11 september 2025, 23:28:54

Hobbykwekerij Sephora Rianne - foto's 26-9

Gestart door Rianne, 11 mei 2007, 15:56:35

« vorige - volgende »

Rianne

Ik zal duimen dat het er toch nog is. Het zou mooi zijn als je het hierdoorheen kon slepen maar de natuur kan erg hard zijn... :-\

marvin

Het kleintje hebben we ukkie genoemd dat praat ook wat makkelijker, leefd nog steeds en het is toch weer gevoerd vandaag. Er komen al wat pennen op de vleugels en die zijn donker.
We gaan deze er doorheen slepen hoop ik.

Kieky eet trouwens erg goed ze gaat nog wel de kooi in als ik even uit de woonkamer ga want vliegen is leuk alleen waar je om moet keren is nog niet helemaal duidelijk.

Ze houd me aardig bezig op een avond ik zal morgen wat foto's die van haar gemaakt heb in dit dagboek zetten.

Groetjes,
Andrea

I

Rianne

En hebben jullie al een afspraak bij een vogelarts gemaakt? Ben benieuwd wat die van het pootje zegt.
Eten kan Kieky inderdaad als de beste ;D Met het vliegen zal het ook wel goed komen. Ben benieuwd naar de foto's! :D

Rianne

Eens even teruggebladerd in mijn dagboek. De 18e zei ik dat er 2 eitjes lagen. Dus het eerste ei lag er de 16e. Volgens de kweekkalender komt dan 4 juli het eerste ei uit. Dus ik gok dat er de 7e een donsje ligt, als alles goed gaat :)

marvin

Geduld is een schone zaak.
Foto's zijn onderweg nog even een paar uurtjes geduld!  ;D

Groetjes,
Andrea

marvin

De eerste foto's van Kieky uit Spijkenisse.

Groetjes,
Andrea

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

marvin

Zeker weten en we zijn heel blij met haar ;D ;D

Rianne

Rianne

Volgens mij gaat het niet goed met de eitjes. Pa en ma zitten echt supertrouw te broeden maar de eitjes worden zo raar zwart. In 1 zag ik leven en de ander zag er ook goed uit, 1 is onbevrucht en de andere 4 zijn zo raar van kleur :-\ Ik zag er ook niks in bewegen dus hopelijk heb ik deze ronde toch nog 2 donsjes.

Rob S

Ow dat is minder goed nieuws, wel heel raar dat ze nu al zwart kleuren. Normaal gebeurt dat pas als de eitjes niet uitgekomen zijn en de jonkies zijn gestorven in het ei. Maar zo lang liggen die eitjes er toch nog niet?

Groetjes

Rianne

Nee ze zijn nog niet 'overdatum' zeg maar. Misschien zijn de jonkies al vroeg afgestorven? Het eerste jong verwacht ik pas over een dag of 2. Afwachten maar, meer kan ik toch niet doen :-\

Caroline

Klinkt een beetje als wat bij mij 10 x is gebeurt en  bij div. anderen inmiddels ook, in de laatste dagen een afgestorven embryootje.  :-\ :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Als het eerste jong over 2 dagen geboren moet worden denk ik net als Caroline dat het embryo inderdaad gestorven is. Maar niet te vroeg weghalen, ik had vorig jaar een aantal van zulke eitjes en uit 1 van de eitjes kwam toch nog een mooi bont valkje ;D

Groetjes

Rianne

Echt heel raar, ik heb niks anders gedaan als de vorige ronde en de valkjes volgens mij ook niet... 1 ei van Lin's koppel ziet er goed uit en 1 eigen ei... Duimen maar dat die wel uitkomen.