4 mei 2025, 01:58:14

Sinds zaterdag een jonge valkparkiet

Gestart door Annemieke21, 14 maart 2007, 06:23:57

« vorige - volgende »

Annemieke21

Ik heb sinds zaterdag een jonge valkparkiet, maar nu valt mij een aantal dingen op die voor mijn gevoel niet goed zijn.

Ze zit overdag altijd onder in de bak (eet en drinkt wel)
en naar mijn idee staat ze niet op de pootjes maar op de knieeen. is dit wel goed.

wie kan mij helpen of mij vertellen of dit wel klopt

alvast bedankt

Annemieke IJzerman

P.s ik heb ik verleden ook een grasparkiet gehad en die zaten bij altijd op het stokje daarom vindt ik het zo raar.

Rianne

Hoi Annemieke,

heb je misschien een foto van je valkje, van hoe hij op z'n knietjes zit? Dit is zeker niet goed. Heb je je valkje bij een kweker of dierenwinkel vandaan? Ik zou er even mee terug gaan en vragen of ze je valkje na willen laten kijken door een dierenarts.

Riny

Hoy Annemieke
Jonge valkjes zitten vaak op de bodem van de kooi.
Als ze niet goed op haar pootjes staat, zou ik ook naar een DA gaan.
Groetjes Riny

Annemieke21

Ik heb hem zaterdag op de volgetjesmarkt in meppel gekocht
en bij wie weet ik dus niet   :(

ik zal foto's maken en hier bij zetten

bedankt alvast voor jullie advies

groetjes Annemieke

Rianne

Hoi,

is dit je eerste valkje of heb je er meer? Als je er meerdere hebt, is het verstandig om het nieuwe valkje eerst in quarantaine te zetten.

siebe

Ik heb ook nog een vrij jonge valkparkiet, maar deze houd er ook erg van om op de grond te zitten, Ook is het niet echt een super vlieger, hij is nogal onhandig, zijn kuifje is ook maar heel klein, maar dat kan komen omdat ie nog jong is, maar dat hij op de grond zit hoeft nog niet percee verontrustend te zijn.

Misschien dat het ook komt door de vorige kweker, bij slechte opvoeding kunnen complicaties ontstaan....

Hopelijk valt het voor jou mee!! en knapt je valkje helemaal op ;)