21 mei 2025, 11:13:34

help, valkje bloed

Gestart door meegie68, 6 mei 2007, 14:20:44

« vorige - volgende »

meegie68

Hallo,

Is er iemand die mij een advies kan geven, wij hebben een valkje Pino van nu 5 maandjes en hij heeft,zeg maar 2 cm. achter zijn pootje richting staart een wondje, dat een beetje bloed, druppels gewijs.
Datzelfde was een 2 weken geleden ook al het geval, maar toen dachten we dat het jus (koude) was, omdat hij graag op het bord zit als we klaar zijn met eten.
Ik wil er wel mee naar de dierenarts, maar als het niets ernstig is, wacht ik het liever even af tot morgen.
Maar misschien is er iemand die dit herkent??? We mogen Pino ook niet zomaar vastpakken, bij je zitten vind ie wel leuk, maar zodra we hem vasthouden gaat hij bijten.
Verder eet, drinkt, speelt hij wel gewoon.
Wie kan mij helpen????/
Groetjes Ellen, ps; het is onze eerste valk.

wim roskam

beste lezer , je kan het plekje met bloem of meel bepoederen , dit stopt het bloeden , ga wel met je valkje naar een vogelarts om het na te laten kijken , omdat dit de tweede keer is dat je valkje bloed op de zelfde plaats , mvg wim roskam .

meegie68

Dank je wel,

Ik was zeer zeker van plan om naar de dierenarts te gaan, gewoon voor de zekerheid, beter één keer teveel dan één keer te weinig.
Heb er een klein beetje bloem op gedaan en het bloedt nu niet meer, morgen bel ik voor een afspraak, zal nog wel laten weten wat het is geweest, groeten Ellen

Karin

Kan het een bloedpen zijn ? Dan is een veer afgebroken en bloed het stukje wat er nog in zit.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

meegie68

Hallo Karin,

We hebben Pino eind van de middag eventjes vastgehouden, met een handdoekje, maar het is toch echt wel een wondje, alleen het is zo raar dat het niet de hele tijd bloed, maar af en toe, ik ga morgen bellen voor een afspraak bij de dierenarts, en dan laat ik het hier wel even weten, ik vind het er maar eng en vreemd uit zien, we dachten eerst nog dat er misschien iets scherps in de kooi was, dus we hebben alles nagekeken, maar niets kunnen vinden.
Zelf zit ik te denken aan dat cloaca prolaps, ik heb de hele middag het forum zitten te bekijken, en daar lijkt het een heel klein beetje op, maar ook dat is niet zeker, het is niet zo erg ,als op de bijgestuurde foto's bij dat berichtje, veeeel minder erg.
Maar ik ben een pieperd als het om de huisdieren gaat!!! Die moeten gewoon niets mankeren.
Groetjes Ellen

meegie68

Wil even laten weten dat we met Pino vanmiddag naar de dierenarts zijn gegaan.
Volgens hem heeft Pino diaree gehad, dat is gaan jeuken en toen is hij/zij zich gaan krabben tot bloedens toe.
Nu hebben we het volgende gekregen:
Chlooramfenicol oogzalf 5 gr.
Oxytetramix 400 w.o. 25 gr.
En als eten raadde hij aan: Harrison's Adult Lifetime Fine.
Na 14 dagen moet het over zijn, zegt het eten en de medicijnen jullie iets???
Groetjes Ellen

wim roskam

beste lezer , alleen dat het voer dat je da voorschrijft heel erg duur is , veel sucses verder groeten wim roskam .