19 april 2024, 09:29:28

Ruzie in de voliere

Gestart door Lisa, 14 mei 2007, 20:16:33

« vorige - volgende »

Lisa

Ik zal mijn probleem in het kort proberen uit te leggen.
Ik heb 5 (3 mannen, 2 vrouwtjes) halftamme valkparkieten in de voliere, ik had er voor een anderhalve maand geleden 6, maar Spikey is doodgegaan door ouderdom.
Ongeveer 3 weken daarna is de ellende begonnen.
De 2 witjes moeten het ontgelden, vooral het mannetje.
Ze worden achterna gezeten en gepikt door een wildkleur en de lutino krijgt ook al dezelfde neiging.
Wat kan ik doen? Help a.ub.
Ik heb de wildkleur apart gezet maar schreeuwt alles bij elkaar, heb gelukkig nog geen boze buur aan de deur gehad.
Ik wil de grijze liever niet wegdoen.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Theo_Hoorn

Hoi wat vervelend zeg..

maar misschien is t iets tijdelijks.. , dat de wildkleur zig een leiders rol probeert aan te nemen of zig opeens t baasje voelt

ik had eerst 2 valkparkieten   2 popjes een geparelde en een wildkleur
en t ging altijd prima..
Totdat

ik er een 3e bij kocht ,
een bonte man

mn wildkleur popje veranderde helemaal , in een zielig vogeltje , want de bonte man zat constant achter haar aan
en te pikken
de vogel wou ook niets meer van mij weten
dus ik besloot haar weg te doen

En als ik nu naar de Bonte man kijk , dan is hij echt een watje :P

Want t geparelde popje is hem de baas

ik denk dat er bij jou probleem iets over 1 komt..
somige zijn gewoon bazig of ze willen iets of ze voelen zig bedrijgt door vogels om hun heen

ik zou heel goed naar t gedrag van je vogels kijken, misschien is t simpel op te lossen door er 1tje bij te doen, of 1 weg te doen..



Lisa

Bedankt Theo voor je reactie, maar ik heb gisteren toch maar een besluit genomen omdat de situatie niet leuk meer was.
Ik heb beide witjes naar een vriend gebracht ( kan ik ze toch nog zien).
Dus nu zijn ze ze met z`n drietjes en het is weer ouderwets gezellig.
Ik zal de witjes missen, het zijn ook prachtvogels.
Maar ik heb afgesproken dat als er kleintjes bij de witjes komen er sowieso 1 voor mij is.
:'( :)

Theo_Hoorn

Nou heel veel sterkte ::)


ik hoor t misschien wel as je vogel gevoelens tegen je spreken dat je tog maar weer nieuwe valkjes heb gekocht  ;D