Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

Vandaag hebben we onze twee valkjes opgehaald.

Dirkje en Bo wilden geen pap meer en kunnen dus goed zelfstandig eten.
Hier zie je Dirkje lekker smullen vd zaadjes; ja hoor Dirkje kan prima zelf eten ;D



En natuurlijk hebben we een aantal leuke foto's gemaakt.Ik kon wel blijven '' knippen ''...het is ook zo mooi om te zien al die mooie verschillende valkjes. Bobby ( Brutus )= broertje van Bo werd  ook opgehaald.Dat is me er één hoor! Een super nieuwsgierig,dapper valkje wat erg van kroelen houdt.Was ook erg leuk om de nieuwe baasjes van Bobby te ontmoeten. We hebben elkaar beloofd om op de hoogte te blijven van elkaars valkjes want ja we zijn natuurlijk familie. ;D





Helaas moest ik 's avonds gaan werken dus rond een uurtje of vier moesten we naar huis maar Bo en Dirkje mochten natuurlijk mee.

Nu zijn we een dagje verder en het gaat erg goed hier. Alledrie de valkjes zijn al een aantal maal losgeweest en Dirkje en Bo vliegen veel in het rond. Daar kan onze Nikkie nog eens wat van leren ;) Ik heb de twee kooien naast elkaar geplaatst zodat ze goed aan elkaar kunnen wennen. Bo loopt steeds ( als ze los zijn ) richting Nikkie ,  maar Nikkie moet nog niet veel van der hebben. Hij begint haar dan te pikken dus ik heb al een beetje moeten mopperen maar ik snap het wel hoor; hij heeft immers 11 jaar alleen gezeten en dan vind ik toch dat het niet slecht gaat,voor zo'n eerste dag.
ik heb tussen de bedrijven door weer veel geknutseld zodat onze valkjes het naar hun zin zullen krijgen. Ik heb zitten knopen,zitten vlechten, zitten punniken etc etc noem maar op,om twee geweldige schommels/speeltuintjes te maken, en wat doen die twee;


gaan ze heel hoog op mijn schilderij zitten ;D Geweldig toch?!

Het leukste vind ik nog wanneer ze met zijn drietjes op de tafel zitten.


Ze zoeken elkaar zo lief op. Bo durft al iets meer dan Dirkje.Zij komt ook op mijn vinger zitten.Dirkje heeft nog niet zo'n zin in ons maar hij doet het super;  hij eet en drinkt goed en vliegt zo mooi. Straks ( voordat hij naast Bo ging slapen ) zat hij wel Bo te pikken,  met name in haar pootjes, dus ik heb toch weer een beetje gemopperd;  wat denkt hij wel!
Maar wat zijn ze mooi, Onze Bo en Dirkje ;D



Nu zitten ze heerlijk met zijn drietjes te slapen.
Weltrusten ;)
Gr Peggy


:D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Riny


Hoy Peggy
Leuk dat je ook een dagboekje begonnen bent over je nu nog drietal.
En ook fijn om te horen dat Neeltje en Dirkje het naar hun zin hebben.
En Neeltje moet maar leren dat Nikki niet altijd zin heeft in visite, Nikki zal haar de pikorde wel bijbrengen.
Bij je ''familie'' in Landgraaf , was het ook dolle pret.
Jullie Zazu dat wordt me er ook een, die was ik gisteren kwijt.
Zat mijnheer bovenop de keukenkastjes bij de grote jongens.
En toen ik gisteravond aan het voeren was , at die mee met een lepel of die nog nooit anders had gedaan..
Aan de rest van de groep kon je duidelijk merken dat ze er een paar miste.
Ze bleven maar vliegen door de keuken, net of ze ze overal aan het zoeken waren.
Peggy ik hoop dat je veel plezier gaat beleven aan je dagboekje.
Groetjes Riny

ManjaV

Hoi Peggy,

Je hebt schitterende valkjes, wat leuk dat je meteen zo veel foto's hebt geplaatst. Begrijp ik het goed dat je er nog twee bij krijgt en dat je dan vijf valkjes hebt?
Gezellig! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Bello

Gefeliciteerd met jullie mooie valkjes.
Leuk dat je met voederen mocht helpen.

We gaan ook jullie boekje volgen hoor.

Ja Riny heeft mooie jonkies, (wij rijden dus met een heeeeeeeeeeeeeellllle grote boog om America heen)
Want anders kunnen  we ook wel een voliere in de tuin maken(hihihihi).

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Peggy

19 mei 2007, 14:03:42 #4 Last Edit: 30 mei 2007, 22:17:30 by Peggy
Hallo allemaal,

Wat goed van onze Zazu;  hij wil dus bijde grote jongens horen...stoer ventje 8)
Manja je hebt het helemaal goed; als Bo en Zazu groot genoeg zijn dan mogen ze ook bij ons komen wonen en dan zijn we ( voor alsnog, ;D ;D ) compleet!
en dan hebben we hier in totaal,2 kinderen;Sam en Melle, 1 hond;Does en 5 valkjes; Nikkie,Dirkje,Neeltje,Bo en Zazu.
Wat een gezellige bedoeling hier ;D
Ik moet alleen nog iets vinden op het gedrag van onze Does; onze Does wordt helemaal gek als we de valkjes aandacht geven..dat had ie al bij Nikkie.Als we de valkjes aandacht geven dan is mw gelijk jaloers en als ze rondvliegen wordt ie helemaal gek en blaft er hevig op los. Dus Does kan helaas niet in de hk blijven wanneer de valkjes los zijn en daar baal ik wel van.Ze is echt te wild en ik ben bang dat ze de valkjes uit de lucht gaat happen dus dat moeten we voorkomen. Dus iedere keer als de valkjes los zijn moet does naar de gang;  ik had het liever anders gezien maar dat gaat nu niet lukken. :(
Hij blijft zelfs af en toe in de gang blaffen....corrigeren werkt bijna niet. Dus daar moeten we echt een oplossing voor vinden. Does is echt een schat ve hond maar ze is gewoon erg druk als de valkjes los zijn.Ze kan daar niet tegen.


Hoi  Dorothé , Leuk dat je ons dagboekje gaat volgen.

Ik ga even een beetje opruimen hier en dan ga ik ze alledrie in bad doen ;)
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Diaantje

Hoi Peggy

Ik zag ineens je dagboek. ;)
Leuk als het goed gaat!
Jeetje van 1 valkje naar 3 das wel veel en dan straks naar 5!
Gezellige beestenboel. Ik heb er nu 2 en zou er heel graag nog 2 bij willen maar ik geloof niet dat mijn vriend dat een goed idee vind..
ik ga je dagboekje proberen te volgen.

groetjes


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Anke

Wat een gezellige verhalen lees ik hier :)
En je hebt prachtige valkjes uitgezocht bij Riny!
Leuk dat het al zo goed gaat.
Ik kom zeker nog eens lezen hoe het met al jullie dieren verder gaat ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Peggy,

Dat klinkt heel leuk, twee kinderen, vijf valkjes en een leuke hond!
Echt heel gezellig, lijkt me.
W.b. je hond: kan je hem niet zolang in een bench doen, als de valkjes los zijn?
W.b. het blaffen lijkt het me ook moeilijk, hoe zou je dat nu kunnen afleren?
Leuke namen heb je ook voor je valkjes. :D En het is nu uitkijken naar en afwachten tot Bo en Zazu jullie familie compleet maken!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Peggy,

Ik heb je ook gevonden. Wat een prachtige valkjes heb. Kan ook niet anders als ze van Riny af komen hè. Ik ga je iig volgen hoor. Ik heb de indruk dat ik je ken en dat je vlak bij mij woont maar ik kan me vergissen hoor.
Je hebt ook knappe kinders hoor.

Groetjes Anja

Peggy

19 mei 2007, 21:18:40 #9 Last Edit: 30 mei 2007, 22:19:29 by Peggy
Hallo,  dank je wel voor jullie reacties.Wat leuk dat jullie mijn dagboekje lezen! :)
Wij zijn net thuis,  we zijn lekker een groot stuk weze wandelen met onze Does.Oma ging ook lekker mee. Nog even op een terasje gezeten en de kids hebben heerlijk in de speeltuin gespeeld dus die waren bij thuiskomst wel moe ( en een tikkeltje vervelend ;D ;D ;D ;D )
Met de valkjes gaat het goed.Bo en Dirkje zitten 's avonds elkaar wel wat te pikken.Gisteren was Dirkje daar steeds mee bezig en nu zie ik Bo dat af en toe doen. Gewoon maar laten??Ik heb er namelijk niet zoveel verstand van...ben maar één valkje tegelijk gewend. ;)

Anja,ik las dat je dus ook uit helmond komt. Ja kan natuurlijk goed zijn dat je me kent.
Ik woon in de vogelwijk;  geen wonder dat ik een liefde heb voor vogels ;)

Heb onze valkjes dus in bad gehad vandaag ...dat ging vrij aardig moet ik zeggen....ze wilde er alledrie zo gauw mogelijk uit ;D en geslapen dat ze daarna hebben. het viel me wel op dat de veren van Nikkie aanzienlijk sneller droog waren dan het lijfje van Dirkje en Bo

Even over Does;  ik denk dat ik dat blaffen niet echt kan afleren...vanmiddag heb ik het geblaf in de gang gewoon genegeerd en dat hielp vrij aardig...op een gegeven moment was mw zelfs stil.
Nu ligt ze te slapen bij mijn voeten ::)
Gr Peggy





Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Riny

Hoy Peggy
Er is iets fout gegaan met je foto's.
Het is normaal gedrag dat Dirkje en Neeltje zo met elkaar bezig zijn.
dat is hun manier van spelen en geen pikken, dat doen de kleintjes hier allemaal bij elkaar.
Bedelen ze niet om eten?
Groetjes Riny

Peggy

19 mei 2007, 21:33:28 #11 Last Edit: 30 mei 2007, 22:20:24 by Peggy
Hé hallo Riny,
Nee volgens mij bedelen ze niet.Ik zie ze ook regelmatig in de voerbak hangen. Ze onderzoeken de kooi niet echt .Ze blijven tamelijk bovenaan...Bo gaat wel af en toe al op onderzoek uit maar Dirkje blijft toch wat bovenin. Ze hebben allebei de bodem vd kooi nog niet aangeraakt. Ze vliegen wel erg mooi van het één naar het andere plekje in de kooi ( bovenin dan ) :)Zo mooi om te zien.

Het plaatsen vd foto's lukt inderdaad effe niet..probeer het morgen nog wel eens.
Het tweetal zit nu heerlijk te slapen,zo lief en Nikkie is nog goed wakker ;)
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy







Och wat waren ze toch moe na het bad ;)
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

Wat een knapperds als ze nat zijn hè. Ik heb vanmorgen ook alle 9 mijn valkjes gedoucht. Ze vinden het heerlijk.
Zie je wel dat je mij bekend voor kwam. Ik woon in de muziekbuurt. Wat een toeval of niet.
Ik hoop dat het blaffen minder wordt hoor.

Groetjes Anja

Annetjee

Hoi Peggy.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik heb jouw mooie Dirkje en Neeltje ook live bij Riny gezien.En toen waren het al knapperds.Maar nu zijn ze nog veel mooier geworden.

Ik ga zeker jouw dagboekje bij houden.Lijkt me super leuk om de verhalen van Dirkje en Neeltje te volgen.

Groetjes Annet