24 april 2024, 08:45:54

terug zetten in de kooi na het spelen.

Gestart door bjorntjj, 16 mei 2007, 20:03:18

« vorige - volgende »

bjorntjj

Ik ben 1 uur bezig met mijn valkje te spelen en als ik wil stoppen wil ik het terug in de kooi zetten maar die vliegt telkens weg hoe krijg ik het dan in de kooi? en als ik het dan in de kooi krijg stop ik er mijn hand in en probeert het via mijn arm door het deurgaatje terug buiten zijn kooi te komen en klimt dan op mijn schouder en blijft daar zitten. :-\ Het is wel grappig het geeft je een gevoel dat ze mij graag heeft :)
heeft iemand hier een oplossing voor?

Ivy

Hoi Bjorn.
Het valkje wil natuurlijk bij jouw zitten, ze krijgt van jou aandacht en in de kooi zit ze alleen.
Je zou kunnen overwegen om een tweede valkje als gezelschap voor haar te nemen, dan heeft ze altijd een speelkamaraadje.
Er is geen magische manier om valkjes te laten doen wat we willen dat ze doen, behalve regelmatig met haar oefennen ;)
Succes daarmee.
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

vickie

Hey Bjorn,

Ik krijg ook het idee dat hij liever bij jou zit dan in zijn kooi. Ik zou er ook een 2e valkje voor kopen. Tamme valkjes die alleen zitten hechten zich aan hun verzorger en als ze dan niet genoeg aandacht krijgen (volgens de valk dan toch) gaan ze vervelend doen op de duur, ze kunnen dan gaan schreeuwen, verenplukken, enz. Dit hoeft niet zo te zijn, maar dit geeft je een idee  ;) Dit is natuurlijk gedrag. Valkparkieten zijn groepsvogels en houden er niet van om alleen te zitten.

groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.