25 mei 2025, 13:50:31

me valkjes zijn aan het paren

Gestart door hennie1977, 7 april 2007, 12:24:59

« vorige - volgende »

hennie1977

hallo wat ik paar maanden geleden heb bericht dat me valkjes eerst nest hadden gehad met 3 eitjes is heelaas niks geworden nu momenteel zijn ze weer druk aan het paren en jako het popje laat het ook gewoon toe die vraagt er ook steeds om vooral de laaste 2 a 3 dagen en dat 2 a 3 ker per dag wat ik zie
hoe lang kan dit duuren voor dat ze eireren gaan leggen alleen heb geen broedhok had ik de vorige keer ook niet deden ze het op de bodem van de kooi
hoor graag meer hier over

Riny

Hoy Hennie
Meestal kun je dan rond de 14 dagen na de paring het eerste eitje verwachten.
Ben je van plan om ze deze keer wel een broedblok te geven?
Groetjes Riny

hennie1977

hey riny
denk niet voor broedhok de kooi is wel hoog maar niet zo breed denk als die er in staat dat em kooi vol zit om de bodem dan kooi zelf is iets van bijna 2 meter hoor maar opzich de bodem is niet zo breed de stokken ziten ook in het midden bevestigd bij deze kooi
is dat normaal trouwens dat het popje om de paring vraagt bij het mannetje die staat gewoon met der starrt om naar hem toe par keer per dag
de eerst nest was trouwens niet bevrucht die ze hadden ben benieuwd of dit een suc6 gaat worden

Riny

Hoy Hennie
Meestal wordt een broedblok in de deuropening gehangen van de kooi.
Dat is veel handiger voor als je nestcontrole uit wil voeren.
Dat de poppen zich aanbieden is normaal, dat zie ik hier ook vaak gebeuren.
Groetjes Riny

hennie1977

heey iedereen ik hebeen vraagje mijn valkjes zijn nu 2 weken druk met paren alleen het popje begint nu het mannetje aan te vallen en ze gat steeds op der nest zitten die ze gaamkt heeft terwijl er geen eiren gelegd zijn ze is ook erg vals momenteel is dat normaal voor haar en snachts zitten ze wel samen op stok naast elkaar
moet ik ze apart gaan zetten of is dat niet nodig het mannetje lat haar ook niet echt met rust die wil ook vaker gaan paren terwijl het vrouwtje niet wil en andere keer dan vraag vrouwtje erom dat laat ze het mannetje niet met rust wat kan ik het beste doen er mee

groetjes hennie

Rianne

Hoi Hennie,

dat zijn de hormoontjes die opspelen. Ik zou het ze lekker zelf uit laten zoeken, als je ze uit elkaar haalt gaan ze elkaar de hele dag door roepen. Wil je eigenlijk wel of niet met ze kweken? Als een popje echt wil leggen doet ze dat desnoods op de bodem.

hennie1977

zondag avond rond 5 uur heeft jaco me popje haar eerste ei gelgt het gaat tot nu toe goed maandag of dinsdag heeft ze haar 2e ei gelegt ze broeden samen zowel de pop als het mannetje alleen het maanetje die snapt de bedoeling niet helemaal als hij probeert op de eiren te gaan zitten rollen ze onder hem vandaan ik dacht eerst dat ze 1 ei afgestoten hadden maar dinsdag avond hadden ze allebijde eiren weer in nestje liggen alleen mannetje wil steeds paren en vrouwtje wil dat nie dus is steed knokken in de kooi hoop dat dat eigenlijk wel goed komt dat maneetje is erg hitsig vrouwtje heeft daar eigenlijk geen behoefte aan momenteel
veders houden ze wel alle bij het nest goed in de gaten als ze uit de kooi zijn dat ze ff rond vliegen komt de pop ook naar me toe wat ze anders normaal nooit doet dat vink ik wel weer leuk
mannetje is dan wel weer erg jaloers wat kanik het beste doen met deze situatie
thnx alvast voor het advies grt hennie

Ivy

Hoi Hennie.
Als ik jouw was, zou ik ze toch een blok geven. Zo gaan de eitjes niet onder ze vandaan rollen en hebben jouw valkjes ook wat meer rust en voelen ze zich wat veiliger.
Meeste kooien hebben meerdere deurtjes of openingen, ik hang de blokken altijd aan het buitenkant van de kooi. Het is zoals Riny al zei gewoon veel practischer.

Dat de valkjes af en toe ruzie hebben kan je niks aan doen, ze moeten het toch zelf uitzoeken.
Succes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

hennie1977

hey jah dat is waar voor zo blok maar jah heeft alleen nu niet echt veel zin denk ik
de eieren liggen op de bodem van de kooi.
opzich broeden gaat goed maar mannetje laatr haar niet met rust.
ze broeden opzich wel samen dat gaat wel goed als zij weg gaat om te eten zit hij er op
zover het hem lukt maar wil ook niet echt kweken met ze denk alleen dit nestje en bij volgende haal ik de eirenen weg en dan nep eitje neer te leggen
die ruzzie wordt ej veder helemaal gek van ze vliegen helemaal door die kooi heen ook als ik ze los laat dan gaat mannetje achter haar aan