is mijn lutino valkparkiet pop ziek?

Gestart door simone lutino valkparkiet, 8 mei 2007, 21:01:01

« vorige - volgende »

simone lutino valkparkiet

Hallo,

Ik heb een vraag ik heb een voliere met 6 valken (6 lutino's 1 geparelde).
IK ging ze net voeren en zag dat een van de poppen geen oranje wangen meer had ze zijn kaal voor de rest is ze nog wel helemaal geel/wit.
Alleen waar normaal de oranje plekken zitten zijn weg er zitten geen veertjes meer op?
Weten jullie misschien wat mijn valkje heeft is ze misschien is of heeft het met het broedseizoen te maken want ze zit nu te broeden.
Hebben jullie nog tips voor mij?

Ik hoop spoedig iets van u te horen te kijgen.

groeten simone

bobbie

Citaat van: simone lutino valkparkiet op  8 mei 2007, 21:01:01
Hallo,

Ik heb een vraag ik heb een voliere met 6 valken (6 lutino's 1 geparelde).
IK ging ze net voeren en zag dat een van de poppen geen oranje wangen meer had ze zijn kaal voor de rest is ze nog wel helemaal geel/wit.
Alleen waar normaal de oranje plekken zitten zijn weg er zitten geen veertjes meer op?
Weten jullie misschien wat mijn valkje heeft is ze misschien is of heeft het met het broedseizoen te maken want ze zit nu te broeden.
Hebben jullie nog tips voor mij?

Ik hoop spoedig iets van u te horen te kijgen.

groeten simone


Hoi Simone,

Je valkje is niet ziek hoor.  Zoals je het beschrijft is er waarschijnlijk een valkje in de groep die dit valkje poetst maar ondertussen ook plukt. Dit heeft vaak met broeds gedrag te maken. :)

Mara

Hoi Simone

Zoals Bobbie al schrijft lijkt dit op broedsgedrag. Mijn valkparkieten hadden dat een tijdje terug ook. Eentje had zelfs geen kuif meer. Ik zou me even geen zorgen maken maar ik hou het wel even goed in de gaten.

Mara

Anja

Hoi Simone,

Dit is broeds gedrag. Ook ik heb een valkje waarvan de veertjes rondom de oren totaal zijn verdwenen door het plukken van een andere valk.
Wat bij mij heeft geholpen is insmeren met uierzalf dan wordt er niet meer geplukt.

Groetjes Anja