Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Dierenfreackske




*Manon*

Hoi hoi Peggy,

Ik kom jou even een knuffeltje brengen en ik hoop dat alles goed met jou gaat  :-*



Liefs Manon

*Manon*



Ik wens je een heel vrolijk pasen!
Laat de paashaas maar komen om de gekleurde eitjes te verstoppen in de tuin en een lekker paasontbijtje brengen.

Veel plezier & geniet er van! :-*

Liefs Manon

Dierenfreackske




Peggy

Goede morgen allemaal,

Das lang geleden dat ik hier was , dus het is tijd voor een update,dacht ik zo  :-*

Gelukkig gaat het met mijn valkjes kei goed. Joep&Guusje  ,   Belle&Pim  en Zuko zitten nog steeds buiten in de voliere en doen het nog steeds superrrrrr. 
Ik weet nu ook zeker dat Zuko toch een pop is want ik betrapte Joep&Zuko op een heuze wip vd week  :o    Ik stond er helemaal versteld van..joep gaat vreemd.  Nog nooit heeft hij oog gehad voor een ander popje ..en fluiten dat ie doet  :D  Op zich wel fijn voor Zuko..krijgt zij ook wat persoonlijke aandacht.
Zuko is niet tam ..ik kan haar ook niet pakken want ze kan flink bijten..de andere 4 zijn niet bang van me ...joep komt nog altijd meteen bij me zitten en met belle en pim kan ik volop kroelen...guusje blijft wat schuw maar zal me nooit bijten en vliegt ook niet meer weg.

En dan hebben we nog onze Reem.Hij zit binnen en is nog steeds een heerlijk vogelke..lekker tam en lekker gek  :D

Alweer een jaar geleden volgens mij dat ik hier was. Ben nu een jaar gescheiden maar helaas is nog niet alles geregeld..  het gaat op en af...momenteel gaat het eigenlijk wel goed..ook tussen mij en mijn ex.
En ik heb ook wel heel leuk nieuws;  ik heb een nieuwe vriend  :D

Liefssss Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hey Peggy,

Wat leuk weer iets van jou en je birdies te lezen. Is dat alweer een jaar geleden, waar blijft de tijd. Gefeliciteerd met je nieuwe liefde en ik hoop dat jullie heel gelukkig worden met elkaar.

Liefs,

Anja

*Manon*

Hai hai Peggy,

Leuk om je hier weer te zien!
Gefeliciteerd met je nieuwe vriend  :-*

Liefs Manon

Caroline



Hey meis, ook hier nog even de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Wat leuk dat je weer even online bent en wat zou het gaaf zijn als je weer wat actiever gaat worden nu je je leventje weer op de rails hebt.

Gaaf, een nieuwe vriend, ik had al het vermoeden.  :P

Heel veel geluk saampies en ... we spreken gauw een keertje af om bij te buurten. :P

Liefs Caroline

PS. kusje voor Joepke en mijn lieve Reem.  :-* :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Hoi Iedereen,  ik zal de komende tijd toch echt weer vaker hier verschijnen omdat het gewoon gezellig is en omdat mijn lieve Pim & Belle inmiddels 2 donsjes hebben en nog twee eitjes.

11 mei werd het eerste donsje geboren;  een geel donsje en we noemen hem/haar; Woezel

12 mei werd het tweede donsje geboren ;  een wit ( yes!!!!  ) donsje en we noemen hem/haar Pip.

Dat betekend dus sowieso dat Pim split is voor witmasker;  dat wisten we namelijk nog niet zeker,  nu wel  ;D

Heb al enkele malen gekeken en ze worden gevoerd dus ik is heel blij...  zou het deze keer dan wel lukken?

Ik kom natuurlijk regelmatig verslag uitbrengen inclusief foto's..

Bij Joep&Guusje nog geen ei..  ze broeden weer al weken op zaagsel en één nepei..

wel legt of Izzie (  vroeger Zuko ) of Guusje om de paar dgn een ei op de grond..  ik denk eigenlijk dat Izzie dit doet maar weet het niet zeker..

straks meer..ik ga ff met de jongens eropuit  ;)

Liefs Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Gaaf, jij weer terug!!  :D

Gefeliciteerd met je donsjes.  :-*

Kom maar op met je update en foto's!!!!  ;D ;D ;D

Liefs Caroline

PS. hoe is het "onze" Reem??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Hi allemaal,

Even een update;  de andere twee eitjes zijn nog niet uitgekomen :(  weet ook niet of ze wel bevrucht zijn trouwens maar Woezel en Pip worden volgens mij wel goed gevoerd..ik zie iig gevulde kropjes ;D  en mss is dat ook wel voldoende;  2 donsjes voor een eerste nestje..

hieronder de mutatie berekening;   ;D



Bont Cinnamon Opaline split voor Witmasker = Pim

Moeder:
Witmasker Bont Opaline = Belle

Nageslacht man:
50% Witmasker Bont Opaline split voor {X1:Cinnamon}
50% Bont Opaline split voor Witmasker {X1:Cinnamon}


Nageslacht pop:
50% Witmasker Bont Cinnamon Opaline
50% Bont Cinnamon Opaline split voor Witmasker

Ben echt heel benieuwd..  ik probeer zometeen ff wat foto's te plaatsen,  is lang geleden dat ik dát gedaan heb dus ff kijken of het lukt..

groetekes Peggy




Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Gefeliciteerd met de 2 jonkies meis. Wat gaaf zeg.
We moeten binnenkort echt weer eens een keer bijkletsen.

Liefs,

Anja

Peggy

Hallo allemaal,

wat een avond zeg..

ff eerst een uitleg;

Heb 5 valkjes in de voliere zitten buiten.. 2 koppels en een  vrijgezelle " wilde '' dame en heb er 2 blokken inhangen..  in het ene blok zitten nu pim en belle op inmiddels 3 donsjes en een ei en in het andere blok zitten joep en guusje op een neppertje te broeden..  helaas wipwapt joep ook met de vrijgezelle dame ( izzie ) en izzie legt al een tijdje om de paar dgn een ei..  of liever gezegd,ze laat het ei op de grond vallen..  enkele dgn geleden zag ik ze voor het eerst bij pim en belle in het blok gaan en heel wrsl heeft ze daar nu een ei gelegd en ja daar wil mw natuurlijk ook naar toe..  vanavond zag ik helaas dat ze pim en belle uit het blok aan het jagen was met goed succes  :(  Ik ben heel gauw gaan kijken en zag dat Pip (  het witte donsje ) bijna levensloos in een hoekje vh blok lag en ik zag dat er weer een geel donsje was geboren..  heb pip in mijn handen genomen..ze voelde erg koud aan.. heb haar wat lucht gegeven en daarna terug gelegd bij andere donsjes ..ze ademde nog wel maar was erg zwak..  het enige wat ik kon doen en dat heb ik ook gedaan ,  was izzie weghalen uit de voliere want zij verstoort op dit moment het broed gebeuren bij pim en belle  :'( 
Heb daarna nog gauw ff gekeken en zag belle weer keurig op haar jongen zitten..pip leefde nog wel..
en lag dus wel warm nu onder mama..  vind het nu kei spannend..  ik hoop zo dat pip morgen nog leeft en de andere 2 natuurlijk ook...
weet niet wat ik verder nog kan doen..  hoop gewoon dat belle de jongen goed warm houdt..

Izzie zit nu in een kooitje in de schuur..  weet niet wat ik nu met haar aanmoet eigenlijk..??
maar terug in de voliere doe ik niet..

ben zo benieuwd ..  morgenvroeg heel gauw weer gaan kijken,  dat iig!!



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Jeetje, wat spannend ... je hebt het goed gedaan.

Ik duim dat morgen Pip weer fit en gevoerd onder ma zit.

Gefeliciteerd met donsje 3.

SLaap lekker voor straks.  :-*

PS. misschien toch een mooie (bont) witmasker kereltje voor Izzy aanschaffen of aan houden van Pim & Belle.  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

ja echt kei spannend caroline want het ging zo goed..  ze werden beide goed gevoerd enzo maar pip voelde nu wel koud aan en net LAG ze onder belle..beetje op haar zij dus ik vind het best eng om morgen weer te kijken...

en ja wel gaaf weer een geel donsje..  maar ik hoop zo dat pip morgen nog leeft.. 

wb izzie;  ze is supermooi maar ontzettend wild..niet tam bedoel ik dan..  heb haar met dikke keepers handschoenen apart moeten zetten.. ::)  is natuurlijk mijn eigen schuld..heb ze toendertijd te weinig aandacht gegeven..  maar nu kan ze sowieso niet terug de voliere in..  ik maak morgen ff het kooitje beter schoon en richt het gezelliger in en dan kijk ik wel ff ,,

enne Caroline;  ik was eigenlijk toch al van plan om wat jongen te houden ;D ;D  en nu al helemaal..  als pip morgen nog leeft en blijft leven dan gaat die hier nooit meer weg!!

liefs Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier