19 april 2024, 22:30:35

Jonkie blijft trillen

Gestart door lolliefant, 5 mei 2007, 15:29:27

« vorige - volgende »

lolliefant

5 mei 2007, 15:29:27 Last Edit: 5 mei 2007, 15:32:06 by lolliefant
Hoi allemaal

Ik heb sinds gisteren de 4 jonkies van onze buitenvoliere naar binnen moeten brengen,  omdat ze niet meer werd gevoerd door de ouders.  De oudste 2 jonkies werden geplukt, maar de jongste's nog niet.  Wel waren hun kropjes allemaal leeg en heb ik gelijk nutribird A21 in huis gehaald.  

Maar het jongste valkjes is heel erg aan het trillen.  Hij is nu net iets meer dan 3 weken oud,  en weegt maar 45g.  Ik heb al een warmte lamp hangen, en het temperatuur is nu constant 28,5 graden in hun hokje.  Maar die jonkie blijft zo erg trillen, dat je hem hoort.   Wie weet wat ik kan doen?  Hij slaapt wel veel, maar is ook wel actief.  En hij eet ook goed.  Ik geef nu 4 keer per dag pap.  

Zou hij ziek zijn, of moet ik nog meer doen om hem warm te houden?  De andere jonkies zitten meer in de veren, en die zitten een beetje warm te krijgen.  Alleen hij niet. 






danoontje

hoi
als ze geen verenpak hebben nog,is de aangerade temperatuur 30 graden.
en dan kan net weer te warm zijn voor de andere jonkies.
de andere jonkies kunnen zichzelf al wel warm houden denk ik,want ze hebben elkaar.
je kan evt een mooie bak maken met de 3 jonkies erin,en lekker warm zetten.en de kleinste nog in de couveusebak laten met de warmtelamp.
tot dat ze wat meer veren heeft.
mocht dat zo zijn,kunnen ze weer bij elkaar.
succes
gr anita