2 mei 2025, 22:21:47

Nageltjes knippen

Gestart door louise, 5 mei 2007, 16:23:25

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi Inge.
Ik vijl ze niet  ;) maar zou het ooit moeten dan zou ik het met mijn vriend doen - eentje houdt vast en eentje eventjes snel vijl over de nagel haalt.
Met een goede nagelvijl zou het toch net zo lang moeten duren als knippen? Ik heb voor mezelf zo'n rare nagelvijl met 4 'standen' - van grof tot fijn, en als ik mijn eigen nagel doe met de grove, dan is het erg snel gedaan... Het is vast niet plezierig voor de vogel, maar het lijkt me fijner dan dat je in het leven knipt.

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Inge88

Hey Amanda en Ivy,

Bedankt voor de info. Dan zal ik het eens samen met m´n vriend proberen.

*Amanda*

Deze heb ik. Maar bij mij staat alleen maar Bogena geen Beaphar maar dat maakt niet uit. Is erg handig hoor.

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Anke,

Ik gebruik een waxinelichtje. Dat heb ik dan klaar staan als ik de nageltjes knip.

Groetjes Anja

Free2fantasise

Wij (mijn man en ik) hebben tot nog toe 1x de nageltjes van ons valkje geknipt. Ik hield haar vast met haar buik, en de pootjes omhoog, en dan had ik de andere hand nog over om de tenen een voor een vast te houden... Manlief heeft toen van elke nagel het uiterste puntje af geknipt.

We hebben dat toen gedaan omdat haar nageltjes zo scherp waren dat ze dwars door het vel van mijn hand heen prikte. Ik vond het een verademing toen ze geknipt waren..