Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Peggy ..ik wil ook wel foto's zien hoor  ;D ;D ;D
Grtjs Ann

Anja

Ik dacht ik kom de nieuwe kooi eens bewonderen en je vogelkamer.
Niet dus. Wil jij alles voor jezelf houden :o :o :o :o :o

Groetjes Anja

*~Jeanine~*

Dat begin ik me nu ook af te vragen  ;D ;D ;D

Wilma1

Ik word nu ook héél nieuwsgierig hoe het eruit ziet  :D Het zal zeker veel stof beneden schelen voor je Peggy en daarbij is het superleuk als ze een echt eigen kamertje hebben waar "alles" kan  ;D en veel mag  ;)

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Peggy

12 april 2008, 15:27:15 #1280 Last Edit: 12 april 2008, 15:41:17 by Peggy
Hoi lieve dames,
Ik heb helaas nog geen foto's kunnen plaatsen.Mijn camera ( accu ) is leeg en ik kan de oplader niet vinden...ik snap er niks van  :-\  morgen nog eens goed zoeken.

De ''valkjeskamer'' is nog niet eens helemaal aangekleed maar het ziet er nu al gezellig uit. Als mijn camera weer opgeladen is,dan maak ik gauw weer foto's.Er staan nu 2 grotere kooien op en één kleinere,waar Bo&Dirkje nu inzitten met 6 bevruchte eitjes  :D  Joep&Poppetje en Belle zitten samen in een kooi en Bo&Dirkje gaan straks ook weer naar een ruimere kooi. Caroline heeft dezelfde kooi voor Princess en armani.  Foto's vd kooi volgen natuurlijk nog  :D

Bo&Dirkje hebben dus momenteel 6 bevruchte eitjes;

eitje nr 1 ;  weggegooid ( zat een scheurtje in )
eitje nr 2 ; 28 maart gelegd..15 april of later mss donsje
eitje nr 3 ; 30 maart gelegd..17 april of later mss donsje
eitje nr 4 ; 1 april gelegd..19 april of later mss een donsje
eitje nr 5 ; 3 april gelegd..21 april of later mss een donsje
eitje nr 6 ; 5 april gelegd..23 april of later mss een donsje
eitje nr 7 ; 7 april gelegd..25 april of later mss een donsje

Bo broedt trouwens alleen  ::)

Het scheelt idd beneden heel erg met het stof Wilma.Dat merk ik goed.  In het begin miste ik het gefluit enzo heel erg maar nu weet ik dat ik gewoon toch regelmatig lekker boven kan zitten en geniet zo toch volop van mijn vogels. Ben meerdere malen per dag lekker bezig daar dus ik raak er al een beetje aan gewend dat ze niet meer beneden zijn. Joep en Belle vinden het sowieso helemaal te gek als ik er ben..hun reactie is echt zo schattig.  en wat ook zo'n voordeel is;  als ik bezig ben met de kooien enzo dan hoef ik niet zo op te letten of er één valkje ontsnapt...boven loopt geen hond los dus het is een stuk veiliger naar mijn idee. Ik vind het wel bijv eng als ze met meerdere losvliegen...gisteren vlogen belle,joep en poppetje even tegelijk los maar dat zag er zo paniekerig uit...ik ben dan zo bang dat ze tegen het granol opvliegen...het kamertje is ruim 2mx3m...ik hoop dit op te lossen door wat meer landingsmogelijkheden te creeren. Het ziet er gewoon erg trubbelig uit als ze met meerdere vliegen terwijl ze eigenlijk qua veiligheid de hele dag los zouden kunnen maar dat durf ik nog niet zo goed...eerst maar wat meer stokken ed ophangen aan het plafon enzo...zodat ze wat relaxter zijn...ik vind het namelijk best wel eng als ze bijv ergens van schrikken en dan paniekerig rond gaan fladderen...moet er niet aan denken dat ze tegen de muur aan knallen  :'(

Lieve Caroline,Ann,Jeanine,Anja,Wilma,Petra,Debby en alle anderen  :D ;  ik probeer zgm foto's te plaatsen van de valkjeskamer want ik wil dit natuurlijk heel graag met jullie delen.

Debby; het enige wat ik zeker weet wb de mutaties van Bo&Dirkje zelf is dat Dirkje een bonte man is en Bo een cinnamon bonte pop. Ik weet niet wat hun evt splits zijn.Ze krijgen dus sowieso bonte jonkies...stiekem hoop ik dat Dirkje split is voor cinnamon ( en parels )...we moeten nog even afwachten  ;)

Groetjes Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Peggy,
Wat leuk dat Bo en Dirkje 6 bevruchte eitjes hebben :)
Ik duim voor je dat het deze keer goed gaat!!
Enneh... ik wacht heeeeeel geduldig op de foto's van je vogelkamer ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

PS.  ;) had je in mijn dagboekje het antwoord nog gelezen op je vraag over bonte (cinnamon) witmasker mannen (split cinnamon)??

Groetjesssssssssssssss

PS. 2 balen hè, een mooie kooi hebben en er geen valkjes in kunnen doen.  :-\ :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Mss een idee.... Toen ik alleen nog Bourkes had, had ik grote wilgentakken, met vertakkingen,  van de ene kant naar de andere kant bevestigd en konden ze lekker vliegen met diverse landingsplekken...

Je kunt een ring in het plafond maken, of een spiraaltouw (is ook erg leuk) en de landingsplekken zijn simpel en goedkoop gemaakt.

Op de vloer legde ik wat kranten neer, om de ergste poepjes op te vangen en versverste die dagelijks.

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hey Peggy,

Anders komen we de kamer gewoon een keertje live bewonderen :P :P

Groetjes Anja

Peggy

Zo ben weer afgewerkt.

Hoi Anke; ik hoop nu ook heel erg dat het deze keer goed gaat..ik heb er nu iig wel wat meer vertrouwen in  :D
Ik ga morgen op zoek naar de oplader en dan maak ik gauw foto's.

Hoi Caroline,  ja ik had je antwoord gelezen,  dank je wel. Ik zit een beetje te brainstormen wat voor soort mutatie ik zou willen koppelen aan Belle;  zij is een bonte geparelde witmasker pop!  ik wil ook graag bonte cinnamon witmaskertjes en of bonte cinnamonnetjes kunnen kweken vandaar mijn vraag. Ik weet nog niet watvoor soort mutaties Bo&Dirkje kunnen krijgen omdat ik hun splits niet weet..ik wacht eerst hun nestje af...een jonkie van poppetje en joep zou ook heel mooi zijn voor Belle maar dan moet ze nog zo lang wachten..  ik denk nog even verder..iig heel erg bedankt Hè..ik weet nu dat jij ze volop kan kweken en dat is wel fijn!  :D

Dank je wel voor alle tips Wilma..ik denk dat ik pas ga boren enzo als Bo& Dirkje wat verder in hun broed/kweekperiode zitten ,anders raken ze mss in de stress maar ik ga er daarna een mooi kamertje van maken...heb ik nu al zin in...kunnen alle evt jonkies lekker vliegen en veiliger landen.

Anja en Ton,  jullie zijn altijd welkom !

Gr Peggy

Dierenfreackske

Hoi Peggy ...whauw , dat gaat hard daar he ! Bo die alleen broed op 5 eites ? Hopelijk gaan ze allemaal uitkomen he , die schattige donsjes ! Grtjs Ann

*Manon*

Rararara... waar is de oplader van de fotocamera  :P :P :P

Sorry hoor, ben een beetje in een melige bui  :-[ ;D

Groetjes Manon

Anja

Peggy

Foto's !!!  ;D ;D ;D

Mijn fotocamera is eindelijk opgeladen dus hier komen ze;  de beloofde foto's...eerst 3 foto's van de nieuwe vogelkooi. Toekomstige kooi voor Bo& Dirkje.

De kooi is nu dus nog leeg  ::) ;D