Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Peggy,

Nee ik heb daar geen last van eerlijk gezegd. Ik heb idd geen luchtreiniger. Ik moet wel elke dag stoffen en stofzuigen. Als we een dag overslaan ja dan hebben wij ook een witte waas van stof. Ik vind het eigenlijk met 9 valkjes reuze meevallen hoor. Maar de mijne kunnen niet vliegen en dat zal denk ik ook schelen in het stof.
Ik had je gezien in mijn boekje. Leuk dat je komt lezen hoor.

Groetjes Anja

Annetjee

Hoi Peggy.

Mooie foto's.Ben blij te horen dat alles goed gaat daar bij jouw thuis.
Ik hoorde al van Riny dat Bo en Pepper naar elkaar toe trekken.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als een van de twee weg mag.

Maare ga zo door met je dagboekje.

Groetjes Annet

Peggy

Ja daar ben ik ook benieuwd naar Annet. anders hangen we gewoon een foto van ze op in de kooi,  kunnen ze elkaar nog ooit even zien ;D Zijn dit trouwens je eerste twee valkjes of heb je thuis al een valkje? Ben ik even vergeten.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Mico

Hoi hoi Peggy,

Wat leuk dat jullie nu ook een dagboekje hebben  :D
Het gaat al heel goed met jullie valkjes zo te lezen...fijn hoor !!!
Binnenkort komen er nog twee bij hadden we gelezen..dat gaat goed bij jullie dan hahaha...alleen wel jammer dat je zelf niet goed tegen de stof kan  :-\
Moet wel ff zeggen dat je knappe valkjes hebt hahaha  ;D

Groetjes,
Miranda en Corine

Peggy

24 mei 2007, 12:23:28 #34 Last Edit: 30 mei 2007, 22:28:35 by Peggy
Hoi Miranda en Corine,
Ja ze doen het goed de twee nieuwelingen, maar ze willen nog niet heel veel van me hebben, dus ik moet beter mijn best gaan doen. Ik kan ze wel heel makkelijk pakken maar ze vliegen wel vaak meteen weer weg als ik ze niet goed vasthoud. Bo blijft af en toe wat langer op mijn vinger zitten maar dirkje vindt daar niet veel aan.

En ja het stof;  vandaag komt de luchtreiniger binnen dus wie weet komt het helemaal goed!
Je leest het wel in mijn dagboekje.
Alvast bedankt voor het lezen in mijn dagboekje.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Annetjee

24 mei 2007, 17:47:32 #35 Last Edit: 24 mei 2007, 17:54:09 by Annetjee
Hoi Peggy.

Ik had wel een valkje(foefer).
Maar die zit nou bij iemand anders van het forum.
We hebben hem daar naar toe gebracht omdat hij echt met meerde valkjes moet worden gehouden.
Hij is dus een mannetje en als we er een vrouwtje er bij zetten krijg je jonkies.Daar hebben we de ruimte niet voor en als ik een mannetje had genomen hadden we nog meer lawaai gehad.En dat kan mijn moeder niet hebben.

Dus nu krijg ik twee lieve valkjes.


Ik ben al bij Riny geweest.Zou je denken dat ze me zijn vergeten?

Groetjes Annet

Peggy

Hoi Annet,  misschien vergeten ze je nu even maar die schade haal je straks gewoon in.
Dus ik kan mijn lol op; als alles goed gaat,  dwz als de luchtreiniger goed werkt en ik minder last heb vh stof,  dan heb ik straks 3 mannen en 2 poppen hier...ben heel benieuwd ;D  Ik kan wel wat herrie hebben...ik heb al van Riny gehoord dat Zazu me er één is, dus er staat me nog heel wat te wachten ;D
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

Heb je de luchtreiniger al binnen? En merk je al verschil?
Hoe is het met de valkjes/

Groetjes Anja

Anke

Hoi Peggy,
vlug weer even je dagboekje bijgelezen. Ik hoop dat de luchtreiniger zijn werk doet!!
Dan kan je gaan genieten van je geveugelde gezinsuitbreiding Hoe gaat het met de koolmezen in de achtertuin? Zijn ze nog druk aan het bouwen?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peggy

26 mei 2007, 09:45:10 #39 Last Edit: 30 mei 2007, 22:30:54 by Peggy
Hoi hoi,
Heb het vorige berichtje verwijderd want er ontstonden alleen maar misverstanden en dat is zeker niet mijn bedoeling. Vind het erg vervelend.
ik bedoelde er absoluut niets verkeerds mee want ik ben juist uiterst tevreden over mijn twee nieuwe valkjes en ja dat ze ( nog ) niet bij mij blijven zitten is gewoon waar, maar daar maak ik me niet druk over en nog belangrijker daar geef ik niemand de schuld van ofzo.  Dat komt wel...dat vind ik ook niet erg.Ik wilde hier niemand mee voor het hoofd stoten,absoluut niet zelfs!!
Het was zeker niet als een aanval bedoeld. Nogmaals ik ben superblij met Dirkje en Bo (Neeltje) en ze doen het kei goed...heb er veel plezier van.  Het enige waar ik me druk over maak is de droge stoffige lucht waar ik zelf helaas niet goed tegen kan en daar probeer ik op allerlei manieren een oplossing voor te vinden zodat ik gewoon kan blijven genieten van mijn valkjes.
Ik vind het erg naar dat het zo negatief wordt opgepakt want ik bedoel er niets mee. Ik heb alleen maar goede woorden over mijn valkjes en ben vanaf dag 1 erg tevreden geweest over alle tips/adviezen/foto's etc etc en daarom snap ik het ook niet ???
Gr Peggy



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Riny

26 mei 2007, 10:33:07 #40 Last Edit: 26 mei 2007, 17:32:07 by Riny
Hoy Peggy
Daar kan ik met mijn verstand niet bij wat jij schrijft over Neeltje en Dirkje, in je bovenstaande berichtje.
Van zulk gedrag heb ik hier niets gemerkt, ze bleven mooi bij ons zitten.
Ik kan je berichtjes sturen van andere mensen die hier vorige week valkjes gehaald hebben, dat ze zo aanhankelijk zijn.
En of je met dwingen veel zult bereiken vraag ik me af.
Ik denk eerder dat ze bang worden van je hand.
Probeer eerst hun vertrouwen te winnen.
Ook was het misschien beter geweest om niet zo hard van stapel te lopen en ze eerst aan jullie laten wennen, en daarna pas vrij rond te laten vliegen.
Je zegt zelf dat jullie hond zo tekeer ging, ook dat zijn ze niet gewend.
Citaat van: Peggy op 19 mei 2007, 14:03:42
Ik moet alleen nog iets vinden op het gedrag van onze Does; onze Does wordt helemaal gek als we de valkjes aandacht geven..dat had ie al bij Nikkie.Als we de valkjes aandacht geven dan is mw gelijk jaloers en als ze rondvliegen wordt ie helemaal gek en blaft er hevig op los.
Gr Peggy


Ze zijn wel gewend aan onze Bailey maar niet aan een blaffende hond.
Die ook nog een keer veel groter is als ze gewend zijn.
Groetjes Riny


Ivy

Hoi Peggy.
Leuke dagboekje.
Over de stoffige lucht... heb je thuis een hygrometer? Je kan tegenwoordig tamelijk goedkope meters kopen die de luchtvochtigheid in je huis kunnen meten. Het zo ook zomaar kunnen, dat je last heb van droge lucht. In dat geval zou je nog een luchtbevochtiger kunnen aanschaffen.
Beukensnippers vond ik ook zo ruiken, ik gebruik nu maiskorrels en die vind ik iets 'geurlozer'. Ze zijn wel iets duurder, maar het spul is gewoon wat mij betreft iets beter.

Valkjes badderen kan je beter niet doen 's avonds. Het is niet zo goed als ze nat de nacht in gaan. Hier sproei ik ze of geef ik ze een badje of neem ik ze onder douche overdag - ze doen het alleen als ze er zin in hebben en dan drogen ze zichzelf af. Dan hoef ik ze niet vast te pakken, dat vinden ze hier gewoon niet fijn.

Komen Dirkje en Neeltje ook niet als je wat eet? Dat werkt hier altijd, ik pak een schaaltje met appels en ga ik op de bed zitten bij ze en gelijk komen ze. Voor valkjes geldt het dubbel dat liefde door de maag gaat :D. Een Melba toastje, klein stukje kaas (niet vaak) of een stukje brood, ze komen op een gegeven moment vast bij je.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Peggy

26 mei 2007, 13:14:57 #42 Last Edit: 30 mei 2007, 22:32:57 by Peggy
Hoi Ivana,daar heb ik ook aan zitten denken ja, omdat ik bijv op de kasten enzo weinig stof zie te liggen. Ik denk dat ik gewoon last heb vd droge lucht. Ik ga je advies zeker opvolgen hoor!

Meestal doe ik ze ook lekker badderen en of douchen overdag maar gisteren avond zat er een vriendin hier en die wilde dat wel eens zien ;D  maar we hebben ze heerlijk afgedroogd hoor,  ze vielen allbei heerlijk bij ons in slaap dus ze gingen droog de kooi weer in.

Ik denk dat ik dan even zo'n meter ga kopen,  dank je wel voor de tip.

Bo ( Neeltje ) en Dirkje doen het erg goed hoor en je hebt gelijk hoor;  als we vanalles lekkers op de tafel hebben en Nikkie zit daar ook dan komen ze wel ;D en dan willen ze ook nog wel eens op je vinger gaan zitten. En dat ze nog niet naar ons toe komen vliegen is niet erg ..dat komt wel. 11 jaar geleden deed Nikkie dat ook niet meteen.

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

26 mei 2007, 14:00:21 #43 Last Edit: 26 mei 2007, 14:04:06 by Sanna
Hallo Peggy,

Waarom föhn je je valkjes niet gewoon na het badderen?? Dat lijkt me een stuk prettiger voor Dirkje en Neeltje dan afdrogen. Valkjes houden zowiezo niet zo heel erg van in de handen gepakt te worden. Bovendien vinden de meeste valkjes dat heerlijk, die warme lucht. Je ziet ze dan helemaal genieten met de oogjes dicht ;). Maar de föhn niet te dicht bij je valkjes houden hè?

En ik denk dat Ivana gelijk heeft over de luchtvochtigheid bij jou in huis. Ik heb ook een heel erg droog huis. Maar valkjes voelen zich het prettigst bij een luchtvochtigheid tussen de 60 en 70%. Te droge lucht is juist slecht voor ze en ik denk dat jij daar dan ook last van hebt. Ik moet hier in huis ook bijbevochtigen (als je dat tenminste zo noemt ;D, maar je snapt me vast wel ;)).

Groetjes, Sanna

Peggy

26 mei 2007, 14:11:40 #44 Last Edit: 30 mei 2007, 22:35:29 by Peggy
Hoi Sanna,  ja dat kan natuurlijk ook. Bij Nikkie blaas ik soms zelf onder tegen zijn buikje aan en dat vindt ie toch fijn ;D Het viel me op dat Dirk en Bo er echt nat uitzien na een bad,terwijl Nikkie nagenoeg gelijk droog is. En ze zitten dan zo te bibberen.Ik heb ze 2x ingewikkeld in zo'n zachte hydrofiele luier,  superdun en heerlijk zacht en dat vonden ze niet zo vervelend hoor! maar blazen is ook een optie en ze drogen natuurlijk ook zonder onze medewerking ;)
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier