Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Anke . hoe is het met de valkjesbende daar ?  En is Tinca alweer een beetje tammer geworden ? Het wordt straks nog
heel erg tam hoor !!! Grtjs Ann



Dierenfreackske




Little Cockatoo

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Anke

Citaat van: Anja op  1 januari 2008, 21:20:09
Hoi Anke,

Ook hier erg mooie foto's hoor.

Er was zeker niet veel op tv omdat ze die zo onder gepoept hebben? ;D ;D ;D ;D

Groetjes Anja



Hoi Anja,
Hi hi die tv... tja ik blijf hem schoonboenen... Maar ze zitten er zo graag ;D



Hoi Ann,
Het gaat prima met Tinka. Ik mocht haar vanavond al echt in haar nekje kroelen, terwijl ze trosgierst zit te eten.
Zonder trosgierst in mijn hand loopt Tinka beleefd een stukje weg, dat vindt ze nog niet zo'n goed idee.
Groetjes Anke

Citaat van: Karin op  2 januari 2008, 16:23:18
Gaat hartstikke goed met Tinka hè ? Helaas met de bleekmasker minder, maar Tinka was hier al een stuk rustiger dan de bleekmasker. Bij mij fladdert hij alleen maar als ik met mijn hand de kooi in ga en hij gaat bovenin zitten zodat ik er niet bij kan  ::) Jammer.... maar ja, zijn popje is ook niet echt tam, dus heb ik het maar opgegeven. Ik ben veel te bang dat jij in paniek ontsnapt uit de kooi en zichzelf bezeerd door tegen de muren / plafond aan te vliegen.


Hoi Karin,
Het gaat inderdaad erg goed met Tinka. Het voordeel is wel dat ik de afgelopen 11 dagen lekker veel met haar bezig kon zijn.
Jammer dat je bleekmasker geen zin heeft om tam te worden.
Ik snap goed dat je hem niet in paniek wilt brengen.
Groetjes Anke

Hoi Manon,
Met Tinka gaat het inderdaad goed. En tja slopen vinden ze hier het allerleukste wat er is!
Groetjes Anke
Citaat van: Peggy op  2 januari 2008, 10:26:32
Hoi Anke;
Fijn dat je valkjes en katten niet zoveel last hebben gehad van al t geknal.

Tinka zit dus alleen in een kooi om haar eerst goed tam te krijgen?

Ik zit er hier ook aan te denken om een tweede kooi erbij te doen...ik denk dat dat veel beter is voor pop en belle. Als ik die twee aandacht geef in de kooi dan komt gelijk Dirkje ertussen en pikt de ladies weg. Pop wil af en toe zo graag naar mij toe komen maar krijgt daar dus niet de kans voor  ::)Effe shoppen dus...
Tinka doet het iig erg goed vind ik;  superr hoor!
Enne , je hebt weer leuke foto's geplaatst...ik moet wel lachen om de foto vd tv met al die vogelpoepjes  :D

Gr Peggy





Hoi Peggy,
Ik was ook erg blij dat het goed ging met de beestjes tijdens de jaarwisseling.

Tinka doet het inderdaad erg goed. Ze zit in een aparte kooi in een andere kamer. Dit is vooral omdat ze bij een grote kweker vandaan komt en ik haar niet zomaar bij de andere valkjes wilde zetten.

Nu merk ik dat het voor het tammaken ook erg goed werkt, want ze wordt niet afgeleid door van alles.

Bovendien is Tinka nog niet zover dat ze uit kooi mag (die krijg ik er op dit moment echt niet weer in ) en zo heef Tinka ook geen last van nieuwsgierige valkjes die tijdens de speeluurtjes op haar kooi komen zitten :)

Ik ben benieuwd of een extra kooi bij jou het gewenste resultaat heeft!
Groetjes Anke

Citaat van: kaatje98 op  1 januari 2008, 21:28:41
Hoi Anke,

Ik moet stiekem toch elke keer meer lachen als ik je rieten bank en stoel zie, want bij elke nieuwe foto's die je plaatst zie je steeds meer hoe heerlijk de valkjes aan het slopen zijn geweest  ;D

Hier ook hoor, maar dan bij andere dingen ... ik moet nog de favorieten sloop mandjes kopen  ;D

De foto's zijn weer top, ik vind het heel bijzonder dat ze bij jou zoveel mogen, zelfs de t.v onder poepen !! Gelukkig heb je een flatscreen anders poepen ze toch maar mooi op de oude beeldbuis en ik geloof niet dat zo'n t.v daar tegen kan  ;)

Groetjes Karin
`

Hoi Karin,
Hi hi de valkjes mogen hier inderdaad veel, ach ik laat ze maar gaan :)
En de tv... ik kan hem niet afdekken want dan kan ik geen tv meer kijken ;D En om ze er nou telkens af te jagen... dan blijf je bezig.
Dus zit er niks anders op dan de poepjes steeds te verwijderen :)

Groetjes Anke

Hoi Sally,
Fijn dat je de foto's mooi vindt!
Ik ben ook erg trots op Tinka ;D
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Leuke foto's weer. Ik heb genoten.

Mara

Anke

Hoi Mara,
Fijn dat je genoten hebt!

Hallo allemaal,
De valkjes zijn net weer hun hok in. Het was even een gedoe, want Timo wilde niet (die dacht natuurlijk wat nou de afgelopen dagen mocht ik veeeel langer....) en Rena dacht toen: oh als Timo niet komt, dan ga ik toch weer lekker UIT de kooi :o ;D
Gelukkig liet Rena zich weer netjes terug zetten en kwam Timo daarna ook.
Valkjes.... ::)

Met Tinka heb ik vandaag 's morgens en 's avonds geoefend.
Vanavond mocht ik haar heel voorzichtig met 1 vinger op haar buikje aaien zonder dat ik trosgierst in mijn handen had ;D ;D
Daar gaat natuurlijk wel heel veel praten, vleien, paaien,aanmoedigen en nog veel meer geslijm mee gepaard, maar uiteindelijk mag het dan toch!
Ik ben echt heel trots op mijn meisje ;D ;D ;D

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja


En ik ben trots op jou Anke.

Die valkjes die valkjes :o :o :o ;D ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anke,

Ja de vakantie zit er weer op meid, .... wat gaan 10 dagen toch enorm snel hè  ::)  Ik ben heel blij dat het met Tinka echt al heel erg goed gaat en dat je zelfs al met 1 vinger over haar buikje mocht aaien, ... knap hoor !!!

Je kan met recht trots op haar zijn maar zeker ook op jezelf, jullie zijn samen zover gekomen en Tinka heeft al heel erg snel vertrouwen in je gekregen, dat zegt echt een heleboel !!

Super meid !!

Groetjes Karin

Dierenfreackske

Hoi Anke ...wat fijn dat je al over Tinca haar buikje mocht wrijven zeg !!! Het gaat goed voorruit zo he !! Grtjs Ann



*Yvon

Hoi hoi

Wat goed van Tinka en jou !!  ;D
Het zal niet lang meer duren dat je haar mag kroelen als je zo doorgaat.
Enne...... hoe zie ik nou het verschil tussen Rene en Max ??  ::) :D
Leuke foto's weer !!  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♥Debby♥

*schaaaammmmmmm*  veels te lang niet langsgeweest!


Wat een superfilmpje van Tinka en wat goed dat het iedere dag wat beter gaat.. ik heb toch wel het idee dat het helemaal goed gaat komen met haar! ze is ook schitterend hoor!

en wat een mooie foto's van je valkjes.. die arme arme bank.. ze hebben nog heel wat te slopen voor je er doorheen zakt... dat scheelt dan wel weer!  ;) ;D



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Wilma1

3 januari 2008, 10:58:03 #2156 Last Edit: 3 januari 2008, 11:01:31 by Wilma1
Wat fijn dat het steeds beter gaat met Tinka...beetje bij beetje en veel geduld, dan bouw je langzaam vertrouwen op....soms is het zo moeilijk om lang te wachten en wil je haar meteen al knuffelen, maar helaas werkt dit niet  :-\

Leuk filmpje van haar  :D je ziet dat ze hand niet eng vind...en de foto's zijn ook erg leuk. Nog even en je hebt een nest in de leuning van de stoel zitten  ;D ;D ;D ;D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

danielle

Hoi Anke,

Nog een heel fijn en gezond nieuwjaar toegewenst!!!!!!!!!!!

Je hebt echt mooie foto's geplaatst, blijft toch leuk om te bekijken.
Wat goed dat het tam maken van Tinka zo goed gaat. Het verbaast me altijd om te lezen dat valkjes ook zo tam kunnen worden als er al zoveel valkjes zitten. Je hebt denk ik veel geduld. Scheelt natuurlijk wel dat je vakantie hebt.

Groeten Danielle

Silke *

Hoi Anke,

Een dikke pluim voor Tinka en jezelf!  ;)
Ze boekt meer en meer vooruitgang, je ziet wel, straks heb je er een grote kroelkont bij en het belangrijkste: een volledig tam valkje!

Mooie nieuwjaarsfoto's, ik heb weer genoten!

Groetjes
Silke

*~Jeanine~*

Hoi Anke,

Nou het gaat al heel erg goed met het tammaken van Tinka.
Je bent een toppertje met super veel geduld :)

Groetjes,
Jeanine