2 mei 2025, 23:11:04

niet paren?

Gestart door kilian_shadow, 17 december 2003, 19:16:36

« vorige - volgende »

kilian_shadow

klopt het dat handtamme valkparkieten niet paren? En hoe kan je zien of het een mannetje en een vrouwtje is, want zaterdag krijg ik 2 valkparkieten maar ik zou liefst een mannetje en een vrouwtje hebben.

Karin

Als ze nog jong zijn kan je het niet zien of het een man of pop is. Zorg in iedergeval dat je twee onverwante valkjes koopt mocht je er mee willen kweken ! En dat tamme valkjes niet paren is onzin hoor.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kilian_shadow

Vanaf wanneer en hoe kan je dan wel zien of het een mannetje of een vrouwtje is?

Karin

Na de eerste rui die meestal tussen de 6 en 8 maanden komt. Maar dan kun je ze niet meer tam maken  ;D Je moet het er dus op gokken. Maar als je wilt kweken, ga er dan eerste heel veel over lezen, want het gaat niet vanzelf hoor  ;) Je moet veel maatregelen nemen. Zoek maar eens op google naar "breeding cockatiels" en lees je suf  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi  kilian_shadow,

Ik heb dit jaar ook nestjes gehad van tamme valkjes dus het kan in elk geval hoor.
Ik heb ook wel tamme valkjes die het nog niet doen maar die hebben al zo lang alleen gezeten die zijn geen partner gewend zijn.
Maar normaal gesproken is dat geen probleem.

Groetjes, Paul