27 april 2024, 23:23:49

Katten en tamme valkjes in huis

Gestart door Wendy.., 13 mei 2007, 13:29:57

« vorige - volgende »

Anke

17 mei 2007, 14:38:18 #15 Last Edit: 17 mei 2007, 14:40:10 by til
Hallo,
Zoals gezegd heb ik drie katten. Die kunnen overal inhuis komen dus ook in de huiskamer waar de voliere staat. De katten kunnen niet met hun pootjes door de tralies en de deur zit opslot.
Twee van de katten waren kitten toen ik ze kreeg en toen had ik al valkjes. Die twee zijn er dus mee opgegroeid. De derde was een weeskater en een bang typje, die vond de valkjes eerder eng. Maar ook hij keurt ze geen blik meer waardig.
Nu ik zo vaak bij de kooi ben om mijn nieuwe valkjes tam te maken komen de katten er gezellig bij zitten. Terwijl ik met de vogels bezig ben kroel ik de katten ook. Heel gezellig.
Ik merk dat Jaco en Mijntje de katten juist opzoeken...
De etensbakjes van de katten staan vlak bij de kooi en als er een kat gaat eten komen de valkjes heel dicht bij de tralies zitten om dat eens goed te bekijken.. Ze zijn er absoluut niet bang voor.
Als Jaco en Mijntje straks uit de kooi mogen ga ik eens kijken hoe het gaat. Ik zal het je laten weten.
Groetjes Anke

Ps: Ik had voorheen ook een konijn los rondlopen in huis (die had niet eens een kooi, maar een "kattenbak" )en de eerste kat en het konijn waren grote vrienden, ze sliepen samen in een mandje ;D




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Bello

17 mei 2007, 20:25:05 #16 Last Edit: 18 mei 2007, 21:52:57 by Bello
Hoi Wendy,

Nee onze katten komen gewoon niet in de huiskamer,ze weten niet beter, en we hebben een groot huis waar ze voldoende kunnen ravotten op de supergrote zolder (overdag een favoriete plek om te spelen en te rusten)

Ze mogen alleen achter in de tuin als wij erbij zijn (staat een hoge schutting omheen), de buren naast ons hebben een klein hondje en een herdershond en die heeft een grote hekel aan katten en de andere buren zijn geen dierenvrienden en de dochter is heel erg allergisch voor katten, dus willen we zeker geen overlast bezorgen door onze katten.

Ze zijn me ook alle 3 veel te kostbaar om buiten te laten lopen, en we zitten hier in het buitengebied.
Mickey heeft last van epliepsie en heeft dagelijks medicijnen nodig, en is een vondeling en erg schrikachtig.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Wendy..

Hallo allemaal,

Wat een verschillende verhalen heeft iedereen. Wel heel leuk om te horen.

Hoi AnkeIk ben benieuwd hoe het gaat. Ik hoor het graag. Ik ga mijn kitten 1 juni ophalen dus dan zal ik ook laten weten hoe het gaat. Ik heb het vermoeden dat het net is hoe je er zelf mee omgaat. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Hoi Dorothé,
Ik kan me ook goed voorstellen dat je de katten binnen houd.
Ik heb besloten om mijn katertje volgend jaar wel naar buiten te laten in  het voorjaar. Hij is dan goed gewend aan huis is dan gecastreerd. Het kan hier makkelijk maar ik ben wel bang dat er wat gebeurd met hem. Dus dat is een reden om het niet te doen. Ik vind alleen dat een kat zijn energie kwijt moet kunnen en dat kan buiten.
Plus dat mijn moeder en broertje heel erg allergies zijn. Dus als zij op visite komen  mag poes lief naar buiten en kan ik de deur lekker open laten staan als het mooi weer is. Aankomende zomer krijgt hij een tuigje om  ;D.
Ik wil het bij 1 kat houden dus dan kan hij buiten zijn sociale contacten opdoen. ;D
Je hebt wel hele mooie katten moet ik zeggen!!!

Groetjes van wendy


Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Bello

Hoi Wendy,

Ja onze katten zijn mischien apart, ze luisteren als honden ;D
Soms zijn katten echt oostindisch doof en doen wat ze willen, maar hier slapen ze echt s' nachts (gisteravond nog ging ik ff de kattenbak schoonmaken en dan kijken ze je met hele duffe koppies aan van: kom je nu weer doen we slapen al).

Ze luisteren gewoon alle 3 supergoed!!!

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Wendy..

Hpi Dorothé

Leuk is dat hoor. Ik merk het ook aan mijn konijnen.
Zij lopen ook los in huis. Mijn voedster is ook net een hondje ze komt ook als ik haar roep enz ;D

Heb je er met een bepaalde reden voor gekozen dat je katten niet in de huiskamer mogen ?

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten