16 april 2024, 07:29:30

*piep* ringen!!!

Gestart door adnaloj, 3 mei 2007, 12:01:08

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal.


ik ben zo kwaad!!! ik heb een aantal valken in bezit niet om de kweek maar omdat ik ze leuk vindt, nu krijg ik natuurlijk ook jongen en die ga ik bij voorbaat al niet ringen!!!
en waarom niet???
van alle valken die ik heb gekocht met een ring heb ik ze eraf moeten halen!
ze gaan allemaal op den duur te strak zitten, vorig jaar zijn we zelfs met lulu naar de dierenarts geweest omdat we de ring niet eens konden verwijderen zo hard was dat spul!!! er is uiteindelijk een dremel bij te pas moeten komen om hem weg te krijgen, dit doet een valkje natuurlijk niet goed,! wat een stress!!

en nu alweer een vogel van vorig jaar super mooi en super lief, ik kijk in me voliere hinkt ze alleen nog maar, en ik op onderzoek uit wat is er dan met je pootje, en ja hoor alweer die ring!!!!!

ik ben er zo onderhand helemaal flauw van,... ik vindt het zielig en jammer dat het zo moet gaan,... we hebben nu al 6 vogels daarbij moeten helpen!
of geef ik mijn vogels zulke krachtvoer dat ze uit de kluiten gegroeide valken zijn???!!! ;D ;) dat lijkt me niet,

ik hoor graag mensen die dit zelfde probleem hebben
groetjes jolanda

Saar

Hoi Jolanda
Hoe veel mm waren die ringen?
Een ringetje van een valk moet 5.5 mm zijn
Zelf heb ik het dus ook 1 keer gehad, maar dat ringetje was dus 4,5 mm. Veels te klein dus. ik heb nu ook nog andere geringde valkjes zitten, maar die hebben nergens last van.
Groetjes Saar :-*

adnaloj

hai,...

ik zal deze inderdaad eens meten....
ik vindt het zo zielig voor dr,...  :'(
we noemen dr al mongooltje ( niet spottend bedoeld! ) omdat we haar bij mensen weg hebben waar ze in zo klein kooitje zat dat ze nooit geleerd heeft om te vliegen of maar hele kleine stukjes net als een kippetje
ze zit nooit mooi in de veren en is een wat zwakker vogeltje helaas, nu ben ik zo bang dat als we de ring gaan verwijderen ze bezwijkt onder de stress en dat zou ik echt niet leuk vinden, ben wel aan dr gehecht geraakt
:'( :'( :-\
we zullen zien hoe het gaat vanmiddag

groetjes jolanda

Ivy

Hoi.
De maat van de ring zou eigenlijk op de ring zelf moeten staan, dan hoef je het niet te meten.
Ik heb hier ook een aantal geringde valkjes, maar ringetjes zitten wel aardig los, en het zijn wel flinke birdies. Ik denk dus echt dat het ringetje gewoon te klein is (of eigenlijk alle ringetjes die jullie inmiddels verwijderden). Heb je die oude ringen niet bewaard, daar zou de maat ook op moeten staan.

Ik hoop dat het goed lukt om het ringetje te verwijderen bij jullie 'mongooltje' :)




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

adnaloj

ja ik hoop ook dat het gaat lukken, me man is met een half uurtje thuis en dan wil ik gelijk die ring eraf halen, ze zit in de voliere en ze is niet echt tam blijft wel zitten ( omdat ze toch niet kan vliegen ) maar ze vind het niet echt leuk, daarom kom ik expres niet te dicht bij dr in de buurt dus kan de maat zo niet even aflezen, zometeen als de ring verwijderd is zal ik eens gaan kijken en dan laat ik jullie het weten oke??  ;D

groetjes jolanda

danoontje

 :-X ohhh ik ben wel heel erg beniwud naar de maat ring.
vind het maar zielig hoor.
echt toeval dat jij ze net allemaal zo treft bah.
ik heb het gelukkig nooit gehad.
sterkte anita ;)

Henry

de ringen moeten 5,5 milimeter zijn niet groter en zeker niet kleiner.


henry

Rianne

Hoi Henry,

dat zegt Saar toch ook? En groter kan best, ik heb een valkje met een ring van 6 mm en daar heeft ze geen last van. Men raakt uiteindelijk wel naar groter, er zijn een hoop kwekers die op postuur kweken en dan is 5.5 al gauw te klein.

remco1976

hoi,

de ringen die ik gebruik zijn 5,4 en 5,5.en ik heb dit nog nooit gehad.dus waarschijnlijk een veel tekleine ringen.ik ben ook benieuwt naar je ring maat.

gr.remco

adnaloj

hallo allemaal,

we hebben de ring kunnen verwijderen,!!!  ;D ;D :D :D :D ben dr erg blij mee, het gaat goed met haar niet meer gestrest maar nog erg last van dr pootje op de plek van de ring is het pootje ontzettend dun geworden en de rest van het pootje steek er als het ware bovenuit, doordat we de ring hebben moeten doorknippen hebben we geen maat kunnen ontdekken,
het was een goud kleurige ring en ik heb gekeken bij haar zus die heeft dezelfde om maar die zit ruim genoeg!  er zat allemaal etter en zweren onder de ring en de ring was voledig bedekt hiermee aan de binnenkant, t was echt zielig.... ik heb haar pootje daarna schoongemaakt en heb dr in de binnenvoliere gezet ( vanmiddag ) helemaal onder de stress.... vanavond gaat het al een stuk beter zoals ik al zei, geen stress wel last van haar pootje maar die zal ze hopelijk net als lulu snel weer gaan gebruiken zoniet dan is een ritje naar de da snel gemaakt,

maar welke maat zou dit dan geweest zijn???
het was zoals ik al zei een gouden kleur, het leek in omvang niet groter als een babyring,

groetjes jolanda

ps, ja ik ben ook zeer verbaast dat het me elke keer weer gebeurd.  ??? en baal ook zeer zeker.

Caroline

Ik heb hier 12 valkjes zitten, stuk voor stuk geringd met 5,4 mm (NBvV)  of 5,5, mm ringen (Europarrot) en heb nog geen één valkje gehad met problemen of een dik pootje. Zijn het wel erkende ringetjes, die je valkjes om hebben of zijn het knijpringetjes??

Misschien moet je zoeken naar de oorzaak waarom je valkjes wonden en zweren aan hun pootjes krijgen. Fijn dat je het ringetje vanmiddag goed af hebt gekregen.

Succes ermee.

PS. Ik heb een zoontje, geboren met het Down syndroom maar die lijkt in geen enkele vorm op een valkje wat niet kan vliegen hoor.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

adnaloj

hai,

het zijn inderdaad wel erkende ringen, er staan wel nummers in van vereningen en dergelijke, misschien geef ik ze wel teveel krachtvoer,.

ik werk op vrijwillige basis soms met mensen met het down syndroom en mijn zusje is ook gehandicapt,
het mooie aan deze mensen is dat ze zoals je wel weet :D dat ze zich door niets of niemand uit het veld laten slaan... en altijd vrolijk het leven inkijken, als ze emaal boos zijn dan zijn ze ook boos, ik vind het prachtige mensen die de kijk op deze wereld een stuk mooier maakt, daarom bedoel ik met deze valk niet dat het grof gezegt een mogooltje is maar een vogel die ondanks haar handicaps ( want vliegen is niet het enige hoor ) toch alles doet wat ze wil, fluit en badderd lekker aan het dollen is met dr speeltjes, vandaar de benaming in de volksmond genoemd mongooltje, niet om neerbuigend te zijn,..

groetjes jolanda

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

siebe

Heej!

En hoe gaat het nu met je valkje?

Ik heb dat ook eens gehad, echt zielig. bij mij was het een knijpring, echt onnozel om die dingen te gebruiken, je moet ze pas er om zetten als ze groot zijn! als je knijpringen gebruikt. Ik doe die er dus ook niet om! bij mij was het toen tot aan het bot toe open, verschrikkelijk. maar ze is wel weer hersteld gelukkig:D!

sterkte en succes er mee!;)

Anke

Ook één van mijn vorige valkjes had last van de ring, hij zat op een bepaald moment te strak. De DA heeft de ring toen verwijdert, gelukkig was ik er optijd bij want het was alleen wat geschaafd. Met wat uierzalf was dat toen snel weer verdwenenen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes