Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Peggy,

Hoe gaat het met Belle?
En met de voliere?

Groetjes Anja

Peggy

Hoi allemaal,

Met Belle gaat het goed,kan ik wel zeggen.  Ze krijgt nu 2x dgs nat eivoer gemengd met nutribird pap en dat eet ze goed,  gewoon zelf uit een klein schaaltje.  Tussendoor zie ik haar nu wel zaadjes eten. 's morgens bedelt ze heel ''fel'' en 's avonds ook nog wel dus we geven haar 2 x dgs dat papje en dan moet het goed gaan komen.  en de veertjes op haar koppie beginnen nu echt te groeien dus dat is wel mooi.  Ben wel blij hoor dat ze nu dat papje goed eet en dat ze nu ook af en toe zaadjes aan het eten is. ben nu weer gerustgesteld.
En over dat ontwormen van Belle en Yubel ;  ik ga Belle dan ook met de 9 wk ontwormen. Ze zullen toch ontwormd moeten worden en zeker omdat Belle bijv. straks ook naar buiten gaat.
Belle heeft net der papje gehad en dat is heel fijn  ;D  een rust dat er hier nu is  ;D  wat kan da meiske krijsen zeg  ;)

Hoi Mandy,wat leuk dat je even in mijn dagboekje bent komen kijken. en idd wij hopen heel erg dat zazu een manneke is..ik heb hem echter nog niet horen fluiten  ::) het zou iig een prachtig koppeltje zijn ja.
en wat je zegt over je ene valkje,dat hij met zijn éne vleugel maar,de grootste baas is,  dat herken ik wel hoor;  Dirkje rules hier de hele kooi hoor !!  Hij is zelfs al de baas over Nikkie,man 11 jr.
;D 8)
Oh ja de prijs vd voliere komt op 550 euro  :o  en dat wilde ik er wel voor uitgeven. Hij wordt dan helemaal naar mijn zin in elkaar gezet incl voer-waterbakjes,stokken,binnenhok,dak,haakjes voor stokken,  gewoon compleet dus. Is toch niet teveel hè?
Heb hier en daar namelijk rondgekeken en zag of duurdere volieres of kleinere.  dus ik denk dat ik er wel goed aan doe.
Jammer natuurlijk dat ik zelf niemand ken die op dat gebied heel handig is.
Over enkele weekjes is hij klaar en dan kan de verhuizing beginnen.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Mara

Hoi Peggy

€550 valt wel mee denk ik. Hier heb ik twee van die hobbiers rond rennen, alleen dan duurt het heel lang voordat ie klaar is. Er komt hier ook nog een verhuizing tussendoor, dus ik ben benieuwd of mijn nieuwe voliere gauw klaar is.....Het moet gewoon....zelf ben ik niet zo handig. Nog wat om mee te beginnen volgende week.

Mara

Anja


Peggy

Hoi hoi allemaal,

even een update van mijn vijftal !

Ik heb mijn valkjes vanmorgen allemaal gewogen ;

Nikkie ( oudste,11 jaar ) ; 110 gram
Bo ( apr 2007 ) ; 90 gram
Dirkje ( april 2007 ) ; 92 gram
Zazu ( Begin juni 2007 ) ; 110 gram  :o
En dan ons papkindje Belle ; Woog vanmiddag ( 's morgens pap gehad ) ; 84 gram. 's avonds vóór de pap ; 80 gr en na de pap ; 92 gram.
Belle krijgt nu 2x dgs pap gemengd met eivoer-papje. Dit eet ze nog steeds zelf en als ze genoeg heeft vliegt ze weg.
Ik ga nu een vast schema aanhouden; 's morgens eerst wegen, dan pap....'s middags laat ik haar zelf eten ( voor zover dat ze dat doet ),  's avonds eerst wegen,dan pap en dan weer wegen.

Ik vind het wel jammer dat ik mijn vijftal niet allemaal in één kooi kan plaatsen...dit omdat dirkje alle papveertjes bij Belle eruit blijft plukken.
Af en toe eet Belle vh trosgierst,eivoer of zo'n snoepstaafje maar ik zie ze momenteel niet eten vh zaadvoer.
Ik houd haar gewicht gewoon goed in de gaten en ik blijf haar gewoon pap aanbieden.Ze is nu ook pas 7 wk en 2 dgn oud.

Over de voliere ; de voliere wordt nog even uitgesteld, mss vh voorjaar maar nu dus nog even niet.  ;D

Bo heeft trouwens al haar gekortwiekte vleugelveren ''verloren'' ,  gelukkig.  en ik zie al mooie nieuwe veren ervoor terugkomen.

Bij Dirkje gaat het stukke langzamer en ik heb de tip gekregen om zo af en toe één gekortwiekte vleugel-veer ( één veertje per keer  ;) ) eruit te trekken zodat er gauw een nieuwe voor in de plaats kan groeien..dit ben ik dus ook af en toe aan het doen en dit gaat ook goed...ik zal blij zijn als mijn ventje weer goed kan vliegen want zoals ik al eerder zei;  nu is ie eigenlijk zowat gehandicapt...hij fladdert trubbelig omhoog en landt dan precies op zijn staartveren of fladdert achteruit...echt heel sneu,vind ik.  In de kooi redt meneer zich trouwens prima hoor!  8) ::)

Zazu is een echte schat...vd week zat hij steeds bij dirkje...ze gaven elkaar volgens mij eten,zo lief.  straks zat hij heel lief met Belle te kroelen,zo vertederend. Echt een heel lief en rustig valkje...ben benieuwd of zazu wel een man is  ;D ;D

Nikkie is en blijft natuurlijk een superrrrr schat. Hij is echt heel tolerant naar zijn medevalkjes toe terwijl hij dus 11 jr alleen heeft gezeten. Hij wil niet gekroeld worden ofzo door hen maar volgens mij vindt hij het wel gezellig;zo met zijn allen.

En nu is het tijd voor foto's ;   ;D




een close-upje van onze mooie Zazu.



Zo hebben we toch ook af en toe een voliere  ;D









Kijk Belle maar eens genieten van haar papje  ::)

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Hoi Peggy,

Leuke foto's! Jammer dat ze niet allemaal bij elkaar kunnen vanwege Belle's papveren ::) ;D.

Ik vind alleen het papje van Belle er wel erg dun uitzien hoor... Als ik het dan tenminste goed zie op de foto's hè? Want als het erg dun is krijgt ze er natuurlijk nooit veel voedingsstoffen door binnen, alleen water. Eet ze het niet als de pap dikker is? Dus meer Nutribird en eivoer erdoor?

Groetjes, Sanna

Caroline

Ik zou persoonlijk overdag het papje af laten vallen en kijken hoe goed ze al gewicht blijft door zelf zaadjes te eten. Ze is tenslotte al 7 1/2 week oud. Je kunt haar dan 's avonds rond een uur of 9-10 nog bij kunnen pappen als dit nodig mocht zijn, als je haar gewicht te laag vind.

Op deze manier bereik je dat ze toch wel haar best moet doen om te leren eten maar .... erg belangrijk  ;) ze gaat niet met een leeg maagje de nacht in.  ;)

Ze heeft het wel erg makkelijk zo, ze hoeft niks te doen, alleen haar papje op te slurpen.  ::)

Als je het alleen eten niet vertrouwd natuurlijk weer 's morgens bij gaan voeren maar in principe kan een gezond valkje van 7 1/2 week zich al redelijk redden hoor met alleen zaadjes, mits het een volledig hand opfokvalkje is, die zijn vaak wat trager.  ;)

Succes met je kleine meid. (het was toch een popje  :-[ )
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Hoi Sanna, het papje was idd wat dun uitgevallen  ;)...ik zal eens proberen om het papje wat dikker te maken.

Hoi Caroline, mss heb je helemaal gelijk,  ik heb er niet zo heel veel verstand van maar Belle 'bedelt' echt heel veel,  vooral als ik in de keuken bezig ben,  dan treedt mw bijna uit der lichaam,zo gaat ze dan tekeer. Af en toe heb ik ook zoiets van,dat ze nu zelf maar eens wat zaadvoer moet gaan eten maar ik wil ook niet dat ze honger heeft.  Net zat ze trouwens wel op het voerbakje  ::) en nu eet ze samen met zazu vd zaadjes die op de bodem liggen,tenminste daar lijkt het op,  of ze werkelijk eet nu,zie ik niet helemaal goed. Ik zal het wel eens even aankijken vandaag. Ik houd jullie op de hoogte.
Bedankt voor de tip,  ik kan alle advies gebruiken hoor !

Vakantie is voorbij...de jongens hebben de boterham al op,zijn aangekleed,  de rugtasjes staan klaar,  een nieuw schooljaar is weer begonnen.
Melle mag vrijdag naar De Bevers ( scouting )...ben heel benieuwd  ;D Lijkt me zo leuk voor hem.
Melle gaat nu naar gr 1 ( wordt in okt 5 jr ) en Sam gaat alweer naar gr 4 ( juni 7 jr geworden ).
En ik ga weer zo nu en dan sporten...even wat kilootjes eraf hoor !  ::)

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Hoi Peggy,

Ja ik weet het, dat bedelen breekt je hart ;D. Het is vrij lastig om ze van de pap af te krijgen als je het niet vaker gedaan hebt. Wat bij mij bij m'n eerste valkje op een gegeven moment heel goed werkte was direct na de pap een bakje zaadjes voor der snufferd zetten. Daar ging ze dan ook van eten en zo raakte ze steeds meer aan zaadjes gewend. Van Feld heb ik eens de tip gehad om ook wat zaadjes door de pap te mengen om het valkje alvast aan zaadjes te wennen, maar daar zijn de meningen op dit forum nogal verdeeld over.

Groetjes, Sanna

Coco en Chantal

Hoi Peggy

Ga toch even reageren vanwege belle.

Het papje moet zowieso dikker, want dit laat nergens op  :-X, zo krijgt ze geen voedingsstoffen binnen.
Dus eerst beginnen het papje dikker te maken.
En ik zou persoonlijk de 2 papvoedingen nog aanhouden zeker nog voor 1 week.
Het is en blijft een papvogeltje en die zijn later zelfstandig.
En ga der s'morgens wegen voordat je het papje geeft dat is ook heel belangrijk inplaats van s'middags.
Want volgens mij komt ze dan niet boven de 80 gram uit of wel?
Als ze dik over de 80gram s'morgens  gaat uitkomen zou ik 1 papje gaan afbouwen. (dus even 1 week aankijken)
Het avond papje hou je dan nog even aan, dus die dan ook niet gaan overslaan.
Regelmaat moet je aanhouden voor zo'n jong beessie.


Succes.


Groetjes Chantal en de valkjes


Peggy

Hoi hoi,

Heb Belle net gewogen ; 81 gram en heb netjes de pap dikker gemaakt.  ze zit nu te eten.
Ik ga je adviezen opvolgen hoor!  ;D
Ik zag haar vanmorgen wel ( en dat is nieuw voor mij ) in de voerbak vd zaadjes eten.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ik ga haar zo,na deze voeding ,weer wegen.
Gr Peggy

Dus mijn papje leek nergens op ?  ;D ;D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Coco en Chantal

haha nee leek helemaal nergens op ;D

ja je moet het met harde hand leren hoor hihi, ben streng maar rechtvaardig  ;D
Groetjes Chantal en de valkjes


Sanna


Peggy

 ;D ;D ;D





Is het zo beter ?

Belle heeft iig gegeten. Op een gegeven moment stopt ze zelf met eten en vliegt ze dus weg. Heb haar nog even gepakt en weer erbij gezet maar ze hoefde niet meer.  Na het papje woog ze 90 gram. en mw zit nu van het trosgierst te eten.

Geeft niks Chantal ; jouw adviezen zijn meer dan welkom,  ik wil het ook goed doen en bovendien kan ik het wel hebben  ;D

gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

maveef

Hoi peggy,

Goed teken toch dat Belle al wat trosgierst en zaadjes eet, misschien hoefte ze daarom niet zoveel pap meer :)

Heel veel succes! Wel schatjes hoor die valkjes :)