7 mei 2025, 18:41:09

helppp wat nu?

Gestart door dyfaine, 27 april 2007, 13:29:42

« vorige - volgende »

dyfaine

Hallo

Ik heb een dringende vraag, Jordan duikt dde laatste tyd elke keer op Sosa die dat blijkbaar heerlijk vind ;D
Nu heeft ze een eitje gelegd en ligt er onder in de koi zeer trots op te broeden maar wat nu?
Is dit bevrucht?En wat als we t weg halen of als we toch besluiten t te laten uitbroeden aangezien ze onder in de kooi gewoon er op zit.
IS wel een diepe bak dus je ziet har bijna niet , we willen ook t eitje niet zomaar weg halen of iets
Dus aub helppp

Gr loes

Riny

Hoy Loes
Of een eitje al of niet bevrucht is zie je pas als er een 4/5 dagen, op gebroed is.
Hebben ze ook een broedblok?
Groetjes Riny

dyfaine

hEY RINY,

Bedankt voor je snelle reactie.. en nee ze hebben geen broedhok ..wisten wij veel  ::)
Kunnen we dat er nu nog maken en daar t eitje in doen of gaat dit niet meer goed dan?
En stel we willen niet dat ze t uitbroed omdat we er ook geen ervaring mee hebben bv wat dan?

Gr loes

Riny

Hoy Loes
Wil je geen jonkie's  hebben, dan kun je haar nepeitjes geven, of je kunt het eitje lek prikken.
Als je haar snel een broedblok wil geven, mag je het eitje ook weg nemen.
Dan gaat ze wel weer nieuwe leggen.
Heb je liever geen jonkie's dan moet je of het eitje lek prikken, of ze neppers geven.
Anders blijft ze maar eitjes leggen, en dat is veel te uitputtend.
Groetjes Riny

dyfaine

maar als ik nu een broedhokje koop en daar t eitje van nu inleg en ze gaat er meteen weer op wordt t niet?
En lek prikken kan ik niet hoor 8) ach die vogels hebben te veel bij ons gekeken  :P aangezien wij ook een kleine krijgen .. ze wilde ook wat !
Eigenlijk wil ik proberen dit eitje als dat dus mogelijk is in een broed hokje te doen ..moet t ook echt een dicht hok zijn ?
gr loes

Riny

Hoe Loes
Je kunt het beste zo'n soort blok kopen.
Het mannetje en het popje zullen toch eerst moeten wennen aan het nieuwe blok.
Normaal gesproken gaan ze het eerst inspecteren.
Groetjes Riny