28 maart 2024, 19:30:48

bloedende pop ? HELP !!!!

Gestart door P.OUDSHOORN., 6 september 2003, 19:22:58

« vorige - volgende »

P.OUDSHOORN.

ik heb sinds een jaar of 2 een valk ik weet helaas niet hoe oud zij is ik denk zelf een jaar of 8 nu heb ik een week of twee een jonge valk er bij gekocht man of vrouw is nog niet duidelijk
maar sinds een paar dagen valt de oude valk ons aan en sinds vanmiddag bloed zij uit haar onder lijf kan iemand mij vertellen wat dit is zou het een ei kunnen zijn en wat is hier aan te doen moet ik dan een broed blok in de kooi hangen of maakt dat niet uit ?
ps :die jonge valk is nu +/_ 13 weken is hij dn al geslachts rijp ?

p.oudshoorn

ik ben toch maar ff naar de dieren arts geweest
en die vertelde dat ze toch ruzie hebben gehad en bij elkaar veren uitgetrokken hadden en dit bloeden heel erg
hij heeft de wond schoon gemaakt en een kuurtje mee gekregen tegen infecties
 het was heel raar ze zitten al een paar weken bij elkaar en ik heb ze nog nooit ruzie zien maken maar toch doen ze dat heel on opgemerkt
dit is heel jammer nu moet ik ze uit elkaar halen de

Paul

Hoi P.
Een valkje is pas geslachtsrijp na ongeveer 9 maanden dus die jonge van jou kan nog niet geslachtsrijp zijn.
Dat bloeden kan komen door een veer die is stukgebeten als die bij het lijfje is stukgepikt kan dat behoorlijk bloeden :-(
Van de jonge kan het dus nog geen ei zijn waar het door bloed.
Als een oudere zou bloeden doordat ie een ei moet leggen kan het legnood zijn en dan moet je erg oppassen.
Soms helpt dan insmeren met slaolie van de Cloaca.
Maaar zoals ik het van jou begrijp is het dus de jonge die bloed dus dan kan dat niet.

Groetjes, Paul



VaLKPaRKieTJe

Hoi Paul,

Nee het is de oudere valk die bloed, althans, dat staat er.
'sinds een paar dagen valt de oude valk ons aan en sinds vanmiddag bloed zij uit haar onder lijf '


Hoi P,

Ik zou het niet weten eigenlijk, maar als je ze echt niet heb zien of horen vechten, lijkt het me niet dat ze elkaar dan zo hebben toegetakeld.
Of het zou 's nachts moeten zijn gebeurd, maar meestal slapen valkjes dan, dus dat zou ik weer vreemd vinden.

Ik hoop dat het nu wel goed gaat met je valkjes.
Succes

Gr. Mariette

Tara

Hoi,

volgens mij hebben ze ook niet gevochten, dat zou je anders wel eens moeten gehoord of/en gezien hebben hoor, geen twijfel mogelijk, volgens mij was het een dierenarts die niet veel van vogels afwist.... Hoe gaat het nu met de valk? Ze heeft zichzelf misschien beginnen plukken door jaloezie dat het plots zo erg is geworden :-/.

Groetjes, Tara