Broedblokken in buitenvoliere hangen...

Gestart door ziralioness, 8 mei 2007, 17:24:19

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo allemaal.

Ik heb een losstaande aluminium voliere *zie foto*. De grote rode ''box'' is ons nachthok, en zoals je ziet heeft de voliere aan die zijde een dicht dak en één dicht paneel.



Dit jaar zit er voor het eerst een kweekkoppeltje in en nu wil ik graag broedblokken ophangen.

Mijn broedblok weegt echter bijna 2 kg.
Hoe en waar moet ik die ophangen?? Hij lijkt me véél te zwaar om aan het gaas te hangen, zeker als er ook nog jongen in zitten... hoe doen jullie dat??

Bedankt!
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Hoy Diane
je kunt het blok ook op een boomstam plaatsen.
dat staat ook nog erg leuk.
Groetjes Riny

ziralioness

Hoi,

Wij zaten ook al te denken aan een paal op twee steunpalen. :) Misschien dat dat goed zou lukken?

Psje- als de broedblokken NIET onder dak hangen, moeten ze dan een afdakje of iets dergelijks erboven, of maakt dat niet uit?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Hoy Diane
Dat maakt heel veel uit, je zou de eerste niet zijn waar de jonkie's bijna verdrinken in het blok.
Wij hebben boven ieder broedblog plexiglas aangebracht op het dak van de voliere.
Groetjes Riny

ziralioness

Hoi!

Okee, dat is geen probleem, dat kunnen we zo maken. :)

We hadden nu zoiets in gedachten om te maken:



Blokken hangend aan de paal die op twee andere palen rust (uiteraard alles goed geschroefd)..



Zo zou dat er uit komen te zien.... In alle hoeken van de voliere is al een paalhouder aanwezig, aangezien de voliere zelf daarmee in de grond verankerd is. :)

Rest de vraag; is het erg als broedblokken zo dicht bij elkaar hangen?  :-\

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness



Het eerste blok hangt nu alvast!  ;D

We hebben besloten het nóg anders te doen. In drie van de hoeken komt een paal te staan. Die worden stevig vastgezet in paalhouders. Aan die palen kan dan een broedblok worden gehangen (één per paal natuurlijk) en dan heb ik direct genoeg blokken! (Waarschijnlijk zelfs één teveel, maar beter teveel dan te weinig he!)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...