Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Hoi Anke,

Gefeliciteerd met je derde donsje en met je 300ste pagina op naar de volgende 300

Dierenfreackske

Hoi Anke , alles goed met de valkjes en donsjes ? Is het 4 de donsje ook onderweg ? Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Dank voor de feliciaties :)
Er is nog geen donsje 4.
Ik hoor ook nog niks tikken en/of piepen.
Maar... ik verwacht het donsje ook pas op 15-8, het heeft dus nog even te gaan :)


Citaat van: Caroline op 12 augustus 2008, 22:13:21
Gefeliciteerd met Citro!!

EN beterschap voor de 2 kamikazepilootjes.

Ik begreep eigenlijk niet of het nu inderdaad door kalktekort kon komen of dat ze dit niet verdachten ervan.  ::)


Hoi Caroline,
De assistente had wel het idee dat het door het kalktekort zou kunnen komen. Dat ze daardoor dus een achterstand hebben.
Daarom moet ik de zelfstandige kleintjes nu ook iedere dag kalk door het water geven en daarnaast vitaminen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ,  een achterkomertje dan he , leuk ....... leuk dat de donsjes het goed doen en de valkjes . Best weer spannend daar bij jou ! Grtjs Ann



Anja

Hoi Anke,

Gefeliciteerd met het 3de donsje.

Liefs Anja

Dierenfreackske

Hoi Anke , hoe doe je dat met de kalk ? Is dat tijdelijk en moet je dat in het water doen ?  Mogen de andere valkjes daar ook van drinken ,of liever niet ,grtjs Ann



Anke

Hoi Ann,
Alleen de zelfstandige jonge valkjes krijgen nu extra kalk.
En Chico en James.
De anderen krijgen gewoon water.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi anke,

nog van harte gefeliciteerd met je 3e donsje!!! :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Anke ..fijn dat je Chico ,James en de valkjes extra kalk bij geeft ! Is dat te krijgen ergens bij de apotheek ? Of is dat speciaal van een vogelarts  en is dat om in het water te doen ? Ik zou dat anders ook in huis halen he ! Je weet maar nooit , dan heb ik het staan he !, grtjs Ann



♪ Marlies

Hoi Anke, ;D

Merk je al verschil bij de valkjes nu ze kalk bij krijgen ?

Anke

Citaat van: Dierenfreackske op 14 augustus 2008, 06:37:58
Hoi Anke ..fijn dat je Chico ,James en de valkjes extra kalk bij geeft ! Is dat te krijgen ergens bij de apotheek ? Of is dat speciaal van een vogelarts  en is dat om in het water te doen ? Ik zou dat anders ook in huis halen he ! Je weet maar nooit , dan heb ik het staan he !, grtjs Ann


Hoi Ann,
De kalk die ik nu geef komt bij dr Feld vandaan.
Maar er zijn verschillende vormen van kalksuppelementen te koop.
Ik weet dat Kirsten het ook verkoopt in haar webwinkel.
Groetjes Anke

Citaat van: ♪ Marlies op 14 augustus 2008, 07:14:10
Hoi Anke, ;D

Merk je al verschil bij de valkjes nu ze kalk bij krijgen ?


Hoi Marlies,
Nog niet :)
Ik houd ze als een havik in de gaten.....
Maar zo snel zal het ook niet gaan toch?
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Het vierde eitje van Chico en James vertrouw ik niet.
Ik hoor niks tikken en/of piepen.
Dus heb ik het schouwlampje er eens op gezet.
Het ziet er duidelijk anders uit dan wat ik van de andere eitjes gewend ben.
Met een donker randje aan de kant van de luchtkamer en op verschillende plaatsen donkere vlekjes.
Aan de buitenkant ziet het er normaal uit.
Het ziet er naar uit dat dit eitje gewoon gestopt is met ontwikkelen.

Nou was dit al een eitje wat niet stevig was, er zaten al deukjes in, vlak na het leggen. Die had ik aangestipt met nagellak.
Uiteraard laat ik het eitje nog even liggen, je weet natuurlijk nooit.
Arme Chico, ze heeft voor dit vierde eitje zoveel moeite moeten doen.....

Er heeft hier grote interne verhuizing plaatsgevonden :)
Beauty en Macy wonen nu samen met Jaco en Mijntje.
Ik moet zeggen dat gaat erg goed :)

De kooi van Beauty en Macy wordt nu bewoond door de jonge valkjes.
Nu ze hier nog even blijven vond ik dat ze recht hadden op een groter onderkomen.
Zo te zien vinden de kleintjes het een prima oplossing :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Anke,

Ik ben erg benieuwd naar het 4de eitje en uiteraard hoop ik dat deze gewoon nog uit gaat komen ! Fijn dat Beauty en Macy nu samen wonen met Jaco en Mijntje en dat dit heel goed gaat !

Leuk om te lezen dat de kleintjes de kooi van Beauty en Macy een goed plan vinden en genieten van de ruimte die ze nu hebben  ;)

Fijne dag vandaag !

Groetjes, Karin


Wilma1

Heey wat gaaf ... nóg meer donsjes  ;D je hebt er helemaal zin in  :D tja het is en blijft verslavend  ;)

maar ....

ik kom je gewoon ff een knuffel geven, omdat ik zolang weg ben en je niet ben vergeten


  :-* Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anke

Hoi Wilma,
:-* :-* :-*
Gezellig dat je weer even langskomt :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,

Zo zitten Beauty en Macy en Jaco en Mijntje er nu bij :)



Ik heb foto's gemaakt van eitje 4.
Ik hoop dat jullie het kunnen zien.





En zo zou het eitje eruit moeten zien



Ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Ik hoor niks in het eitje en zie ook echt niets bewegen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes