Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Caroline,
Hij lag met zijn koppie op de borst zeg maar. Met zijn kontje naar de eierdooier.
Triest gezicht hoor zo'n iniemienie donsje.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Ja, ik weet er helaas alles van .... het gaat makkelijker worden maar het blijft een rotgezicht, zo'n klein nat levenloos donsje.  :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Anke , wat erg voor jou dat je het eitje moest openmaken he , het moet echt wel een rotgevoel geweest zijn als je het levenloze donsje opmerkte , maar je moest het doen he , zo kon je zien hoe het zich nog heeft ontwikkeld , ik hoopte zo voor jou dat het nog ging uitkomen maar het bleef te lang duren he ! Je hebt goed gedaan om het eerst nog te laten liggen he , het kon nog m aar het duurde steeds langer ,je kon echt niets doen he meis , !
Het leven is soms hard he meid ! Ik wens je veel sterkte ook om het verwerken van het zien . Soms sta je echt gewoon machteloos he ! Maar het leven gaat verder en dan moet je er zijn  voor de drie mooie lieve schattige donsjes die het wel hebben gered , en het is zo'n mooi zicht als je ze zo goed ziet veranderen en ziet groeien ,  straks hebben ze hun eerste veertjes he ! Ben echt al benieuwd hoe ze er de volgende keer gaan uitzien en ook binnen kort gaan het al echte valkjes lijken he ! Ik kijk ook al uit naar mijn drie kanjers die nog bij je zijn .Ik hoop dat ze gelukkig en lang bij me mogen zijn samen met veel vriendjes en vriendinnetjes ! Grtjs Ann



•=Bonnie=•

Jammer van de eitjes, ik heb er van de week ook eentje opengemaakt waar een gat in zat en een dood donsje, ik plukte er een albino popje uit.  :'(

Anke

Hoi Ann,
:-* :-* :-* :-*
Wat een mooi gedichtje :)
Groetjes Anke

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 19 augustus 2008, 09:59:26
Jammer van de eitjes, ik heb er van de week ook eentje opengemaakt waar een gat in zat en een dood donsje, ik plukte er een albino popje uit.  :'(


Hoi Bonnie,
Eigenlijk had ik ook verwacht een roodoog donsje aan te treffen.
Omdat deze vogeltjes toch wat zwakker zijn.
En in het vorige nestje zaten twee albino's.
Maarja welke kleur het donsje ook heeft, het blijft zielig natuurlijk.
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Het de Santpoortse valkjesbende is weer los aan het vliegen :)
Nottie gaat al steeds beter vliegen. Hij kwam vanmiddag al bijna zo hoog als de bovenkant van het raam :)

Ook Beau maakt duidelijk vorderingen :)

Met de C- tjes gaat het prima. Ze hebben bomvolle kropjes.

Rena en Alex en Timo en Tinka hebben dus een blok.
Bij Rena en Alex is er behalve kroelen totaal geen actie.
Wel zitten ze samen in het blok.
Vanmiddag zat Alex zichzelf te bevredigen op de voerbak, en zijn popje zat ernaast :o
Het is me een stel die twee :-\

Timo zit veel in het blok en fluit dan mooi om Tinka ook zover te krijgen.
Af en toe komt ze hem dan gezeldschap houden :)

Wipwappen heb ik ze nog niet zien doen, maar dat doen ze normaal wel af en toe.
Nog wel heel onhandig.... dus het is de vraag of er   (bevruchte) eitjes zullen gaan komen.
Ik ben benieuwd...
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ...wat gaaf van Nottie dat al tot boven het raam zat , ik hoop dat ie snel naar me toe kan komen hoor ! En wat goed dat Beau ook goede vorderingen maakt toch !
Wat goed dat het C- nestje ook zo goed gevoerd wordt hoor !
Fijn dat de valkjes weer los zijn , dat is altijd genieten ook he .
Hahaha , die Alex toch ook , wat een lieverd en een knapperd he . Hoe is het met Luna en Sonny nu ? Gaat Luna op dee trosgierst goed of op je vinger ? Ik hoop dat ze het hier ook gaat doen. Grtjs Ann



*Manon*

Hoi Anke,

Joh wat balen van je eitje met een dood donsje  :-\
Ik had zo gehoopt dat er nog een mooi levend witje geboren zou worden.. helaas :-\
Hoe gaat het met de andere donsjes? Fijn dat ze goed gevoerd worden  ;D

Sterkte  :-*

Groetjes Manon

aad

@Bij Rena en Alex is er behalve kroelen totaal geen actie.
Wel zitten ze samen in het blok.@

Moet aan de man leggen,kan niet anders  8) ;D

Anke

Citaat van: aad op 20 augustus 2008, 20:18:25
@Bij Rena en Alex is er behalve kroelen totaal geen actie.
Wel zitten ze samen in het blok.@

Moet aan de man leggen,kan niet anders  8) ;D


Hoi Aad,
Precies wat ik dacht ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ...dat is al een goed begin he ! Grtjs Ann ;D ;D ;D



Kaatje

Hoi Anke,

Wat een leuk filmpje van Nottie en zoals ik ook kon horen was je uiteraard super blij dat ook Nottie het luchtruim koos  :D

Fijn om te lezen dat het met het C-nestje zo goed gaat, alleen heel erg sneu om te lezen dat het 4de donsje in het eitje gestorven is  :(

Heel dapper dat je toch het eitje open hebt gemaakt om te kijken, wat zal dit een vreselijk rot gevoel hebben opgeleverd, terwijl je diep in je hart natuurlijk al dit gevoel had  :-\

Wat een lieve foto's van de donsjes, .... ik ben erg benieuwd welke mutaties er nu weer bij komen .... spannend hoor, het kan nog alle kanten uit heb ik uit je verhaal begrepen  :D



Groetjes, Karin

Dierenfreackske

Hoi Anke , heel erg bedankt voor de mooie foto van Nottie, en wat ben ik trots op hem hoor , wat zit hij daar lekker hoog , grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Hier in  het Santpoortse gaat het allemaal prima.
Er wordt nu druk gevlogen en gespeeld.

Nottie gaat echt goed vliegen nu, hoewel hij het alleen doet als hij zin heeft ::)

Kijk eens wat knap


Ook Beau maakt nog steeds vorderingen, echt hoogte maakt hij nog niet, maar vliegen doet hij wel.
Het gaat dus de goede kant op.

Met de C-tjes gaat het goed.
Ze hebben zulke volle kropjes dat ik verbaasd ben dat ze niet omvallen :)

Bij  Coco (de middelste) wil ik de pennetjes er wel uitkijken opzoek naar pareltjes ;)
Komen er geen pareltjes dan is het een wildkleur man.

Calimero (de oudste) en Citro (de jongste) zijn duidelijk bont.
Maar ook hier kunnen nog pareltjes doorkomen :)


Dus voor de liefhebbers en de pareldeskundigen onder ons :)
Hierbij weer wat foto's

Calimero


Coco


Citro


Pearls or no pearls that's the question :)
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Tot nu toe zie ik (nog) geen pareltjes.

Wel 3 heerlijke smoeltjes.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Ik zie ook nog geen parels, maar ja ik ben daar niet zo snel in.
Het zijn inderdaad lekkere smoeltjes :)
Ik ben zoooo benieuwd hoe bont ze zullen zijn ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes