28 maart 2024, 09:00:29

Spoed

Gestart door alex_vakje, 18 mei 2007, 17:38:30

« vorige - volgende »

alex_vakje

Heya de ouders voeren mijn jongen niet meer optimaal nu ga ik ze apart zetten de jongeren aangezien ze ook heel erg geplukt worden. De jongen zijn tussen de 4 en 5 weken. Vanmiddag heb ik A19 gehaald. Weet iemand welke hoeveel ik de vogels moet geven en hoe ik het moet klaarmaken en hoevaak per dag. Spoed. Alvast bedankt

Riny

Hoy Alex
Dat staat allemaal te klezen in de bijgesloten bereidingswijze.
Groetjes Riny

Lin

zelf gebruik ik nutribird a21 of pretty bird dat heeft een betere samenstelling. Lees eerst dit topic door http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html
en kijk dan wat je nog wilt vragen. Dan stel je geen vragen die daar al in beantwoord worden.

succes!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

alex_vakje

ik heb het niet zoals jullie het kopen bij een winkeltje ik heb het bij een groothandel laten afwegen en dan krijg je geen beschrijving verder

Riny

Hoy alex
Dan kan ik je niet zeggen hoe je het moet bereiden.
Dat is voor ieder handopfokvoer anders.
Je zou de groothandel op kunnen bellen.
Groetjes Riny

alex_vakje

ik ga daalijk zo een kweek box kopen van 80 cm breed met zo een schot die jer eruit kunt halen en 30 cm breed, daar kan ik de jongen gewoon indoen zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden

Lieke

Ik heb hier het foldertje van A19 liggen, ik zal het even pakken en overschrijven ;)

Groetjes, Lieke :)

Lieke

Nutribird A19/A19 High Energy/A21:

Bereiding
Het nitribird A19 handopfokvoeder wordt bereid door toevoeging van warm water. De mengverhoudingen zijn afhankelijk van de leeftijd van de babyvogel en dienen nauwkeurig gevolgd te worden. Gebruik de onderstaande tabel om het opfokvoeder klaar te maken. Bij de eerste bereidingen is het aan te bevelen de hoeveelheden nauwkeurig af te meten.

Leeftijd                 Volume       Water
uitkippen-dag2       1 deel         6 delen
dag2-dag3             1 deel         5 delen
dag3-dag4             1 deel         4 delen
dag4-dag5             1 deel         3 delen
dag5-spenen          1 deel         2 - 2,5 delen

1. meng de in de tabel aanbevolen volumedelen nutribird A19 opfokvoeder en warm water in een reine recipient. aangezien leidingwater schadelijke bacterien kan bevatten is het raadzaam het water vooraf te koken of water uit flessen te gebruiken.

2. het mengsel krachtig roeren. nadien 1 minuut laten rusten. wanneer de bereiding correct uitgevoerd werd, bekomt men een brijachtige pap.

3. de bekomen pap laten afkoelen tot 39 graden. voor het voederen dient het voeder nogmaals krachtig omgeroerd te worden, dit om te vermijden dat water en voeder ontmengen.

Opgelet: voor elke maaltijd dient het mengsel vers aangemaakt te worden! het voeder wordt dan ook best in kleine hoeveelheden bereid.

Nutribird A19
Compleet handopfokvoeder speciaal voor Ara's, Edelpapegaaien, kraagpapegaaien, grijze roodstaartpapegaaien en andere babyvogels met een hoge energiebehoefte.

Nutribird A19 High Energy
Compleet handopfokvoeder speciaal voor babyvogels met hoge energiebehoefte (bvb aras, grijze roodstaaren, kleine zangvogels,...) en alle babyvogels van <7 dagen oud.

Nutribird A21
Compleet handopfok voer voor alle babyvogels