charlie is maar 75 gram goed of slecht?

Gestart door ilske, 12 mei 2007, 10:26:50

« vorige - volgende »

ilske

Hallo allemaal,

Ik had een vraag. Ik heb Charlie (witmaker) donderdag opgehaald en
voer hem nu met de hand.

Hij is inmiddels wel gewend aan de spuit maar meer eten doet hij niet. Charlie weegt 75 gram en krijgt dus nutribird 7 ml.
Na 5 ml hoeft niet meer.

Wat ik graag zou willen weten wat is het normale gewicht van een valk van 4 en halve week. En hoeveel voedingen moet ik hem nou geven. Omdat hij zo slecht eet naar mijn mening geef ik hem nu 4 voedingen per dag 7 uur 12 uur 18.00 uur en 23.00.
Zal ik die tijden maar aanhouden?

Charlie is hartstikke opgewekt en fluit gewoon en onderzoekt alles.
Ik heb niet het idee dat ie ziek is ofzo.

Maar voor de zekerheid zou ik graag een gewichtstabel hebben.
Ik weeg Charlie voor en na elke voeding.

Alvast harstikke bedankt.

Ilse chaplin en charlie

Lin

Hoi wat geeft je kweker van je valkje voor advies dan?
een valkje van die leeftijd kan je beter met een lepel eten geven. Die buig je dan een beetje dicht.  Zie ook het stuk bij het onderdeel handopfok daar staan veel tips  in. Heb ej die al gelezen?

Je valkje is trouwens wel erg jong weggegaan bij die kweker hij had daar beter kunnen blijven.
Ik geef dan drie voedingen met dat gewicht maar houd die vier nog maar even aan totdat hij wat meer gaat wegen. Is je pap wel warm genoeg?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik ben ermee bezig om gegevens te verzamelen over handopfokjes en daar een tabel van te maken. Die is dan niet zoals in het stuk gericht op leeftijd maar meer op gewicht in combinatie met leeftijd. Maar hier ben ik nog niet mee klaar.

ilske

Citaat van: Lin op 12 mei 2007, 10:39:18
Hoi wat geeft je kweker van je valkje voor advies dan?
een valkje van die leeftijd kan je beter met een lepel eten geven. Die buig je dan een beetje dicht.  Zie ook het stuk bij het onderdeel handopfok daar staan veel tips  in. Heb ej die al gelezen?

Je valkje is trouwens wel erg jong weggegaan bij die kweker hij had daar beter kunnen blijven.
Ik geef dan drie voedingen met dat gewicht maar houd die vier nog maar even aan totdat hij wat meer gaat wegen. Is je pap wel warm genoeg?

Hoi Lin,

De kweker geeft als advies 3 voedingen met een spuitjes.
Ik zal hem straks eten geven met een gebogen lepel.

Chaplin heb ik ook met de hand groot gebracht maar dat ging zonder problemen die woog ruim 85 gram met 4 a 5 weken.

De pap is gewoon 38 graden en ja ik heb het handopfok uitleg gelezen.

Harstikke bedankt dat je een tabel voor me maakt.

Het zal allemaal wel goed maar ik wil gewoon zeker weten dat charlie een sterke valk word.

Nogmaals bedankt.

Ilse, Charlie en Chaplin

Groeten, Lin

Lin

die tabel duurt nog wel een tijd hoor. :-X Je kan beter hier een vraag stellen.

ilske

Oke maar toch bedankt.

Ik ga charlie zo eten gegeven en dan moet ik helaas weg.

Vanavond kijk ik hoe zwaar hij is en dan anders maar een beetje met dwang voeden hij moet toch iets meer binnen krijgen dan tot hij nu krijgt

Lin

dwangvoeren alleen doena ls het echt niet anders kan. Ze worden een stuk banger van je en de kans op verslikking is dan groter. misschien koelt de pap wel wat teveel af probeer eens met 39/40 graden. Of anders twee keer aanmaken. Zolang hij niet afvalt gaat het wel goed maar zou eigenlijk elke dag moeten aankomen.

ilske

Charlie eet nog steeds slecht maar eet gelukkig wel.
Hij blijft op hetzelfde gewicht hangen +/- 78 gram.

We gaan hem goed in de gaten houden.
Ik hoop dat chaplin hem ook een beetje leert om te eten maar voorlopig is chaplin nog erg terug houdend.

Ik heb er alle vertrouwen dat het goed gaat komen.

Groetjes ilse, charlie en chaplin