, maar ook Pop en Joepke hebben niet te klagen! Fijn hoor!!

Groetjes Petra

Caroline

Nog aanhankelijker en kroeliger??  :o

Dat kan volgens mij niet.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Peggy,

Ik zag dat je zelf al een foto had geplaatst !! Hij is echt super groot zeg en lekker ruim, ... daar past zeker een blok in !! Spannend zeg, ... nog 2 maanden dan zijn ze een jaar  :D

Vervelend hè als valkjes anders zijn dan anders maar het kan heel goed met de rui te maken hebben hoor, ... wat dat betreft is ze prima op gewicht, gewoon even in de gaten houden !

Succes !!

Groetjes Karin

Peggy

Gaaf hè Caroline dat die gekke eggywijs het zo goed doet  ;D

Lijkt me zo leuk als Bo&Dirkje dadelijk een nestje hebben Karin...enne wat betreft Belle..Ik denk dat het wel meevalt maar ik zit er natuurlijk wel (  figuurlijk hè ) bovenop  ;)

Joep begint trouwens echt allerlei deuntjes na te fluiten...zo gaafff!!

Gr Peggy

oh ja..ik heb vd week bij de jumper hier in Helmond gevraagd of ze van Teurlings,de euro top 228 kunnen bestellen voor mij en dat kunnen ze dus vanaf volgende week ga ik dit voer uitproberen...Nu betaal ik ruim 7 euro voor 3 of 4 kilo ( weet ik even niet meer )  stel 4 kilo voor 7,50 maar er zitten vrij veel zonnepitten in én doppinda's en ik hoorde v Wilma dat doppinda's ook niet goed zijn voor valkjes...als ik van dit voer 20 kg zou bestellen dan kost mij dit ruim 37 euro..mss iets minder ivm grootverpakking en dadelijk ga ik dus 28 euro betalen voor 20 kg Teurlings eurotop 228.
En hier zitten dus geen zonnepitten en doppinda's in.  :D
Ben benieuwd of ze het hier lekker gaan vinden.

Gr Peggy

Caroline

Joepke vind het heerlijk .... hij is er groot mee geworden.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Peggy,

Wat leuk dat Joep het zo goed doet en hij al allerlei deuntjes begint na te fluiten !! Leuk dat je vaak het verschil tussen een popje en een ventje kan zien in dit geval dan hè !!

Hier zijn de meiden zo lief en rustig en af en toe hoor je heel lief en zacht, priet priet ... Paco daarin tegen doet al het refrein van Paul Simon na en dan gaat hij ook nog eens met zijn koppie heen en weer, .... werkelijk geen gezicht maar wel geweldig om te zien en te horen  :D

Zo jij hoeft voorlopig niet bang te zijn dat je zonder voer komt te zitten en ik lees dat Joepke er in ieder geval al dol op is  :D

Fijn dat het allemaal zo lekker loopt !!

Groetjes Karin

Dierenfreackske

Hoi ..hoe gaat het hier ? Hoe is het met Belle ? Ik vind het ook wel een beetje raar zo'n zweetgeur ...kan dan door het oud bloed zijn ? Of misschien door de rui dat ze zich niet zo toppie voelt eh ! Ik hoop dat het ondertussen al een beetje beter is met Belle hoor ! En wat fijn dat Joep het zo goed doet daar ook !  Grtjs Ann