29 maart 2024, 16:46:03

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Ivy

10 januari 2009, 11:06:41 #735 Last Edit: 10 januari 2009, 11:09:34 by Ivy
Halloooo!  ;D

Nog bedankt voor de felicitaties, het was een gewone werkdag voor mij maar toch heel leuk...

Ik heb eindelijk genoeg licht gehad en mijn batterij was volledig opgeladen en ik hoefde nergens naartoe haasten... dus ik heb eindelijk foto's van de babies gemaakt... die eigenlijk al geen babies meer zijn... De drietal van Makker en Nicky kunnen al bijna weg, ze eten al veel zelf ook al worden ze wel nog gevoerd.

Hier zijn de kleine jongetjes:

Jong 1, de oudste van de drie


Jong 3, de jongste...


Het zijn twee dropjes.
Omdat ik toch moest flitsen is het me niet gelukt om een mooie foto te maken van hun zusje, dus hier eentje samen


Ze is al gereserveerd, maar zal pas weggaan als de kleine wildkleur van Sammy en Leia groot genoeg is om mee te verhuizen, ze gaan samen naar een kennis van mij, die ze in de lente in zijn voliere gaat plaatsen.

Nog een familie fototje



Als iemand dus interesse heeft in 1 van de twee wildkleurtjes dan hoor ik het graag...

De twee kleintjes bij Jessie en Jelle - babies van Sammy en Leia eigenlijk, hebben ook al pennetjes dus ik kan al zien dat de oudste wordt een wildkleur, ik moet het nog in calculator invoeren maar ik denk dat het een mannetje is... En hij heeft een geparelde zusje erbij.







De kleine van Mischka en Brokkie, zo te zien ook een wildkleurtje


En bijna vergeten, de kleine Sammy&Joepie.



Is best geplukt onder zijn vleugeltjes, maar het groeit gelukkig alweer terug.

Bij Leia liggen er nog eitjes, ze blijft leggen... maar er komt nooit iets uit. Laatste ronde had ze ook twee bevruchte eitjes maar die zijn dus afgestorven... Er liggen nu weer vier, als ze hiermee uitgebroed is, haal ik alle blokken weg. Zodra de kleintjes uitgevlogen zijn, is het lekker weer rust periode voor mijn schatjes.

Makker en Nicky hebben wel tweede ronde eitjes gelegd, ik zit nog te twijfelen of ik twee van Leia bij hun zou leggen, ze zitten nu wel gewoon op neppers...

Iig, het was weer heerlijk om na meer dan een jaar weer kleintjes te mogen zien groot worden...

Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

Hoi Ivana

Wel leuk zo een kuifje.. ik dacht het hier ook te zien.. maar Luuk ook  :-\

Leuke foto's hoor

groetjes  :-*  aad

Sanna

Citaat van: aad op 10 januari 2009, 11:35:45
Wel leuk zo een kuifje.. ik dacht het hier ook te zien.. maar Luuk ook  :-\


Aggoss.... arme kleine ::) ;D ;D


Wat een heerlijke foto's weer Ivana! Het zijn echt scheetjes. Fijn dat er al twee gereserveerd zijn. Als je lekker veel foto's blijft plaatsten ben je de rest vast ook gauw genoeg kwijt ;).


Groetjes, Sanna

Ivy

Hoi.

Even een kleine update van deze kant...
De eerste kleine is vanmiddag opgehaald. Hij gaat een straatje verderop wonen en krijgt een vriendinnetje - een wildkleur popje. Dat zal die vast leuk vinden.

De drie kleintjes nog in het blok zijn alweer een weekje ouder en zijn echte stekelvarkentjes geworden. Ik ben zwaar verliefd op mijn kleine pareltje...



Ze is echt mooi... helaas geen plek meer


Haar grote broertje is trouwens ook heel mooi aan het worden, een beetje donkerder dan mijn andere wildkleurtjes...





De kleine van Mischka en Brokkie is even oud als deze kanjer, maar loopt wel een tikkie achter... toch wel grappig om te zien dat er verschillen tussen zitten, hij lijkt wel een paar dagen jonger




Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Je pareltje is inderdaad héééél erg mooi!!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sanna

Och wat een scheetjes worden het Ivana :-*. En inderdaad, Pareltje is schitterend. Weet je of het een man of pop is (sorry, vergeten ;D)? Fijn dat het eerste jong zo in de buurt blijft wonen, dan hoor je vast nog wel eens hoe het met hem/haar gaat. Schitterende foto's weer hoor ;).

Groetjes, Sanna

aad

Hoi Ivana

Zijn bij jou tenminste vogeltjes met een 'kuifje' ..wat een verschil met die 2 hier .
Weer van die Giertjes  ;D ;D
Ze is idd mooi  :) :)


Groetjes aad

Ivy

Hoi!

Ja, met plukken zijn hier ook een beetje problemen... Mischka vond het mooi geweest en begon de kleine kaal te plukken in zijn nek. Van 1 dag naar de andere was de nek helemaal kaal en begon ze al aan zijn ruggetje. Ik heb hem overlegelegd naar Jessie en Jelle en die hebben de kleine gelukkig geadopteerd. Hij wordt gewoon gevoerd net als de andere twee, hoewel die nu toch al drie weken oud is.
Daar was ik heel blij mee, want zo'n kaalgeplukte kleine vind ik geen gezicht. Mischka gaat dus, net als Joepie, nooit meer kleintjes grootbrengen helaas pindakaas.

Jelle en Jessie doen het uitstekend als pleegouders. Nu hebben ze ook uitgevonden dat ze best wel samen kunnen paren, alleen Jelle, gewend dat het niet zo uitmaakt waar hij mikt als hij bezig is op een stok, weet niet hoe het moet en probeert hij Jessie haar vleugel te bevruchten.
Niet dat het uitmaakt, er komen geen kleintjes meer bij. Alle nieuwe eitjes wissel ik om.

Ik wou wel Leia haar kleintjes laten grootbrengen, Sammy die hielp best goed dus ik dacht dat het goed zou gaan. En het ging wel twee weken goed, totdat Joepie besloot om een ei bij Leia te leggen. De twee dames bleven vechten wie op de eiren mocht, dus ik heb ze toch aan Makker en Nicky gegeven. Joepie zit nu op de nepeitjes en Leia is nu een beetje klaar mee denk ik.

Een paar dagen later zijn er kleintjes uitgekomen. Alle vier eitjes dus...

De kleine wildkleur van Makker en Nicky is gisteren opgehaald. Hij gaat in Amsterdam wonen. De cinnamon jong woont ook om de hoek... toch leuk, twee kleintjes zo dichtbij gebleven :D.

Genoeg gepraat, vandaag was het weer best goed voor foto's :)

Kleine pareltje, ik vond haar donderdag al op de bodem van de kooi. Ze zit nu steeds naar buiten te gleuren...





Kleine wildkleur van Mischka en Brokkie.
Zo van de voorkant is het nekkie niet zichtbaar :D



Hij houdt nog niet zo van de aandacht... maar ik ben wel met hem bezig.

Makkertje met sperzieboon


en zijn dochter


Jelle met sperzieboon


Jessie poetsen




Kroelen!








Ik weet niet wat ze aan het proberen zijn...


En deze vond ik het leukst...


Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

hoi Ivana

Zeker goed weer voor foto's  :)
Zijn mooi hoor  :)
Wel vervelend dat gepluk  :-\

Groetjes aad :-*

Sanna

Aaaaahhh wat een lieve foto's weer. Is toch altijd prijs, Makker & Nicky ;). Hahaha, gekke Jelle. Denk je dat hij ooit raak gaat schieten? ;) ;D ;D

Groetjes, Sanna

*Manon*

Superleuke foto's zeg!
Je jonge wildkleur man vind ik echt super hoe die de wereld in kijkt... jammer van zijn nekje, maar dat heb je op de foto  mooi gecamufleerd.... handig!

groetjes Manon

Ivy

Hoi Manon.

Dankje... Ik weet eigenlijk niet of dit een mannetje is - kan beide, gezien zijn beide ouders wildkleurtjes zijn. Hij/zij is inmiddels ook al gereserveerd, ze gaat naar iemand op het forum. :D

Kleine pareltje is gisteren uitgevlogen. Ik kwam 's avonds thuis en ze zat op de kooi naast haar pleegpapa. Wat een knuffeltje. Ik heb haar uitgebreid gekroeld en daarna weer het blok in.

Vanochtend heb ik twee van de kleintjes geringd. De oudste was al te groot  :o , was net 8 dagen geworden maar het pootje is al enorm... Nou ja, jammer.

Zo te zien worden de twee oudste van de viertal ook pareltjes. Bij de andere twee nog geen pennetjes te zien, dus dat wordt nog een verassing :)

Ik zal gauw weer wat foto's maken van de kleintjes, ze groeien zo snel!

Groetjes,
Ivana





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Gerda

Citaat van: Ivy op 25 januari 2009, 15:36:05



Ik weet niet wat ze aan het proberen zijn...




Misschien denken ze dat ze postbank en ING zijn en dat ze moeten fuseren!


Deze vond ik het leukst! Mooi scherp en heel lief!


Fijn dat je de jonkies toch nog redelijk makkelijk "kwijt kan".

Liefs, Gerda

Ivy

Hoi.
De eitjes van Sammy zijn net tovereitjes... De vier kleintjes die hij met Leia heeft gemaakt die onder Makker en Nicky mooi en groot worden zijn alle vier verschillende mutatie.
De oudste is een cinnamon geparelde, de tweede is een wildkleur geparelde, derde is cinnamon en vierde een wildkleur... Ik heb alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd maar het komt nooit zo uit. Ik ben wel inmiddels achter dat Sammy geen split lutino is anders zat er echt wel een lutino tussen...
Dus wie met een berekening kan komen die de kleintjes verklaart :D
Mama is cinnamon (Leia) en papa is witmasker. Split waarschijnlijk alleen cinnamon en gepareld... de vier bovenste mutaties heb ik dus allemaal al gehad, zowel van Sammy en Leia als van Sammy en Joepie (Jopie is een cinnamon geparelde popje).

Dus die cross-overs zullen niet zo speciaal zijn...

In ieder geval gaat het goed met alle zeven kleintjes. Drie bij Jelle en Jessie zijn van de week allemaal uitgevlogen. De kale nekkie van de jonge Mischka Brokkie is al mooi aan het dichtgroeien.
Het is erg grappig, maar de kleintjes worden zowel door Jelle als door Brokkie gevoerd - Brokkie vond het maar niks dat ik de geplukte kleintje weg heb gehaald en aan Jelle en Jessie gegeven... dus de drie kleintjes hebben allebei twee papas nu... zo worden ze nooooit zelfstandig  ;D

Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

Hoi Ivana

Aan mij heb je niks wat berekeningen aan gaat ... is hoge wiskunde voor mij  ;) ;)
Wat ouders betreft lijkt het wel een beetje op hier nu,maar dan 2 mama's  8)

Groetjes aad :-*