8 mei 2024, 13:06:33

donsje is inmiddels weer wat opgeknapt

Gestart door Saar, 28 april 2007, 11:18:34

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Saar
Ik schrok van de oogjes.
Zijn die echt zo donker of heeft het met de belichting te maken?
Groetjes Riny

*Yvon

Hoi Saar

Ik wou al hetzelfde zeggen als Riny.
Wat een eng gezicht was/is dat.   :-\
Als ik het zo zie,dan heb ik ook erg mijn twijffels.
Maar je weet maar nooit.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: Riny op 28 april 2007, 12:08:00
Hoy Saar
Ik schrok van de oogjes.
Zijn die echt zo donker of heeft het met de belichting te maken?
Groetjes Riny


Citaat van: Yvon en Rene op 28 april 2007, 12:12:02
Hoi Saar

Ik wou al hetzelfde zeggen als Riny.
Wat een eng gezicht was/is dat.   :-\
Als ik het zo zie,dan heb ik ook erg mijn twijffels.
Maar je weet maar nooit.

Groetjes Yvon


Hoi Riny en Yvon
dat komt door het licht. Haar oogjes hebben een normale kleur.
Ik hoop zo dat ze het red :-\
Groetjes Saar

Riny

Hoy Saar
Gelukkig dat het aan de belichting lag.
Wel raad ik je aan om de voeding te veranderen.
Bij mij krijgen de valken als ze met jonkie's zitten, 2x daags eikrachtvoer met gekiemde zaden en verse kruiden,of groenten.
De avondvoeding geef ik om 6 uur 's avonds, en die bestaat uit bruin brood.
Groetjes Riny

Saar

Citaat van: Riny op 28 april 2007, 12:23:13
Hoy Saar
Gelukkig dat het aan de belichting lag.
Wel raad ik je aan om de voeding te veranderen.
Bij mij krijgen de valken als ze met jonkie's zitten, 2x daags eikrachtvoer met gekiemde zaden en verse kruiden,of groenten.
De avondvoeding geef ik om 6 uur 's avonds, en die bestaat uit bruin brood.
Groetjes Riny



Bieslook hebben ze standaard in de voliere met grit en natuurlijk vogelenzaad. Sla krijgen ze ook elke dag. Andere groenten eten ze niet. Maar er zitten ook nog andere vogels in. Mogen die ook bruin brood hebben dan? kanaries zebravinken etc. Niet dat die dan in de problemen komen ::)
Groetjes Saar :-*

Mandy

Citaat van: Saar op 28 april 2007, 12:28:52
Bieslook hebben ze standaard in de voliere met grit en natuurlijk vogelenzaad. Sla krijgen ze ook elke dag. Andere groenten eten ze niet. Maar er zitten ook nog andere vogels in. Mogen die ook bruin brood hebben dan? kanaries zebravinken etc. Niet dat die dan in de problemen komen ::)

Ik zou maar eens gauw gaan minderen met die sla, dat is helemaal niet goed elke dag. Ik zou het hoogstens 1 keer per week geven. Van sla krijgen ze dunne ontlasting. Wissel beter af met andijvie/spinazie/soepgroenten enz.
En bruin brood geef ik ook elke dag. Nu tijdens de kweek zelfs 3 keer per dag (ivm drogen/hard worden). Samen met het eivoer is dat waarmee ze de jongen in het begin groot brengen. En het liefst sesam volkoren brood. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Riny

Hoy Saar
Als je in het bezit bent van een broodmachine kun je ook zelf brood bakken.
Ik bak brood voor vogel, zonder dat ik water toevoeg.
De hoeveelheid water vervang ik door eieren.
dat is alleen maar goed voor elke vogelsoort.
Groetjes Riny

Saar

Citaat van: Mandy op 28 april 2007, 12:37:43
Citaat van: Saar op 28 april 2007, 12:28:52
Bieslook hebben ze standaard in de voliere met grit en natuurlijk vogelenzaad. Sla krijgen ze ook elke dag. Andere groenten eten ze niet. Maar er zitten ook nog andere vogels in. Mogen die ook bruin brood hebben dan? kanaries zebravinken etc. Niet dat die dan in de problemen komen ::)

Ik zou maar eens gauw gaan minderen met die sla, dat is helemaal niet goed elke dag. Ik zou het hoogstens 1 keer per week geven. Van sla krijgen ze dunne ontlasting. Wissel beter af met andijvie/spinazie/soepgroenten enz.
En bruin brood geef ik ook elke dag. Nu tijdens de kweek zelfs 3 keer per dag (ivm drogen/hard worden). Samen met het eivoer is dat waarmee ze de jongen in het begin groot brengen. En het liefst sesam volkoren brood. :)


De poepjes zijn goed hoor :) Ik geef niet teveel, maar ik zal dan toch gaan minderen. Bedankt voor de info :) Het probleem is vooral dat ze niks anders willen eten qua groenten en fruit krijg ik er bijna ook niet in.

Citaat van: Riny op 28 april 2007, 12:42:54
Hoy Saar
Als je in het bezit bent van een broodmachine kun je ook zelf brood bakken.
Ik bak brood voor vogel, zonder dat ik water toevoeg.
De hoeveelheid water vervang ik door eieren.
dat is alleen maar goed voor elke vogelsoort.
Groetjes Riny



Hoi Riny
die hebben we volgens mij niet, ik heb hem in ieder geval nog nooit gezien ::). Het donsje is gelukkig weer opgeknapt. Het is nog steeds niet zoals het moet zijn, maar hopelijk knapt ie nog verder op. Er mag een slotje op.
Groetjes Saar :-*

Lin

Op verzoek van Saar zet ik het topic op slot. Meer over het donsje kan je in haar dagboek lezen (zie handtekening van Saar).

Moderator van Spoed, Linda


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)