14 mei 2025, 22:40:20

Krijsen en Schreeuwen

Gestart door fladderhof, 3 mei 2007, 12:40:04

« vorige - volgende »

fladderhof

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag. Wij hebben een volière met valkjes. Een aantal valken hebben we al een jaar of vier. Af en toe wat nieuwe aangekocht en ook zijn er een aantal jonkies blijven hangen. Het was altijd heel gezellig.

Nu zijn we onlangs verhuisd. We hebben hier een prachtige nieuwe volière gebouwd en van de 13 valken die we hadden hebben we er 8 meegenomen. De overgebleven 5 gaan naar de kinderboerderij, dit waren jongen van twee koppeltjes.

Nu ze hier zitten in hun mooie buitenkooi met alles erop en eraan (speeltjes, eten, drinken, badje, binnen- en buitenhok), schreeuwen een aantal vogels ALLES bij elkaar, te beginnen 's ochtends om 6 uur. Dit is voor ons al om gek van te worden, maar voor de buren........(ze zeggen dat ze het niet erg vinden maar kan het me niet voorstellen).

Eén van de schreeuwlelijkers (de ergste, een albino) hebben we al een keer apart binnen in een kooi gezet, maar zijn taak word zonder enige moeite overgenomen door 3 andere valken. Deze albino is trouwens ook de verzorger (wij denken niet de vader) van een jong wat in de volière zit, maar deze albino bemoeit zich ook constant met een broedend koppeltje wat soms op hevige gevechten uitloopt met het mannetje. Voor het jong kunnen we hem niet weg halen maar voor het koppeltje zou het prettig zijn.

Wat kunnen we aan dit geschreeuw doen?? In elk geval dat ze hun snavel houden tot een uur of 9 á 10?? Komt dit door de verhuizing, moeten we het even aankijken (zolang de buren het aankunnen) of is er iets anders. Eenzaamheid of verveling kan het haast niet zijn. Al vast bedankt voor alle raad, wij zitten met onze handen in het haar......

Rianne

Hoi,

dat valken 's ochtends lawaai gaan maken is eigenlijk normaal. Zo gaat dat in de natuur ook. Voor ons is het niet erg prettig, vooral niet om 6 uur 's ochtends. De enige oplossing is een binnenhok, waar je ze 's avonds in doet en 's ochtends weer uit laat.

Puck

Het komt door het mooie weer.
Het wordt steeds vroeger licht en de zon begint al vroeg te schijnen.  8)
Sinds dit prachtige weer kan ik de klok erop gelijk zetten:
stipt half 7 begint het gekwetter, om gek van te worden, maar de valken zijn des te gelukkiger!  :D
Ik gebruik nu een doek om het donker te houden tot ik uit bed kom, dit helpt goed.
Volgende week voorspellen ze weer regen, misschien kun je dan een uurtje langer slapen  :P
Misschien kun je ook op de een of andere manier verduisteren?

Succes ermee!