16 april 2024, 10:21:57

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

*Manon*

Nou spannend die verschillende mutaties!
Ik wil nog heel graag een keer een wildkleur popje adopteren.... die vind ik zo super lief  ;) hoe ze de wereld in kijken.... maar dat wordt sowieso testen dan hé... want als ik het goed heb worden er toch nooit alleen maar wildkleurpopjes geboren hé, dan zit er ook wildkleurmannen tussen...

Ach ja.. zo ver is het ook nog niet, dromen daarover blijft leuk he  ;D

Groejtes Manon

Ivy

Hoi Manon.
Ja, dat zeker :D. Vooral met de kinderen van Sammy heb ik nooit zekerheid. Nu wel met parels zijn wel popjes, maar cinnamon kan beide geslachten zijn. Waarschijnlijk is de wildkleur wel een mannetje maar ooit heeft Sammy wel twee wildkleur popjes gemaakt - dus dat is bij hem nooit zeker :D
Ik vind wildkleurtjes ook prachtig, ik heb er zelf 4 :). Nicky had ik als eerste (wildkleur popje) en die is ook nog steeds mijn grootste schatje, die zitten met Makker het vaakst bij mij in de woonkamer...

Pareltje is nu ook gereserveerd. De kleintjes zijn nu rond 6 weken, dus over twee weken kunnen ze worden opgehaald. Lutino popje gaat samen met de wildkleur man wonen.




Pareltje


met haar pleegmama


en de wildkleurtje waar ik het geslacht niet van weet



Nekje is niet meer kaal :)

De nieuwe viertal - vandaag in de premiere :)


De kleine cinnamon. Hij/zij is de meest nieuwsgierige van de viertal. Klimt ook overal als ik ze bij me heb...


Slaapkop


Deze is op dit moment de bangste. Blaast als eerste en stopt met blazen als laatste :D




En de oudste, cinnamon pareltje




Nicky en Makker




Groetjes,
Ivana





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

*Manon*

Supermooie foto's Ivana, maar hoe weet je nu dat die wildkleur die met de lutino gaat verhuizen dat het een man is.... ?

Het wildkleurtje met het kale nekje wat ie nu nie meer heeft  :P weet je dus nie wat het voor geslacht is.... maar zijn koppie is al wel wat gelig... of kun je daar niks uit opmaken... tis wel een schatje om te zien  :D

Groetjes

Ivy

DNA test  ;)
Bij jonge valkjes zegt dat gele in gezichtje niet zo veel... Nicky heeft ook gele vlekjes, die had ze al sinds klein.
Maar zijn nieuwe baasjes maakt het niet uit wat voor geslacht hij/zij is... dus zijn veertjes heb ik niet geplukt hehe.




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi Ivy,

Wat het je een heerlijke foto's geplaatst van je jongen  :D Die pareltjes zijn wel enorme beauties  :-*

Alles goed verder?

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi Monique!
Hier alles goed inderdaad! :)

Jelle heeft bewezen dat hij toch een man is... ik was er iets te laat achter en Jessie heeft toch twee bevruchte eitjes gelegd... Vandaag is de eerste 'vrucht van hun liefde' geboren, ieniemienie lutinotje. In de tweede eitje zit ook al een deukje, dus hopelijk komt ik ook nog goed en gezond uit :)

De kleine viertal bij Makker en Nicky zit al langzaam naar buiten te kijken - de oudste parel heb ik al een paar keer in de opening van het blok gezien. Mooi zo. Volgende week haal ik alle blokken weg - uiteraard behalve die van Jessie en Jelle, hun kooi gaat dan dicht zodat ze niet door andere koppeltjes continu 'bezocht' worden.

Gisteren was het weer weer perfect voor de foto's... Hier de kleintjes - een week geleden nog stekelvarkentjes, nu volop in de veren.

Wildkleur pareltje - ze kan nog worden gereserveerd.




Twede jong, cinnamon geparelde is al gereserveerd :)




Cinnamon kleintje kan ook nog worden gereserveerd






En wildkleur kleintje is ook gereserveerd voor iemand op het forum :)




De grotere kleintjes eten al best goed zelfstandig, maar omdat ze toch nog af en toe gevoerd worden, hou ik ze liever nog een weekje hier voor de zekerheid.
Volgend weekend worden ze opgehaald.





Hier alle drie


Voggies krijgen allemaal zeer goede huisjes, dat is wel erg fijn :)

De toekomstige baasjes mogen zich wel melden als ze willen :D

Groetjes,

Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

*Manon*

Wat een mooierdjes Ivana, echt leuke foto's en wat leuk om te zien hoe ze een week geleden en nu zijn zeg, dat is inderdaad een heel groot verschil.
Ze kijken stuk voor stuk allemaal lief uit hun oogjes, wat een schatjes  ;D ;D

Groetjes Manon

Sanna

Aaaaahh wat een heerlijke foto's weer Ivana. Het zijn weer scheetjes, allemaal ;). En wat leuk dat je nou toch eindelijk kleintjes van Jesse & Jelle hebt :D. Leuke verrassing hoor. Heeft Jesse het éindelijk voor elkaar :P.

Groetjes, Sanna

Ivy

Hoi!
De tweede kleine is er nu ook. Zo te zien een wildkleur, tenzijn Jelle ook verassende splits heeft... maar het feit dat hij wel kon mikken is al verrassing genoeg dus ik verwacht geen andere verrassingen :D

Alle valkjes zijn inmiddels gereserveerd, dus als het goed gaat hebben ze binnenkort allemaal wel goede huisjes.
Dan alleen nog de kroost van Jessie en Jelle...

Hoi Sanna. Tja, Jessie hoefde alleen maar goed blijven staan... heb ze ook wel goed gedaan hoor...

Manon, het zijn droppies hoor. Jammer dat ze na het uitvliegen niet net zo graag op je hand willen blijven zitten :D

Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

Citaat van: Ivy op 16 februari 2009, 21:34:34


Manon, het zijn droppies hoor. Jammer dat ze na het uitvliegen niet net zo graag op je hand willen blijven zitten :D

Groetjes!
Ivana



Gelukkig bij jou ook dus  :P
Waar is je handtekening gebleven Ivana ? ;)

Groetjes aad :-*

*Manon*

Hoi Ivana,

Hoe gaat het met de valkjes... worden ze al ontdeugend  ;)
zijn er al meer jongen uitgekomen van het andere nestje??

Ik ben benieuwd hoor, maar dat is geen nieuws eigenlijk hé  ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Ivy

Hoi.
Gaat niet zo goed. Kleine wilkdleurtje bij Jelle&Jessie heb ik net dood gevonden in het blok. Ik weet niet wat er is gebeurt..
:( :'( :'(




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

Ach jee
Kan je alleen maar een dikke knuffel geven !!

Groetjes aad   :-* :-* :-* :-*

*Manon*

Ach Gossie, dat is inderdaad geen leuk nieuws  :( :(

Sterkte!

Liefs Manon

candy

Ach dat is wel een hele nare domper voor jou Ivana.
We weten dat je heel veel zorg aan je vogels besteed.

Veel sterkte gewenst en een heel dikke knuffel van Elfje en ook van Nicky.

Groetjes Henk