27 april 2024, 23:41:46

HELLUP?! 2e valk, man of pop??

Gestart door RenJie, 6 juli 2007, 11:38:22

« vorige - volgende »

RenJie

ik heb nu een mannetjes valk van 10 maanden, hij is aardig tam. Nu wil ik nog een valkje erbij, het hoeft niet dat de nieuwe valk ook tam wordt en mijn huidige valk mag ook wilder worden, zodat ze meer aan elkaar gaan hechten.

Nu is mijn vraag: moet ik een man of een pop aanschaffen naast mijn mannetjes valk?

Ik heb gehoord dat als je een man aanschaft dat ze even leuk aanelkaar hechten, dan wanneer je een pop aanschaft. Ik ben bang dat ik problemen krijg met de eitjes enzo..maar wat zijn nou precies de nadelen en voordelen van een man of een pop erbij ? 

Alvast Bedankt :D

Ivy

Hoi.
Een combinatie man/pop is wat natuurlijker en het heeft mijn voorkeur. Iedereen heeft wel zijn eigen mening hierover en het is ook waar dat twee mannetjes net zo goed vriendjes met elkaar kunnen worden.
Problemen met eitjes? Tja, als je geen nestje wil, kan je de eitjes vervangen door nepeitjes. Niet elke man/pop koppel gaat over tot paren/eieren leggen, als je ze geen nestgelegenheid geeft is er een kans dat ze nooit een poging doen om een nestje te maken.
Het is wel opletten hiermee inderdaad, een te jonge pop kan legnood krijgen, of je vergeet een eitje weg te halen en heb je een jonkie... Als je dit niet ziet zitten, is een mannetje erbij misschien beter.

Jouw valkje hoeft niet minder tam te worden door aanschaf tweede valkje. Als je ze genoeg aandacht geef, heb je twee tamme valkjes. Je kan ook een tam valkje kopen, dan hoef je het alleen maar te 'onderhouden'.

Succes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

Er is een speciaal stuk over het aanschaffen van een nieuw valkje geschreven:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,23795.0.html


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)