4 mei 2025, 07:57:59

kaal onder snavel

Gestart door Monique1979, 2 juni 2007, 18:59:24

« vorige - volgende »

Monique1979

Hoi

M'n valkparkiet Tommie is nu 8 weken, hij/zij krijgt nu 2 keer per dag nog pap, als het goed blijft gaan volgende week nog 1keer per dag. Vorige week was ik bij de dierenarts en die heeft hm gezond verklaard. Hij had alleen wat papresten die ik niet weg kreeg. Gister heb ik ze dan eindelijk met veel geduld weg gekregen met weken en voorzichtig met de vingernagels weg pulken. Alleen nu heeft ie een kaal nekkie onder zn snavel. Dit is niet de plaats waar ik papresten heb weggehaald en ik heb hm ook niet zien krabben ofzo/ Wat kan dit zijn? Is het verder normaal als hij nu hij wat zelfstandiger word minder pap wil eten? Hij weegt s ochtends 82 gram en de rest van de dag zit ie op 86 gram.Hij pelt wel want ik zie de schilletjes, maar krijgt ie wel genoeg binnen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren.

Groetjes Monique.

Ivy

Hoi Monique.
Net onder de snavel hebben ze geen veertjes, hoe groot is het kale plekje?
Dat hij nu minder pap wil kan wel kloppen. Als hij al zelf wat eet, kan je de pap afbouwen naar 1 keer (alleen 's avonds een voeding). Als hij dan nog stabiel op zijn gewicht blijft, dan kan je dus op 1 voeding blijven, anders kan je nog terug naar 2. Blijf gewoon zijn gewicht in de gaten houden en dan komt het goed.

Succes!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monique1979

Dank je Ivana

Het is een klein plekje van nog geen 1 bij 1 cm ongeveer. het zit op zn halsje eigenlijk net onder de snavel. Het was me eerder niet opgevallen dus weet niet of het normaal is :-) Het is de laatste dagen niet groter geworden en ik zie hm ook niet plukken of veel krabben. Ik houd het wel in de gaten en ik denk dat ik inderdaad al eerder naar 1 keer op een dag ga. Weet nu al dat ik later een overbezorgde moeder ga worden :P

Bedankt in ieder geval