Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Mara, Yvette en Anja,
Dank jullie wel ;D
@Anja: goed he dat ze van de kruiden snoepen :) Twee vliegen in 1 klap, je mag er aan trekken EN je mag het opeten ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mariska

Leuke foto's en filmpjes weer hier :D

James is wel een haantje de voorste hè ;D
Hij was hier ook al heel actief en onderzoekend.
Hij wil duidelijk overal bij zijn ;)

Oh, en hier zat hij ook op het schilderij ;D

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Anke

Hoi Yvon en Maris,
Fijn dat jullie ervan genoten hebben.
Het is voor jullie natuurlijk exra leuk om je jonkies te zien.
@Mariska: James is inderdaad erg nieuwsgierig. Als er iets nieuws is zit hij als eerste met zijn neus er boven op ;D.
Groetjes Anke

Ik heb nog wat foto's ik ga kijken of het nog lukt om ze vanavond erop te zetten.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Yvon,
Het was hard werken maar het is gelukt ;D

Max wil altijg zo dicht mogelijk bij de camera zitten.


Jaco en Mijntje vinden de touwladdertjes die ik tussen de kooien heb gespannen erg leuk


James in hogere sferen


Kiekeboe


De nieuwe favoriete zitplaats van James en Chico


Morgen ben ik vrij. Dus de kans is best groot dat er morgen meer foto's volgen ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja


Mooooooooooooooooooooi zeg.
Dus als ik morgenavond kom kijken dan val ik met mijn neus in de boter ;D ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Anke

Hoi Anja,
Ik denk dat je neus wel onder de boter zal zitten morgen avond. Ik zal een keukenrol voor je klaar zetten ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja


Dierenfreackske

Mooie foto's ! Wat een toffe zitplaats van James en Chico
hoor ! En die twee kooien of 3 ,  staan die ook in de woonkamer bij jou of ergens anders ? Heb het misschien wel al eens gelezen maar ben het vergeten hoor en heb nu geen tijd om alles door te lezen dus ...A ja he ....ooit heb ik ook jonkies......hopelijk niet te veel voor de eerste keer maar als ik zie hoeveel eieren daar soms liggen in die blokken ......
wil ik zeker nog een twee kooi in huis naast Suske en Wiske want er mogen maar twee in een kooi he denk ik en de andere gaan dan ook in een voilerre ! Ik denk dat ik maar een keer laat kweken met Suske en Wiske hoor ! Vind dit wel leuk maar weet niet goed wat ik dan met de overgebleven jonkies moet doen en kan ze toch niet aan de eerste de beste geven he ! Ik moet wel weten dat als ik er te veel zou hebben ....ze allemaal in de zelfde voilerre kan doen he !! Ik kan er wel een in een kooi doen hier met een ander partnertje en de rest van hun jonkies buiten in een voilerre in de zomer met een nieuw partnertje dus dat kunnen er dan gerust 12 zijn ? Mag dat in een voilerre dan en wat als ze ook nog eens jonkies hebben ? Ik kan wel twee broedkastjes hangen in een voilerre die ik volgende zomer of lente heb ...is te zien wanneer ze eitjes leggen he !!!Stel dat ze zes eitjes leggen in een keer en ze allemaal overleven wat ik wel hoop he ....dan kan ik ze niet allemaal binnen houden he denk ik ?? Ik kan wel een of twee kooien bij Suske enWiske zetten maar meer niet !!Waar twee vogeltjes in kunnen he !!!? Of mogen er meer vogels in een kooi ?? Heb nog niet alles over valkparkieten doorgenomen he !!! Hen ook nog geen boekjes ....maar ga uit op mijn gevoel he !!!Grtjs en ik heb genoten van de leukke foto's....echt  Leuk ....!!! Ann en Suske en Wiske .....en Ladyke he !!!



Anke

Hoi Ann,
Hi hi wat heb jij een hoop vragen over nestjes, jongen en wat je ermee moet doen ;D
Als je niet wilt dat ze veel jongen krijgen dan kan je ook gewoon eitjes weghalen en vervangen voor nepeitjes dan komen die ook niet uit :)
Je moet wel goed opletten als je jongen houdt en die samen in een voliere doet. Want als valkjes familie van elkaar zijn mogen ze geen jongen krijgen he. Dan krijg je inteelt en dat zijn dan zwakke vogeltjes.
Je kan je vragen over hoeveel vogeltjes er in een kooi of voliere mogen beter even stellen bij huisvesting. Er zijn hier op het forum veel mensen met een voliere die je daar goed antwoord op kunnen geven.
Mijn kamervolieres staan in de achterkamer dus gezellig in de buurt.
Hoeveel vogetjes er in een kooi kunnen binnen hangt helemaal af van hoe groot de kooi is.
Bij mij zitten er maar twee per voliere omdat ik het belangrijk vind dat ze lekker veel ruimte hebben en ik wil graag gaan kweken en dan hoef ik geen koppeltjes apart te zetten.
Fijn dat je de foto's leuk vond!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Yvette

Hoi Anke

Je hebt heel erg leuk gedaan om die touwladder tussen de 2 kooien gedaan
En ik kijk er na uit naar je volgende fotosessie
En andere foto's zijn ook heel erg leuk

Anke

Hoi Yvette,
Fijn dat ik je heb kunnen verblijden met de foto's
Hier komen er nog meer.
Maar... eerst speciaal voor Anja ;D


Jaco en Mijntje op de draad


Alex komt ook op visite


Hmm denkt James hier is lekker water zonder zure toevoegingen...


Chico inspecteert een kattenbak


Ook even binnen kijken


Inspectie volbracht


Max heeft iets gevonden om te slopen


Wat zijn die houtsnippers toch lekker


Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Yvette

Hoi Anke

Je hebt weer hele leuke foto's gemaakt van je valkjes en met de katten moest ik wel heel erg hard en heb je dit hun aangeleerd dat ze daar moeten gaan doen of heb jij ook katten?

Anke

Hoi Yvette,
Ik heb drie katten inhuis dus daar zijn de kattenbakken voor.
Chico was gewoon even nieuwsgierig. De valkjes doen hun poepjes gewoon overal hoor, dus niet in de kattenbak ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes