28 maart 2024, 23:00:59

Mijn lieve Chewy

Gestart door Annouschka, 25 april 2007, 22:38:53

« vorige - volgende »

Annouschka

Lieve Chewy,

je hebt bijna 4 jaar van je leven bij ons mogen zijn, ons en de andere valkjes vreugde en vriendschap gegeven.
Helaas was vanavond je uur gekomen om te gaan, mijn lieve schat :'( ik kan het nog altijd niet geloven :'(
Je hebt je laatste adem uitgeblazen in je baasje zijn handen, je hebt gewacht tot er iemand thuis was :'(
Je was al een paar jaar een suf vogeltje geworden, een mutsje maar toch had je je gekke momenten.
We kenden je zo en dachten niet dat het zo erg was toen je last kreeg bij het vliegen, je was een dikkertje en het was warm dus dachten we dat het daaraan lag.
Helaas was de realiteit toch wel even anders :'(
Je had levercirrose en het was al een tijdje aan de gang zei de dierenarts, we konden er niks aan doen zei hij, het was niet onze schuld maar toch voel ik me schuldig dat ik je laatste momenten niet bij je was.  Je was veel ouder dan wij vermoedden zei de dierenarts.

Ik hoop dat je toch nog een mooi leven hebt gehad bij ons en ik hoop dat je nu op papa z'n schouder zit, het kan geen toeval zijn dat het uitgerekend vandaag de 15de verjaardag van z'n sterfdag is, ik hoop dat je nu samen met hem op de regenboogbrug bent en dat ik je ooit terugzie :'(

Yoda zit nu steeds je naam te zeggen lieve schat, hij en de andere valkjes missen je en wij ook :'( :'( :'(

Slaap zacht :-* :-* :-* ik hou van je :-* :-* :-*

Ivy

Lieve Annouschka.

Chewy had een goed leventje bij je gehad en hij werd met liefde verzorgd.
Veel sterkte met je verlies.
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Annouschka

Dankjewel

dit doet zo'n pijn :'(

Rianne

Hoi Annouschka,

veel sterkte met het verlies van jullie lieve valkje. :(

Saar

Sterkte met je verlies :(

Annouschka

Hallo,

hier even het hele verhaal:

Chewy is nooit echt een actief vogeltje geweest, ze had wel een partner: Yoda met wie ze tot een paar maanden geleden wipwapte.  Eieren heeft ze nooit gelegd.
We hebben haar gekocht, 4 jaar geleden in een dierenwinkel, ze was m'n eerste valkje, een lutino.  Ze zeiden in de dierenwinkel dat ze een jong vogeltje was maar ze had geen ring aan dus met zekerheid kan je dat nooit weten.
Vrijdag had ze het lastig nadat ze een rondje had gevlogen, ze ademde heel snel,vliegen deed ze nooit echt veel en ze was op sommige momenten ook veel te dik, ze heeft op een gegeven moment nog 147gram gewogen :o  Aangezien ze er weer dik uitzag dachten we dat ze gewoon weer te zwaar was en dat het door het warme weer kwam.  Ik had ze gewogen en ze woog nog 119gram en eten deed ze ook nog behoorlijk, het is altijd een grote eter geweest maar voelde toch dat haar borstbeen goed te voelen was.

De rest zit nu behoorlijk in de rui, alleen zij wilde maar niet ruien, dus ik zondag achter mutavit geweest naar de dierenshop en dat gegeven.  Ze heeft de laatste dagen nooit laten blijken dat het zo erg met haar gesteld was.
Gisteravond kwam m'n vriend thuis en zat ze op de bodem, kortademig.  Hij heeft me direct gebeld en ik zei dat ie een warmtekooi moest klaarmaken.  Hij was ermee bezig en ineens hoorde hij gillen, hij ging naar de kooi en zag dat Chewy stuiptrekkingen kreeg, hij heeft ze in z'n handen genomen en ze heeft haar laatste adem uitgeblazen :'(

Ik was eigenlijk zaterdag al van plan om naar de DA te gaan maar ben nu blij dat ik het niet gedaan heb, er was toch niks meer aan te doen.
Wij zijn gisteren nog bij de DA geweest en hij heeft een sectie verricht, daaruit kwam dat ze vol met vocht zat en dat ze levercirrose had.  Het eerste wat hij vroeg was hoe oud ze was.  We hadden haar 4 jaar maar nu zijn we bijna zeker dat ze heel wat ouder was dan dat we dachten.
Ze heeft hier 4 mooie jaren mogen doorbrengen en alle luxe gehad die ze kon hebben, 't is wel een magere troost maar ja :'(
Zaterdag gaan we met haar naar het crematorium en woensdag wordt ze gecremeerd.  Ik mag dan een urne uitkiezen en die ga ik een mooi plekje geven met een foto en een kaarsje bij.

groetjes

danoontje

hoi anous.
je kent me vast nog wel..
ik vind dit echt heel erg voor jullie,want ik weet hoe gek
je met valkjes bent.
een schrale troost dat ze het goed heeft gehad bij je.
ach meis,ik voel al dat verdriet.
goed dat je een crematie doet.
wil je veel sterkte wensen
groetjes anita ;)

Gerda


Lieve Annousch,

Wat een verdrietig nieuws van Chewy. Voor jullie en voor Yoda.
In ieder geval heeft ze 4 fantastische jaren bij jullie gehad!

Wel heel symbolisch dat ze op de sterfdag van je vader is overleden.

Heel veel sterkte!
Liefs, Gerda

*Amanda*

Hey Annouschka,

Ik vind dit echt verschikkelijk voor je  :'(
Heel erg veel sterkte in deze moeilijke tijd!  :(
Het is zeker symbolisch dat ze is overleden op de sterfdag van je vader. Heel apart.

Sterkte!  :'(

Amanda

Caroline

Heel veel sterkte met dit grote verdriet.

Rust zacht, lieve Chewy.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marianca.

Hallo lieve Annouschka,


Ik vind dit zo triest voor jullie en Yoda :'( :'( :'(
Maar,meissie,jij hebt haar 4 fantastische jaren gegeven waarvan ze volop genoten heeft.Ze is op de sterfdag van je vader overleden en ze zal nu bij je vader op de schouder zitten en de wilste en gekste verhalen vertellen over het mooie en liefdevolle leventje wat ze bij jullie en de andere valkjes heeft gehad :-*

Dit is een mooie site Anousch,


www.heinsworld.com

je kan haar en iedereen die je lief is een mooie plekje geven.

Heel veel sterkte,
liefssss
marianca

margreet

hallo Anouska,

Veel sterkte met het verlies van je lieve Chewy.

groetjes Margreet

Annouschka

Dank jullie allemaal :-*  :'( :'(

we hebben het er zo moeilijk mee :'( :'( ook Yoda en Yabba zitten te treuren, Yoda zwijgt niet, hij zegt enkel: 'Chewtje, kom bij Djojo (zijn roepnaam)'  ik vind het voor de valkjes ook zo triest, Yoda was vanaf dag 1 haar maatje en daarna haar partner en Yabba was haar beste vriendje.  De rest trekt het zich zo niet aan maar aan die 2 zie je duidelijk dat ze treuren net zoals wij :'(

Het gedacht dat ze nu in onze diepvries ligt, doet me gruwelen, arme schat, het is er zo koud maar ja, wat moeten we anders tot morgen. :-\
In het crematorium gaan ze haar nog proberen 'op te baren' zodat we nog eens afscheid kunnen nemen.

Gregory krijgt het beeld van haar doodstrijd niet uit zijn hoofd, het is net een film die zich steeds herhaalt.  Ik heb hem nog nooit zo verdrietig gezien en dat terwijl hij het toch meer voor honden heeft.
Ons Ellis (rotty) troost ons als geen ander, toen ik woensdag thuiskwam, sprong ze tegen me op sloeg haar poten rond mij en begon mijn tranen weg te likken, de lieve schat.

Dit is een van de laatste foto's die we van Chewy hebben, het erge is, ik had hele mooie foto's van vroeger van haar maar vind de cd niet meer terug, ik kan me wel voor de kop slaan




ManjaV

Hoi Annouschka,

Wat verschrikkelijk voor jullie  :'( Ik leef met jullie mee.
Ik weet hoe het is om je vogel zijn laatste adem uit te zien blazen, ik heb het zelf ook meegemaakt. Die beelden verdwijnen niet meer van je netvlies.
Ik vind het ook heel zielig voor Yabba en Yoda. Wat lief dat Yoda zegt: Chewtje, kom bij Djojo....ach....
Sterkte met het afscheid nemen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Annouschka

Wat vreselijk voor jou, Jabba en Yoda, ik wens je veel sterkte toe.

Rust zacht, lieve Chewy!

Mara

p.s. Komt de naam toevallig uit Star Wars?