10 september 2025, 12:35:00

Hobbykwekerij Sephora Rianne - foto's 26-9

Gestart door Rianne, 11 mei 2007, 15:56:35

« vorige - volgende »

Inge88

Wat droevig dat het jongste valkje is overleden. Dit was een jong Ayko & Tiaro?

ManjaV

Hoi Rianne,

Wat jammer zeg, van het donsje  :-\ de natuur is toch af en toe hard.
Gelukkig gaat het met de andere donsjes goed! :D Ze lijken op mijn donsje. ;D ;D Lieve foto's heb je gemaakt.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi  hoi

Wat balen van je jongste donsje.  :-\

Ik vind het al kunstig dat je dat zo in je uppie kan doen.  :D
En ringetje verkeerd om was toch ook geen ramp ?
Tis alleen je nek een beetje verdraaien als je het wilt lezen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Het was een jong van Dulce en Diego, maar van wie het ook is, het blijft een sneu gezicht als je dat aantreft in het blok. :-\
Ik had vorig jaar al geoefend met 2 jongen te ringen, het is een handigheidje. In je linkerhand het valkje vasthouden met z'n koppie naar je duim. Met je duim en ringvinger of pink houd je het linkerpootje vast en dan de 3 teentjes bij elkaar voor het ringetje. Hopelijk word ik er steeds handiger in, er moeten er nog 3 ;)

carco

Sneu van het ene jong.
En ach wat maakt het uit een jong verkeerd om geringd.
Ik kwam er nu pas achter dat Beau bij mij ook zijn ring op zijn kop om heeft en die is toch al bijna 2 jaar: dus het viel me niet eens op :-[

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

margreet

hallo Rianne,

Er staat beschreven met 7 dagen ringen??, zelf ring ik als ze 30 gram zijn, ongeacht hoe oud ze zijn. 3 tenen erdoor en dan met een tandenstoker het 4e teentje erdoor halen.
Ze blijven altijd zitten. 5.5 mm
Jammer van het ene jong, maar de overige 4 zien er goed uit.

groetjes Margreet

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Ik heb zondag ook nog even flink staan zweten.
Bij een van de kleintjes van Nemo jr. was ik eigenlijk ook een dag te laat.
Ik heb wat vaseline aan het pootje gesmeerd en toen ging het vanzelf.
Martin zei later, dat het met een beetje afwasmiddel nog beter gaat. Mannen......  ::) zeggen ze pas als je klaar bent.

Jammer van dat ene jong. Maar dat is de natuur. De minder leuke kant van het kweken. :-\
Hopelijk blijft het hierbij.

Groetjes Marlies ;)

Mandy

Inderdaad, hopelijk blijft het daarbij, ik zie in ieder geval niks geks aan dat jong, het is ws gewoon dikke pech. Maar de rest ziet er toppie uit hoor. ;)
Duimen dat er inderdaad gewone geelwang mannen komen, er zijn al zoveel geelwangen met cinnamon.
En ik gebruik ook een tandenstokertje voor het laatste teentje door het ringetje. Ik ring meestal vanaf de 8e dag. Afhankelijk van de grootte van het nest en hoe ze groeien. Soms kan ik bij een groot nest bij een achterblijvertje pas met 2 weken ringen.
Ach, je wordt er vanzelf handiger in hoor. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Ook ik ring ze niet meer op een bepaalde dag maar op gewicht, net wat Margreet schrijft, als ze tussen de 30-32 gram zijn kun je ze probleemloos ringen, laatste teentje er door halen met een tandenstokertje en ..... ze hebben er tot nu toe nog geen verloren, helaas wel toen ik dag 7-8 aan hield.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Ik kijk altijd naar de voetjes, tellen doe ik niet, wegen ook niet :) Blond he  :P

Rianne

Ik probeer het gewoon en als de ring blijft zitten vind ik het goed :)
Tweede jong ook geringd maar ik denk dat die er wel af valt.
Met een tandenstoker priegelen zie ik niet zo zitten. Zolang het nog goed gaat op deze manier, blijf ik het zo doen. Wegen doe ik trouwens ook niet, kan van de week wel een 'steekproef' houden om te vergelijken met de jongen van vorig jaar. :)
Er zijn nu 3 jongen die de oogjes af en toe al op spleetjes hebben, zo'n lief gezicht! :D

ann_dam

Gefeliciteerd met de donsjes :D wel jammer van dat ene jong, maar goed zoals al gezegd is, het blijft helaas de natuur.

De andere zien er goed uit!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Rianne

Het gaat erg goed met de jongen. Ik had stiekem gehoopt dat er misschien nog een bonte tussen zou zitten maar helaas. Ik zie bij alle 4 een donker kuifje komen en de oudste 2 krijgen al veerpennetjes. Vanmorgen de 2e opnieuw geringd en daarnet de derde. Morgen maar weer kijken of het ringetje er nog zit. Je kan beter te vroeg zijn als te laat. :)
Ik moet om 4 uur naar mijn werk, er is een bruiloft dus ik zal wel weer laat thuis zijn. Hopelijk kom ik er morgen aan toe om weer foto's te maken en evt te wegen als de batterijen van de weegschaal het nog doen. :)

Valerie

Hoi Rianne,

Ik kom even een kijkje nemen...
Wat jammer van dat ene jong van Dulce & Diego. :(

Dat ringen doe ik toch nog anders hoor.  ;D  Ik maak het mezelf zo moeilijk niet. Ik leg de jongen gewoon ergens op (kastje ofzo, wel op iets zacht). Dan pak ik het pootje, dat geringd moet worden, vast en houd het jong goed tegen (met 1 of beide handen, weet niet meer). Dan schuif ik het ringetje over de teentjes en, net zoals Mandy doet, haal het ene teentje met een tandenstokertje terug.
Als test, probeer ik het ringetje terug te schuiven. Als ik het er niet overheen krijg (dus niet makkelijk terugschuift), laat ik het zitten. Anders haal ik het eraf en ring een dag later opnieuw. :)

Allemaal spannend. Binnen een 3-tal weken zal ik zelf weer met jongen zitten. :)

Rianne

Ik maak het mezelf niet moeilijk hoor, het is alleen even vervelend voor het kleine valkje. Maar de een stribbelt meer tegen als de ander, als ze rustig blijven is het zo gebeurd. :)
Het 4e valkje is inmiddels ook geringd, hopelijk blijft het zitten.

De foto's en gewichten:
Jong 1 woog vandaag 56 gram.

Ziet er al iemand parels??

Jong 2 en 3 wogen evenveel, namelijk 34 gram

Jong 4 woog 29 gram en is vanmorgen geringd.