Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Zoooo,er gaat dus miss een mooie buitenvoliere komen.  ;D
Helemaal TE GEK !!  ;D
Hopelijk gaat de prijs meevallen en anders even bij een ander kijken en vragen voor de panelen ?
Wat Nikkie betreft:
Je zou het kunnen proberen en kijken wat hij gaat doen buiten.
Lukt het niet,kan hij altijd nog  naar binnen en binnen blijven,toch ?
Ben benieuwd........  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Peggy

Qua temperatuur zou het nog wel kunnen om je valkjes naar buiten te doen. Ik heb zelf vorig jaar nog vrij laat twee valkjes naar buiten gedaan maar toen was het weer ook goed, en de nachttemperatuur ook nog hoger dan normaal. Ik zou gewoon goed de temperaturen in de gaten houden. Eind augustus moet nog wel kunnen, denk ik.

Wat Nikkie betreft, tja, het is een mensenvalkje, dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Het kan zijn dat hij niet kan aarden in een buiten voliere. Aan de andere kant, het kan ook zo zijn dat hij de anderen gaat missen als hij alleen zit....

Mara

Anke

Hoi Peggy,
Wat leuk een buitenvoliere ;D
Ik hoop dat de kosten binnen je budget vallen!
Spannend hoor!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hoi Peggy,
Als het goed is ben je nu Belle aan het halen ;D
Veel plezier vandaag!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Dank je wel hoor!

we zijn inmiddels weer thuis en Belle zit bij zijn nieuwe vriendjes...om 10.00u vanmorgen zijn we weggereden hier richting apeldoorn en we zijn zojuist dus thuis gekomen.

Straks meer .....  ;D ;D

gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna


Mara

Hoi Peggy

Wat fijn dat Belle thuis is. Ik heb al gehoord dat ze heel erg mooi is. Wil je nog steeds een buitenvoliere? Dan mag je als je dat wilt, bij mij een kijkje komen nemen.

Mara

Anja



Belle is supermooi. Ik heb haar al gezien en er zit veel pit in haar.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Peggy,
Ik ben benieuwd hoe het met Belle (en je andere valkjes natuurlijk) gaat.
Ik wacht vol spanning op de foto's ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Peggy,

Hoe is Belle de eerste nacht door gekomen?

Groetjes Anja

Mara


Peggy

Hallo,  goede avond allemaal,

sorry voor het late berichtje.  Ik heb het een beetje druk gehad  ;D

Anja, Belle is de nacht goed doorgekomen.Toen ze me vanmorgen zag begon ze gelijk dat '' bedel '' geluidje te maken..dus ik heb voor haar een eivoer-papje gemaakt en dat ging erin hoor.  en ja Nikkie lust daar ook wel pap van ;





Het gaat dus wel goed hier met al onze valkjes.  Toen we gisterenmiddag thuiskwamen heb ik Belle in de grote kooi geplaatst .Dirkje stormde er gelijk op af ( vrij dominant ) en begon hevig aan Belle der koppie te plukken. Nu is het koppie van Belle al kaal en ik heb het ook even afgekeken maar Dirkje bleef aan de gang dus ik heb ze uit elkaar gehaald.
Bo en Dirkje zitten samen in een ander kooitje en Nikkie,Zazu en Belle zitten ook samen in een kooi.  Dit gaat prima.
Zazu kruipt regelmatig tegen Belle aan;  zo liefff!
En ja, zolang je van zijn lijf afblijft, vindt onze Nikkie alles wel goed.  Echt een schat hoor.
Nu kunnen de veertjes op Belle der koppie tenminste langzaamaan gaan aangroeien.  Wordt ze toch nog heel mooi  ;D ;D  Ze ziet er nu zo komisch uit met der kale Bekkie  ;)





Nu heb ik dus een kooi met Bonte valkjes en een kooi met witmaskertjes  ;D

En ja;  er komt een voliere maar Bo & Dirk en Nikkie sowieso blijven voorlopig binnen,  omdat Bo & Dirk nog niet kunnen vliegen ( gekortwiekt )...ik durf ze niet in een buitenvoliere te plaatsen.Waarschijnlijk gaan hun er pas het voorjaar in.
Ze gaan er iig pas in als ze weer heel goed kunnen vliegen.
Belle en Zazu gaan erin zodra de voliere klaar is ( eind aug ).
Wilde eigenlijk een voliere v 3 meter breed maar dat ga ik niet redden hier in de tuin,  dus de voliere krijgt de volgende afmetingen ; 2,5 breed, 2 Hoog, 2 diep   met daarin een dicht binnenhok van 1x1x2 Hoog. als ik meer ruimte zou hebben ,  zou ik hem nog wat breder willen maken maar helaas....Ik denk dat het zo ook wel goed is.
Het binnenhok is dus helemaal dicht met een vogelluikje.ook komt er een deur in natuurlijk zodat ik het schoon kan houden.

Vanmiddag ook nog even alle valkjes gedouched;



Belle maar heel kort.  Daarna heb ik haar heerlijk tegen me aangehouden en lekker met haar zitten kroelen. Ze is niet alleen heel komisch maar ook heel lief  ;D


Niet zo'n hele duidelijke foto maar ik vond m zo mooi.

En met Zazu gaat het ook prima hoor...ik hoorde plotseling Sam roepen ; ''  mama Zazu zit bij mij op de arm ''  ;D
Mama gelijk natuurlijk een foto maken ;



Anja en ik en mijn jongens hebben gisteren trouwens een fijne dag gehad. Anja zat op de terugweg zo gezellig met Melle te buurten  ;D  Kei leuk !!
Anja,  ik heb de foto's van Yubel al gezien hoor. Fijn om te lezen dat het bij jou ook zo goed gaat.Bedankt nog voor je mail !
Heb vandaag niet veel tijd gehad en morgen gaan we wrsl ook weer leuke dingen doen met de kids vandaar dat ik nu even een uitgebreide update heb geplaatst.

Mara,  zoals je nu wel leest ;  het gaat goed in Helmond .
Anke;  hoop dat je genoten hebt van de foto's  ;D
Caroline ; nog bedankt voor je '' veel plezier-wensen ''  ;D

Gr Peggy



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

bij jou gaat het ook goed lees ik wel. Jij laat Belle zelf haar papje eten zie ik wel. Ik doe het met een lepeltje en smullen dat ze doet. toch een voliere eind aug, Ben zeer benieuwd hoor.
Morgen een fijne dag gewenst en geniet ervan.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Peggy,
Zeker heb ik van je foto's genoten ;D
Wat een lieve foto van Sam met Zazu op zijn arm :)
Arme Belle met haar kale kopje.... Heel verstandig om de valkjes weer uitelkaar te halen.
Geniet van je uitjesdag vandaag. Het wordt prachtig weer ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes