na 34 dagen eindelijk 1 e ei uitgekomen + FOTO

Gestart door Franny, 5 mei 2007, 21:19:28

« vorige - volgende »

Franny

hoi

ik heb net de eitjes geschouwd en heb ontdekt dat volgens mij maar 1 eitje helemaal in orde is de eitjes zijn vanaf 4 april gelegd en om de 2 dagen er waren 3 eieren ze zijn pas gaan broeden toen het eerste ei 1,5 week oud was van de week hebben ze weer een ei gelegd nu heb ik het idee dat 1 van de eieren van 4 april ok is maar weet dit niet zeker
mijn vragen zijn nu
ik zie een luchtkamer en verder is het eitje helemaal gevuld (was van de week nog een plekje over )ik zie ook rode adertjes hoelang zal het nu nog duren voor dat het eitje uit komt ?

wanneer moet ik de andere eitjes van de 1e leg weg halen, of zullen deze toch nog uit komen want ze zien er leeg uit ?

is het verstandig om het laatste eitje te laten liggen ?
eventueel kunnen we de valkjes zelf voeren als de ouders het niet aan kunnen

groetjes Fran



Lieke

Hoi Fran,

Als het eitje helemaal gevuld is, kan het niet lang meer duren  ;D de eitjes komen tussen de 18 en 21 dagen uit, dus je kan terug rekenen wanneer hij ongeveer uit moet komen.

Dit weet ik niet zeker.. volgends mij weghalen als ze uit moeten komen. Zoals je ze beschrijfd zijn ze onbevrucht.

Groetjes, Lieke :)

Franny

8 mei 2007, 23:32:23 #2 Last Edit: 9 mei 2007, 12:09:52 by Franny
joepie vandaag is het eerste eitje dan toch eindelijk uit gekomen na 34 dagen . lijkt wel een olifantendracht lol is toch ruim een maand geleden gelegd het eerste eitje nu dus maar afwachten wat de andere eitjes gaan doen.

groetjes Fran




Little Cockatoo

ow wat een schat he. Wij zitten nu ook met smart te wachten tot ons eerste eitje mag uitkomen. Volgens het broedkalender vandaag. Maar ik lees al dat het veeeeel langen kan gaan duren.

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka