24 mei 2024, 22:24:34

welke mutatie

Gestart door Jel, 8 mei 2007, 12:15:26

« vorige - volgende »

Jel

ik heb een witmasker pop gekocht bij een kweker hij zij dat de ouders van de vogel een witmasker gepareld en een albino was nu vraag ik me af hoe noem je dit soort mutatie?
de kweker zij ook dat ik met dit koppel alleen albino's en witmaskers gepareld kan krijgen klopt dit?
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Tjerk

Hey,

je hebt een Witmasker pop gekocht waarvan de vader Albino is en de moeder Witmasker Gepareld?

Dan heeft jou Witmasker geen splits verder en is het dus gewoon een Witmasker pop. Zou je wel Albino's en Witmasker Geparelden hiermee willen kweken zul je er dus een Geparelde Albino man tegenover moeten zetten.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Je kan er ook een witmasker man tegen zetten split voor lutino. Dan kweek je albino's uit je witmasker popje.

Als je ook geparelde jongen wilt zal je man gepareld moeten zijn of split hiervoor.

Ik heb twee geparelde witmaskertjes nu, als het mannetjes zijn, zijn ze split cinnamon-lutino (noemt men ook wel lacewing) en kans split bont.

Als je zo'n man tegen jouw witmasker popje zet krijg je:
cinnamon-opaline albino popjes, ook wel opaline lacewing albino genoemd. Opaline witmasker popjes
En witmasker mannen split opaline kans split cinnamon-lutino

Als de man split bont is en je popje heeft toevallig split bont kan je er ook nog opaline witmasker bonte popjes en witmasker bonte mannen uit kweken.  :)

'K heb ook nog eentje die zeker een man is, maar die is witmasker split cinnamon en lutino. Met jou popje zou je daar albino en cinnamon witmasker popjes uit kweken en witmasker mannen split cinnamon of lutino.

Je kan ook nog een lutino man split witmasker tegen je pop zetten om er albino mee te kweken. Ook hier geld weer dta als je ook parels wilt de man dan gepareld moet zijn of split hiervoor moet wezen.

Jel

Maar als de moeder van mijnnpop nu een albino was en de vader en witmasker/gepareld kan het dan wel dat ik albino's kweek???
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

♪ Marlies

Citaat van: Jelke op  9 mei 2007, 09:15:39
Maar als de moeder van mijnnpop nu een albino was en de vader en witmasker/gepareld kan het dan wel dat ik albino's kweek???




Hoi Jelke,

Dit zou er dan uit het koppel kunnen komen waar jouw popje uit komt:

Moeder:witmasker lutino (albino)
Vader:witmasker split voor {X1:  gepareld}

man afkomst:
50% witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino}
50% witmasker split voor {X2: lutino}

pop afkomst:
50% witmasker gepareld
50% witmasker(jouw popje)

Als jij zelf albino's wil kweken, moet je er een witmasker  mannetje bij zetten die split lutino is.


Moeder:witmasker
Vader:witmasker split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
50% witmasker split voor {X1:  lutino}
50% witmasker

pop afkomst:
50% witmasker lutino
50% witmasker


Ik heb nu jongen die (als het mannen zijn) split zijn voor lutino, bont en gepareld.

Dan zou je dit kunnen krijgen:


Moeder:witmasker
Vader:witmasker split voor bont {X1:  lutino gepareld}

man afkomst:
25% witmasker split voor bont {X1:  lutino gepareld}
25% witmasker split voor bont
25% witmasker split voor {X1:  lutino gepareld}
25% witmasker

pop afkomst:
25% witmasker lutino gepareld split voor bont
25% witmasker split voor bont
25% witmasker lutino gepareld
25% witmasker

Succes met puzzelen. :P

Groetjes Marlies ;)