28 maart 2024, 17:58:14

Ouders voeren jongen niet meer ?

Gestart door aakab, 18 mei 2007, 17:01:15

« vorige - volgende »

aakab

Ik heb vandaag een paar keer gekeken als dew ouders uit het broedhok waren en ik merk dat ze niet gevoerd zijn (krop leeg). Ik had al eerder een topic aangemaakt dat ze vaak buiten zitten. Nu word die tijd steeds groter...gaat dit nog wel goed? En gaan ze piepen als ze geen voedsel krijgen?


Lin

Ik heb nu jongen en sinds die een week oud waren zitten de ouders er overdag vrijwel niet meer op en wel snachts gelukkig. Het voeren wisselt hier soms voeren ze pas om 1 uur smiddags. Het belangijkste is dat ze genoeg groeien. Wanneer ze gevoerd worden is dan niet belangrijk.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

aakab

Lin bedankt voor je reactie! Ik ben nu alweer een stuk rustiger...

Ze zijn de afgelopen dagen enorm gegroeid, dus dat lijkt goed te gaan... Maar de krop moet in de loop van de dag op zijn minst een keer gevuld zijn toch? Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze toch per dag 5 keer ofzo gevoerd moesten worden.


aakab

Ik begin nu toch lichtelijk in paniek te raken. De krop is nu volgens mij voor de 2de dag leeg, en de ouders zitten er vandaag weer niet op...in de nacht gingen ze er wel op liggen...Kan het zijn dat ik gewoon op verkeerde momenten heb gekeken? De krop zou toch volledig gevuld moeten worden of zou het kunnen dat hij leeg lijkt omdat ze niet voldoende ofzo krijgen?

Toch maar overschakelen op handopfok?

ManjaV

Hoihoi,

Ik heb hetzelfde. Tenminste, bij mij zijn de ouders nu ook bijna de hele dag uit de kooi. (Het kleintje is nu tien dagen oud).
De krop zit wel vol, maar qua gewicht loopt hij wel iets achter op het schema zoals dit op deze site beschreven staat.
Weet je zeker dat de krop leeg is?
W.b. handopfok kan ik je helaas niet adviseren, ik weet daar te weinig van af. Kijk anders eens bij het topic 'handopfok'.
Maar dat ze er weinig op zitten, is dan wel normaal, denk ik.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki