Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi hoi meiden,

Dank je wel hoor voor al jullie lieve berichten en reacties. Natuurlijk vind ik het erg fijn dat jullie de foto's ook zo geslaagd vonden.  Dat zijn ze natuurlijk ook.

Het gaat idd erg goed met Joep.  Ik heb hem vanmiddag ( een uurtje geleden  :D ) echt mogen kroelen en dan bedoel ik ook echt.  ;D  Zo fijn,zo heerlijk. Ik stond helemaal te glunderen vanzelfsprekend  ;)  Hij was zich aan het wassen en toen begon ik met kroelen ( gewoon met de hand helemaal in de kooi )  en hij ging in allerlei standen staan zodat ik er helemaal bij kon. Sinds vanmiddag zit ook Belle bij hem omdat ik ook vind dat zij nogal eens wordt opgejaagd door dirkje.Belle laat zich eigenlijk alleen maar kroelen via de tralies maar ook zij liet het straks toe toen ik met de hand de kooi inkwam  ;D   Nu heb ik dus twee kroelende valkjes. 

Ik vond straks wel dat het even niet goed ging met Belle (  dat was voordat ik haar bij Joep had geplaatst hoor,  staat daar los van )....ze was aan het vliegen en wilde nergens landen met als gevolg een heel vermoeid,bijna benauwd( leek het wel ) valkje.  Was zo zielig...ik schrok ervan.  Ze bleef ook erg wijdbeens op stok zitten   :(  en ze hield haar oogjes half dicht...nee ze zag er echt effe zielig en ziekjes uit, bah bah...nu fluit mw er weer op los...ze lijkt ook naar de andere kooi te fluiten trouwens ( af en toe ).
Ze speelt nu weer volop en ik zag haar net ook weer eten dus ik denk dat het weer goed gaat met haar.
Ik houd haar wel effe in de gaten.

Ik zit wel een beetje te twijfelen wat ik nu zal doen...Belle en Joep in de kleinere kooi bevordert ,volgens mij, heel erg het tammer maken/houden maar nu zit ( in mijn ogen dan  ::) ) Poppetje alleen met een koppeltje. ( Bo & Dirkje )..Ik vraag me dus een beetje af of dat dan niet zielig is...ze krijgt natuurlijk ooit een maatje (  hopelijk een jong v Bo & Dirk ) maar dat kan goed nog ruim een half of 3/4 jaar duren.  Is dat dan niet te lang ? Ze kroelde wel af en toe met Belle namelijk  :-\  en nu heb ik ze dus uit elkaar gehaald.
Ik kan het natuurlijk ook omdraaien;  Bo&Dirk in de kleinere kooi en de andere 3 in de grote kooi maar ik ben dan bang dat ik Belle en misschien ook Joep dan niet zo tam houd omdat ze daar zoveel ruimte hebben en makkelijk van me weg kunnen trippelen..nu zal dat met Joep zeker wel meevallen want hij vliegt al steeds naar ons toe maar Belle heeft dan genoeg ruimte om weg te lopen en op plaatsen te gaan zitten waar ik niet bijkan en ik wil haar niet achterna zitten...zo in de kleine kooi gaat het echt heel goed...ze komt meteen op mijn vinger zitten en laat zich kroelen. Misschien toch even zo laten totdat ze allebei ( met name nu dus ook Belle ) echt tam en gewend aan me zijn ?

Heb Joep gisteren trouwens gewogen ; 89 gr
                                           Belle    ;  99 gr

Heb een heerlijke kroelmiddag gehad dus...superr toch  ;D

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Heerlijk nieuws hier!!!  :-*

Uitgebreid reageren kom ik een andere keer zonder Sophy .... met 1 hand typen vind ik helemaal niks.  :-\ ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Peggy,

Dat is zeker goed nieuws!! Heerlijk  ;D !!
Ik zou Dirkje en Bo apart zetten, misschien in de grotere kooi, en de drie alleenstaanden in de kleinere kooi, denk ik  ::).
Die kooi is toch nog groot genoeg voor 3 valkjes, en Bo en Dirkje nemen toch wat afstand als ze elkaar gevonden hebben. Je kunt dan juist extra met de 3 valkjes bezig zijn.
Maar goed, je gevoel zegt vaak wel wat je moet doen!

Succes, Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Dierenfreackske

Hoi ..... wat gaaf dat je nu twee kroelertjes heb
inneens , dat is echt SUPER!!!

Grtjs Ann



Anke

Hoi Peggy,
Het gaat hartstikke goed hier lees ik :)
Geniet er maar lekker van!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Peggy

Wat mooie foto's zeg van je viertal, echt heel erg mooi.

Mara

Kaatje

Hoi Peggy,

Fijn zeg dat het zo goed gaat met Joep en hele leuke foto's met Melle en Joep hoor !! Mijn complimenten, enuhhh dat je helemaal in de wolken bent dat is uit alles op te maken :D

Groetjes Karin



♥Debby♥

Wauw.. wat gaat het goed zeg.. GAAF!!!

en die foto's met die camera zijn echt heel mooi!! maar de zoenfoto is mijn favoriet.. heeeeeel mooi!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

kimmie

Hoi Peggy,

Ook ik kom even in je dagboekje gluren...
Ik heb niet alles helemaal doorgelezen...
Dat is iets teveel werk ::)

Ik heb genoten van je foto's...!!
En wat doet Joep het goed bij jou...!!

Vanaf nu ga ik je proberen te volgen...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Peggy

Gezellig Kim!
is ook niet te doen, iedereen en alles volgen  ;)

met Joep gaat het idd heel goed. Ik heb hem toevallig net in de kooi teruggezet na ruim een uur kroelen enzo.
Mijn ventje vindt het werkelijk heerlijk om gekroeld te worden. en tijdens het kroelen maakt hij zo'n lieve schattige geluidjes...echt toppie.

Ik zit er trouwens wel aan te denken om een grotere ( tweede kooi ) te kopen....jaja ik weet het;  ik ben een trubbelzak  ;D...heb dus eigenlijk een bijna splinternieuwe kooi te koop nu;  een montana. Dus als iemand van jullie nog een kooi nodig heeft of iemand weet die er één nodig heeft....
dan mag je me mailen of stuur een IM..

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Wat heerlijk dat Joep en Belle zich zo lekker laten kroelen.
Ik heb genoten van je leuke update.

Weet je al wat voor andere kooi je ervoor in de plaats wil hebben?

Mijn moeder heeft zaterdag net een kooi bij Bianca gekocht.

Kaatje

Hoi Peggy,

Je Montana is toch een prachtige kooi en lekker groot als je de schuiflade eruit haalt !?  Wat dat betreft hebben we dezelfde en ik ben er nog steeds hartstikke blij mee !!

Wat is de reden dat je nu toch een andere kooi wilt !? Ben erg benieuwd namelijk  ;)  Super zeg dat Joep het zo goed doet !!

Groetjes Karin


Peggy

Hoi hoi allemaal,

Heb dus toch een andere kooi besteld. Ik had de kooi op marktplaats gezet en toen reageerde een mw van Petgoodies; ik kon mijn oude Montana kooi ( bijna nieuw trouwens ) bij hun inruilen maar dan moest ik wel een duurdere kooi aanschaffen. Nou dat heb ik dus gedaan en heb nu dus de Boston besteld. Die is net zo breed maar 11 cm dieper en in de hoogte ook aanzienlijk meer leefruimte ( korte pootjes  ;) ) + heeft dus een ronde top dus bovenin de kooi meer ruimte..  Ben er wel blij mee hoor dat ik het zo kon oplossen...Dit wordt dus een heerlijke ruime kooi voor Bo&Dirkje...er zitten genoeg openingen voor een Blok  :P

Dus op zich ben ik wel heel tevreden over de kooi Karin maar ik vind de kooi gewoon wat te klein voor Bo & Dirkje samen en ik denk persoonlijk dat jouw viertal er een stuk vaker uitmag dan Bo & Dirkje,   maar kwalitatief gezien ben ik zeer tevreden hoor.

De Boston heeft de volgende afmetingen; 65x56x164  :D

Joep zit nu tijdelijk in een nog kleinere kooi ( Nikkie's kooitje ) maar over een week krijgt ie dus weer alle ruimte  ;D

Het ging heel goed hè met Does in de bench als de vogels los zijn maar mw kan er niet tegen als Joep los is want Joep komt steeds bij ons zitten en krijgt dan onze aandacht en daar kan ze wrsl niet tegen en blaft en piept dan weer de hele tijd  >:(   zo irritant.   Komt goed hoor...Joep heeft er geen last van en ik negeer haar compleet...ze krijgt door de dag heen zoveel aandacht dus ze moet het maar even bekijken  ::)  op een gegeven moment is mw toch stil  ::)

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

 ;D ;D ;D Joep reageert niet ??? nee duhhh, die is 3 honden gewend .... die hoort al geblaf vanaf het moment hij in het eitje groeide .... de kweekkooien staan in de kamer van de honden.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Peggy,

Deze kooi is inderdaad een stuk groter zeg  :D



Hier zijn de valkjes er bijna de hele dag uit, maar ik moet zeggen dat als ze in de kooi zitten ik ze dan ook nog genoeg ruimte vind hebben, maar dan is de schuiflade er uiteraard wel uit !

Fijn dat je hem snel in huis hebt ....wat is marktplaats toch handig zeg !!

Groetjes Karin