18 april 2024, 20:23:39

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Ivy,

Hoe is het hier? En heb je de scriptie af?
Hoe is het met de valkjes?

Groetjes Anja

Saar

Hoi Ivy
Met Buffy gaat t goed hoor.
Ze is nu echt een koppeltje met de lutino man.
Het is zelfs zo erg, dat ze in 2 blokken is gaan opruimen. Al het zaagsel heeft ze eruit getrapt :o :o Dus de volierevloer ligt vol met zaagsel ::) De troela! Het was de bedoeling om de blokken er uit te halen, maar ik durf het risico niet te nemen met de baby's die er liggen op dit moment. Straks gaat ze met mams vechten om t blok en dan worden de jongen misschien wel gedood. Ze mag van mij eitjes leggen, maar ze mag geen jongen dit jaar. Volgend jaar mag ze t proberen. Hopelijk kan ze dan kiezen uit 2 blokken, anders komen de andere vogeltjes in de problemen ::) ;)
Groetjes Saar :-*

Sanna

Zo, das duidelijk een dame die op haar plaats is in de voliere ;D. Doet ze haar naam nog wel eens eer aan door op de kop te gaan slapen? ;) :D :D

Groetjes, Sanna

Saar

Citaat van: Sanna op 10 september 2007, 11:16:35
Zo, das duidelijk een dame die op haar plaats is in de voliere ;D. Doet ze haar naam nog wel eens eer aan door op de kop te gaan slapen? ;) :D :D

Groetjes, Sanna


Nee dat zie ik haar  niet meer doen ::)
Maar nu ze een koppel is met de lutino, gaat hij waarschijnlijk Spike heten ;D Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit...
Groetjes Saar :-*

Ivy

Hoi meisjes.
Op dit moment heb ik het vreselijk druk, dus ik ben maar heel weinig op het forum. De scriptie heb ik vorige week maandag ingeleverd, hij is al goedgekeurd door mijn begeleider en ligt nu bij de tweede lezer. We zijn nu bezig met het huis opknappen, want volgende week komt mijn moeder voor de diploma uitreiking. Ze is hier nog nooit geweest, dus we willen natuurlijk een goede indruk op haar maken. 
We hebben de zolder geschildert in het weekend, Gerard is nu bezig om een kast op maat te maken die onder het schuine dak gaat lopen. Daar ruimen we alle troep op, zodat de zolder er netjes uitziet. Daarna wil ik nog de vogelkamer opknappen, want het behang moet nu echt weg, het ziet er niet uit.

Met de vogeltjes gaat het prima. De jongen zijn al zelfstandig, maar ze blijven bedelen en Joepie en Sammy blijven ook trouw voeren. Ik zal ze binnenkort apart nemen want tammer worden ze niet, maar op dit moment kan ik ze zo weinig aandacht geven... de cinnamon is helemaal verwildert :-\. De twee wildkleurtjes laten zich gelukkig nog goed pakken en soms ook kroelen. Ik heb voor geen van de drie nog een huisje, dus dat wordt nog lastig...

Nicky en Makker's blok heb ik vorige week al weggehaald, nu heeft alleen Jessie nog blok. Ik durf het niet weg te halen want het lijkt of ze na twee weken alweer begonnen is met de nieuwe ronde... vandaag heb ik weer een vers eitje gevonden, eergisteren ook een.

Brokkie is al zelfstandig, geen pap meer... het is zo een liefje...

Dizzy en Jelle zijn pleegvaders van de eitjes van Jessie. Als zij niet op de eitjes zit, kruipt 1 van die 2 in het blok. Alleen is Dizzy niet zo aardig tegen Jessie, dus ik weet niet wat ik het beste kan doen... Jelle koppelen met Jessie en dan een vriendinnetje voor Dizzy zoeken (want met Leia wordt het niks...) of gewoon de trio het zelf laten uitzoeken... Ik weet het even niet, maar op zich maakt het nu nog niet zo veel uit, gezien de kweeksezioen over is zodra ik Jessie's eitjes durf uit te halen... Ik ga mezelf proberen in te houden en geen valkjes meer in huis halen totdat de jonge valkjes groot zijn (Leia en Brokkie) en gekoppeld zijn. Als Leia met Brokkie een koppeltje vormt, zou ik heel blij zijn, want ze zijn beide alleen met mij aan het kroelen en ik zou het heel leuk vinden als ze elkaar ook zouden kroelen.

Maar goed, nog volgende week ben ik hier niet zo veel maar daarna begint het gewone leven weer en zal ik de achterstand van foto's even helemaal goed maken!


Hoi Saar.
Wat leuk dat Buffy een vriendje heeft, maar was die lutino man wel vrijgezel? Hij was toch papa van jonkies? Wat doet zijn ex-popje nu?
Ik hoop dat Buffy zich netjes gedraagd volgend jaar... Ik vind het zo gek dat ze met dit lelijk weer nog nesteldrang hebben... gekke beessies. Maar zo te horen heeft ze het helemaal naar haar zin, dus het verhuizen naar de voliere was een geweldig idee.

Groetjes weer! en tot gauw
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

*Yvon

Hoi hoi

Zo heeft het ook z'n voordeel als mams komt.  ;) ;D
Ik hoop voor je dat je nog goede adresjes vindt voor de jonge valkjes,maar dat zal best wel.
Het lijkt me toch wel handig als je een triootje hebt.
Er wordt dan altijd wel gebroed of gevoerd.  ;)
Zolang het maar goed blijft gaan tussen de trio en dat ze geen ruzie maken in het blok.
Brokkie is toch een blijvertje ?

Nog veel succes met alles wat je nog gaat doen.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Hoi Ivy
Ik heb een wisseltruc toegepast.
De jongen die hij heeft, zijn eigenlijk zijn kleinkinders ::)
Maar volgens mij eet meneer van 2 walletjes, want ik zag hem vanmorgen weer op de grijze pop :-X(toen ik opa aan t begraven was :() Hij weet dus niet wat ie wil... En Buffy was eigenlijk helemaal niet voor hem bedoeld ::) Ik ben blij als de blokken eruit zijn. Zelfs de rijstvogels zijn weer bezig met een nestje :-X
Groetjes Saar :-*

Saar

Hoi Ivy
Buf heeft nu 2 eitjes... in 2 verschillende blokken ::)
Ik plaats van de week wel even de foto's die ik vandaag van haar heb gemaakt..
Hoe gaat t verder met jou en de valkjes?
Groetjes Saar :-*

Saar

Buffy heeft 5 eitjes :-X ::)
Groetjes Saar :-*

Monky

Hi Ivana,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je Bul!!!



Groetjes,
Monique

Ivy

Citaat van: Saar op 25 september 2007, 14:08:00
Buffy heeft 5 eitjes :-X ::)
Groetjes Saar :-*


Hoi Saar.
OMG! Nou, een drukke meissie... en ze heeft dus een mannetje van een ander popje gepakt? Sjonge jonge.
In ieder geval, ze is heel goed op haar plek bij jou en dat is belangrijkst.

Hoi Monique.
Dankjewel!

Alles achter de rug, ik vond het leuk dat mijn moeder op visite kwam. We hebben wat leuke plekjes bezocht, Zaanse Schans, Marken, Muiden en we vermaakten ons prima.
De diploma uitreiking verliep ook goed, de zaal mocht wel mooier maar ja...

De vogeltjes doen het heel goed, drie logeetjes voelen zich al goed thuis... Belle en Beau lijken de kamer nog wel te herkennen, ook al is het nu ietsje anders, en Pino kroop gisteren al in de grote kooi bij de andere birdies...
De kamer is nu geschilderd, maar zo te zien houdt het die gekkerds niet tegen om het te slopen. Bij een zitstok op de muur hebben ze alweer een plek losgevreten!  >:(
Maar ze vermaken zich prima, ze vonden het niks om opgesloten te zijn.
De kleintjes heb ik nu apart gezet beneden, want ze bleven bedelen en ik moet nu echt intensief op zoek gaan voor een huisje voor ze.
De kleine cinnamon zal ik wel op herplaatsing zetten, die is zo wild al sinds baby en het is nu niet beter... hij heeft een te moeilijke karaktertje om nog tam te worden en dan wil ik hem niet forceren, dus als iemand een plekje heeft in een voliere...
Beide wildkleurtjes zijn makkelijk, de oudste is gewoon tam gebleven en de jongste laat zich af en toe ook wel aaien...

Inmiddels zijn alle blokken weg. Nicky heeft nog wel twee eieren van stok laten vallen, maar nu is ze ermee opgehouden. Ik hoop dat het zo blijft.
Jelle en Dizzy zijn zeer gelukkig samen, ik ben zo benieuwd wat er volgend jaar van komt... maar een trio zit er waarschijnlijk niet in want Dizzy ziet Jessie niet echt zitten...

Kleine Brokkie is nog steeds zo knuffelig. Hij zit nu ook beneden, ik hoop dat hij de rest kan stimuleren om ook tam te worden.

Voor de rest doen de birdies het goed, ik had helaas de laatste tijd weinig tijd voor ze maar het wordt nu beter.

Ik zal vanaf nu weer wat vaker hier en daar verschijnen :D en inderdaad moeten er binnenkort wat foto's geplaatst worden :-[

Groetjes!!!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

plaats ik toch een foto  ;D


Saar

Citaat van: Ivy op 25 september 2007, 15:31:35
Citaat van: Saar op 25 september 2007, 14:08:00
Buffy heeft 5 eitjes :-X ::)
Groetjes Saar :-*


Hoi Saar.
OMG! Nou, een drukke meissie... en ze heeft dus een mannetje van een ander popje gepakt? Sjonge jonge.
In ieder geval, ze is heel goed op haar plek bij jou en dat is belangrijkst.
Groetjes!!!
Ivana


Hoi hoi
Ze is inderdaad druk. Maar toen ik het blok open deed kon ik haar inprincipe aanraken :D Dus een heel leuk vogeltje als je nestcontrole gaat uitvoeren :D Ik weet soms zelf niet meer wie ze nou wilt ??? Ik zag haar vanmorgen dus weer knuffelen met de laatste zoon van opa ::) Ik hoop in ieder geval dat ze volgend jaar een keus heeft kunnen maken :P
Groetjes Saar :-*

Saar

Hoi Ivy
Buffy had 4 bevruchte eitjes :-\
Ik heb ze moeten weghalen omdat het anders veeels te laat word :( Volgend jaar mag ze goed haar best gaan doen :)
Ik weet zeker dat ze een goede moeder is. Ze blijft keurig in t blok als je gaat kijken.
Dus ik hoop volgend jaar jongen te hebben van Buf en Uk de grasparkiet :D
Groetjes Saar :-*

Ivy

Hoi!
Na een lange fotoloze tijd... :D
Het is wel helaas zo dat er in deze donkere tijden minder mooie foto's lukken... maar we blijven vrolijk...
De babies hebben een weekje beneden gezeten - ze kunnen alle vier genoeg eten en het zijn heerlijke beestjes. De cinnamon is gewoon een bangerikje, maar de drie wildkleurtjes...mmm .... nee, ik moet streng zijn. Brokkie blijft natuurlijk, maar de twee andere zullen gewoon moeten verhuizen... denk ik...

Brokkie's nekkie is niks mis mee (volgens mij :D :D)


Drie... oh nee, twee vogeltjes die een huisje zoeken






De drie logeetjes gedroegen zich voorbeeldig... Ik denk dat Belle en Beau toch straks voor veel pareltjes gaan zorgen samen... Nu zal Sanna nog een ventje moeten vinden voor deze moppie


Pino is echt een heerlijke knuffeltje. Ze was bijna altijd de eerste op mijn hoofd ;D

Beau'tje is sinds hij naar Sanna verhuisde enorm gegroeid...


De baby kan ik niet meer in hem herkennen. Lekkere smoeltje.


En Belle niet vergeten natuurlijk


Ze zijn al vertrokken richting de Bilt, samen met Brokkie en zijn broertje, ik zal hem even Mischa noemen... voor het gemakkie :D en Leia


Ik hoop dat Leia een beetje makkelijk opstapt, want dat wil ze thuis niet altijd :D maar haar en Brokkie durf ik niet achter te laten, Brokkie - waarom dat weten we allemaal haha, en Leia is toch behoorlijke stresskip en als ik volgende week in Griekenland ben, zullen ze ook 's nachts los blijven en ik ben veels te bang dat er te veel nachtpaniek zal zijn.

Mijn twee homotjes zijn onafscheidelijk...




Jelle is wel een beetje aggresief geweest, dat is nu gelukkig over.


En hier nog mijn andere twee mannen...
Sammy


en Makker


Jessie kreeg ik niet mooi op de foto, Nicky die wou ook niet echt samenwerken ;D



dus nu eventjes zo laten. Hopelijk is het gauw weer een beetje zonnig, zodat ik mooiere foto's kan maken, met flits vind ik het maar niks...

Nicky heeft weer een ei van het stokkie gedropt... Ik hoop dat ze niet door blijft gaan, maar ja, ze is nog dik genoeg :D
Dit jaar genoeg jonkies...


Hoi Saar.
Jammer voor Buffy, maar volgend jaar mag je hopelijk van een paar lieve babygrasjes van haar genieten! Ik hoop voor je dat ze inderdaad een goede mama is :)

Dat was het weer. Vanaf nu ben ik er echt vaker ;D (behalve dan volgende week, dan ben ik er lekker niet ;D ;D)
Groetjes!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie