Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

21 mei 2007, 12:38:27 #15 Last Edit: 30 mei 2007, 22:22:32 by Peggy
Hé hallo Annet, jouw pepper heeft steeds met Maartje ( mijn vriendin ) zitten kroelen samen met Bo...zag er heel lief uit hoor!  Gezellig dat je mijn dagboekje blijft volgen.

Bo ( die nu hier woont ) en Dirkje mogen hier iedere dag heerlijk los vliegen...is zo gezellig...ze beginnen nu ook meer geluidjes te maken. Ik vind ze nog zo stilletjes.  Ik ben natuurlijk Nikkie gewend en die kan er wat van hoor,qua herrie schoppen ;D ;D
En ze willen ook graag uit de kooi..als ik het deurtje open doe, vliegen ze er met een mooie bocht uit. Ik schrok me rot de eerste keer... ;D Nikkie klautert er op zijn gemakje uit ;)
Ze blijven nu ook niet meer in het topje vd kooi zitten maar zijn meer op onderzoek uit. Dirkje loopt nu volgens mij voor de eerste keer opde bodem vd kooi ;D
Er komt wat meer leven in de kooi en dat vind ik wel erg gezellie ;D  en Nikkie accepteerd al heel veel dus ik ben supertrots op hem.
Nou ik ga even mijnkids halen nu, doei doei...
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Hoi Peggy,

Wat gaat het goed bij jou ;). Nog maar eventjes en dan heb je er 5 hè? Wachten duurt lang, ik weet het, maar je kunt nu in ieder geval van deze boeffies genieten. Ik ben benieuwd of Nikkie 'dat grote huis aan de overkant' nog eens een keer aan een nader onderzoek gaat onderwerpen ;) ;D.

Groetjes, Sanna

Riny



Joehoeee Peggy
Zie je wel dat ik al helemaal alleen bovenop de keukenkastjes kan vliegen?
Doeiii Zazu

Peggy

Héeee manneke wat goed van jou!!!!! 8) Wij zijn met zijn allen supertrots op je! Kanjer ;D
Gr van ons allemaal  :-*


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

23 mei 2007, 11:00:15 #19 Last Edit: 30 mei 2007, 22:25:15 by Peggy
Hallo allemaal,

Heb gisteren even een vervelende dag gehad omdat ik erachter kwam dat ik last had vh stof vd vogels. Heb ook op dit forum een topic geopend hierover zoals de meeste van jullie wel gelezen hebben. Heb inmiddels een luchtreiniger besteld en deze komt vandaag binnen zeiden ze. Ik hoop natuurlijk dat dat gaat werken want ik ben echt helemaal gek op mijn valkjes.Ik maak me nu niet meer zo druk als gisteren,  ik wacht het gewoon even af en probeer zoveel mogelijk te genieten vd valkjes. Bo en Dirkje zijn helemaal gewend,kan ik wel zeggen...de eerste dgn kwamen ze niet eens naar beneden in hun kooi en je moet ze nu eens zien;  stelletje gekken ;D  ze lopen nu als twee kippetjes door de houtsnippers heen en Bo is ermee aan het gooien; zo komisch :D Ik vind het wel heel leuk om te zien dat ze elkaar wel blijven volgen....Bo neemt hierin wel het voortouw maar Dirkje volgt braaf ;D Ik sta er af en toe nog versteld van hoe mooi ze zijn. Ik ben vd week met Nikkie voor de allereerste keer in 11 jaar naar een da geweest omdat ik hem zo vond pikken in zijn buikje...ik wilde toch even zeker weten dat hij in orde was ivm de komst vd nieuwelingen. Hij was helemaal goed gekeurd ;D en de da zei wel;  het is een stevig valkje....maar dat hadden wij inmiddels zelf ook al gezien...Bo en dirkje zijn echt fijner gebouwd en een tikkeltje slanker ;D ;D 
We hebben Nikkie zelfs al een keer in de grote villa gezet en dat ging eigenlijk best wel goed...het is gewoon een schat en hij houdt er niet van als ze aan zijn lijf zitten ;D  maar af en toe loopt ie zelf naar Bo en dirk toe en pikt ze dan heel zacht,dusssss ook dat komt goed.

Sam en Melle hopen heel erg dat de luchtreiniger zijn werk goed doet want ze willen maar al te graag dat Zazu en Bo( andere Bo ) ook hier komen wonen,  en dat hopen Maart en ik natuurlijk ook!!
Je bent er al zo aan gewend dat zij ook van ons zijn.

We krijgen trouwens jonkies;  in de achtertuin. Daar hangen twee vogelhuisjes,  een roze en een blauwe ( babyblauw en babyroze ;D ) en in beide huisjes wordt druk aan een nestje gebouwd. Vorig jaar bleven ze leeg maar dit jaar hebben we misschien geluk!  Zo geinig dat geklop en gerommel daarbinnen.
Ik ga zo nog wat foto's plaatsen...even een beetje poetsen nu de jongens op school zijn ;D
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

Wat fijn dat Dirkje en Neeltje al zo goed gewend zijn zeg.
En Nikkie is helemaal gezond verklaart lees ik wel. Dat zal ook een opluchting zijn geweest toch.
Ik hoop zo dat je luchtreiniger aanslaat zodat je gewoon kan genieten van de valkjes en dat de andere twee ook bij je komen wonen.

Oooo wat leuk jonkies in de tuin. Ben benieuwd naar de foto's van je.

Groetjes Anja

Peggy

Hier nog even gauw de beloofde foto's.



Dirkje kijkt eens even goed naar de camera ;D



Daar zitten ze dan; mijn twee lieve kippetjes.



Zie je hem te zitten?  hij zit daar te wachten met zijn takje in de mond en denkt; ''  ik wou dat die vrouw met die camera wegging zodat ik verder kan met mijn werk ''
;D  Oké oké ik ben al weg.
Maartje zei net trouwens;  Peggy dat is geen mus maar een colibri  ???  ik zou het echt niet weten...volgens mij is het gewoon een mannetjes mus ;D ;D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Zoals jullie zien heb ik de foto weer veranderd in mijn handtekening.  Dat is onze zazu...zo'n stuk!!!



ik hoorde van Riny dat ie alles durft,  een echte 8) macho man dus 8) 8)


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Petra*

Hoi Peggy,

Nou zeg, echt een stuk hoor !!!!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Diaantje

Hoi
Ik hoop ook dat die luchtreiniger helpt..
Ben erg benieuwd naar..
Ik heb nu 2 valkjes en ik vind de stof al enorm.. ???
Ik wil er graag nog 2 bij maar mijn vriend wil het niet en de rommel en stof houden me tegen...
Maar goed wie weet... ;D ;D


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Peggy

misschien is het een idee om ook zo'n luchtreiniger te kopen  ;) Ik hoop ook zo dat het werkt...toch lees ik ook positieve reacties wb zo'n reiniger.
Heb je ook last qua ademen vh stof van je twee valkjes?
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

Wat een knapperd die Zazu. Om te  :-* :-* :-*
Heb je je luchtreiniger al binnen? Weet je al wanneer je de andere 2 valkjes mag gaan halen?

Groetjes Anja

Peggy

Nee heb luchtreiniger nog niet binnen...komt morgen...heb effe gebeld.
Ben echt heel erg benieuwd Anja...ze zijn nu flink aan het fladderen hier in de kooi ,  stelletje gekskes ;)  Heb jij je valkjes laten '' kortwieken'' zodat ze dan niet vliegen en minder stof produceren?
Nikkie vliegt ook nooit en is heel gelukkig altijd geweest ;D

Nu ze weer druk aan het fladderen zijn, merk ik dat gelijk aan de lucht die hier nu binnen hangt...heel droog, pofferig/stoffig!  ze gaan ook zo tekeer.

gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

Nee daarom heb ik ze niet laten kortwieken. Ik heb het gedaan omdat Pukkie ze anders uit de lucht plukt als ze vliegen. Nu ze zijn gekortwiekt en wel kunnen fladderen doet ze er niks aan. Ze werd er helemaal zenuwachtig van en nu kunnen ze gewoon los en is iedereen tevreden. Ze zijn erg gelukkig en hebben het goed naar hun zin en komen ondanks dat ze zijn gekortwiekt niets te kort.

Groetjes Anja

Peggy

aha,oké ik snap het ;) Nee dat geloof ik ook niet dat ze dan iets tekort komen.  Heb je geen last van stof dan ?  Jij had toch geen luchtreiniger hè?
Ik heb trouwens vanmiddag even in je dagboekje zitten kijken...leuke foto's zeg vh douchen. en het sproeien in de wastafel.
Ik heb nog niet gereageerd in je dagboekje...had het even te druk met de kids enzo maar dat ga ik wel nog doen hoor,  ik probeer je dagboekje ook een beetje te volgen voortaan.
Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier