17 april 2024, 00:14:18

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Bonnie op 20 juli 2007, 12:27:17
Hey Ivana,

Als het schurftmijt is, dat s dan toch besmettelijk? Zouden dan niet meer valkjes het moeten hebben?


Hoi Bonnie
Het gaat hier om het gevonden grasparkietje ;)
Groetjes Saar :-*

•=Bonnie=•

Citaat van: Saar op 20 juli 2007, 12:33:19
Citaat van: Bonnie op 20 juli 2007, 12:27:17
Hey Ivana,

Als het schurftmijt is, dat s dan toch besmettelijk? Zouden dan niet meer valkjes het moeten hebben?


Hoi Bonnie
Het gaat hier om het gevonden grasparkietje ;)
Groetjes Saar :-*


Dat lijkt me niet uitmaken Saar, tenzij het beestje geen contact met de rest kan hebben is schurftmijt volgens mij besmettelijk ook van grasje naar valk.

Ivy

Hoi Bonnie.
Het grasje zit in haar eentje in de woonkamer, dus ze heeft geen contact met mijn valkjes. Ben ook niet helemaal gek...
Vondelingetje van de straat zou ik nooit gelijk bij de valkjes zetten, ook al was het een valkje!
Ook al mocht ik haar houden dan zou ze niet in de vogelkamer komen. Ik wou een kamervoliere in de woonkamer met nog een grasje erbij. Maar mijn vriend is er tegen, dus dan houdt het op. Het grasje zal straks bij Saar gaan wonen, maar ik hou haar hier tot ze 100% is.

Het is me gelukt om wat foto's van de snavel te maken. Het is erg raar, want voor ik haar behandelt heb met die pipet leek die snavel nog normaal. Toen Sanna er nog was, was dit echt totaal niet zo lelijk! Toch Sanna?
Het is alsof die beeste gingen vluchten voor die spul en gangetjes graven om d'r uit te kunnen ofzo.
Of is het toch geen schurftmijt?









Verder doet ze het prima. Ik heb haar kooi met heet water schoongemaakt vandaag. Toen ik haar gepakt heb om snavel in te vetten, liet ik haar gewoon los... maar ze vloog gewoon gelijk de kooi in. Dus ik denk Saar dat je straks helemaal geen problemen krijg om haar de kooi in krijgen :D, eerder d'r uit...


Gisteren is het eerste kuikentje geboren bij Joepie en Sammy. Weer een geel donsje met donker oogjes. Bij het eerste kind van hun zag ik rode lensje al door de huid, dus wordt een cinnamonnetje. De tweede is nog erg klein en de zon scheen ook niet dus ik kon het niet zien... Alle drie babies worden goed gevoerd en groeien snel. De baby van Nicky en Makker krijgt al pennetjes. Ik zal weer gauw wat foto's maken. Hun pleegkind wordt ook niet overgeslagen met eten, de krop is al heel groot voor zo'n piepkuiken :D

Verder geen nieuws!
Groetjes, Ivana






Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mara

Hoi Ivy

Ik ken het alleen nog veel erger. Omdat Tweety, mijn grasje het veel erger had.

Groetjes

Mara

Caroline

Het eerste waar ik aan denk als ik dit zie is toch wel schurftmijt.

Ik heb hier nog een paar links met foto's voor je. Je ziet dan dat het er erg op lijkt;

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,10119.0.html

Het werk wat Epithol en vaseline, wat ook vaak gebruikt wordt met schurftmijt, doen is niet zozeer de mijtjes wegjagen of doden maar alle gangetjes die de mijten maken in de snavel dichten waardoor de mijtje niet meer verder en terug kunnen en daarna dood gaan.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Ivy op 20 juli 2007, 19:04:35
Hoi Bonnie.
Het grasje zit in haar eentje in de woonkamer, dus ze heeft geen contact met mijn valkjes. Ben ook niet helemaal gek...
Vondelingetje van de straat zou ik nooit gelijk bij de valkjes zetten, ook al was het een valkje!


Aangezien ik niet elk dagboek volg en eerst helemaal doorspit was ik hiervan niet op de hoogte, ik reageerde enkel op de schurftmijt.

Agnes

Hoi Ivy,

Succes met het grasje!
Het lijkt me een schatje!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Sanna

Hoi Ivana,

Nee inderdaad, toen ik er was vond ik het snaveltje er eigenlijk normaal uitzien. de washuid van popjes is altijd wat onregelmatiger dan dat strakke blauwe washuidje van een man. Maar het lijkt wel gezwollen nu en roder, of komt dat door de foto's? Ik weet het eigenlijk ook niet, ik heb helemaal geen ervaring met schurftmijt. Zou het niet gewoon geïrriteerd kunnen zijn door die Epithol (ik ken het niet hoor, ik weet niet of dat medicijn kan irriteren)?

Groetjes, Sanna

Saar

Hoi Ivy,
Dit is zo te zien beginnende schurftmijt..
Mijn grasje had t naast zijn snaveltje zitten.
T snaveltje is ook wat vettig nu, maar met een paar dagen moet je verbetering gaan zien :) Succes ermee!
Groetjes Saar :-*

Ivy

Hoi!
We zijn alweer compleet!
Nicky en Makker hebben twee donsjes (waarvan 1 dus pleegdonsje) en Joepie en Sammy ook twee. Er ligt nog 1 eitje, maar het donsje erin is helaas dood. Ik liet het nog liggen, maar morgen zal ik het eruithalen en begraven. Wel raar, tot nu toe kwamen alle eitjes die hier waren en opeens twee eitjes mislukt...

Gisteren zijn de twee logeetjes gearriveerd. Het zijn weer twee lievards.

Met het grasje gaat het goed, ik vraag me alleen af hoe zie ik dat de mijt dood is... want de gaatjes groeien niet dicht lijkt mij?

Morgen maak ik nieuwe foto's, de donsjes groeien zo hard en de laatste drie hebben jullie nog niet eens gezien!  :-[

Groetjes, Ivana






Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

Logeetjes ??
Oppasmoeder ben jij dan Ivana ?? ;)

groetjes aad

Saar

Citaat van: Ivy op 23 juli 2007, 19:09:49
Hoi!
We zijn alweer compleet!
Nicky en Makker hebben twee donsjes (waarvan 1 dus pleegdonsje) en Joepie en Sammy ook twee. Er ligt nog 1 eitje, maar het donsje erin is helaas dood. Ik liet het nog liggen, maar morgen zal ik het eruithalen en begraven. Wel raar, tot nu toe kwamen alle eitjes die hier waren en opeens twee eitjes mislukt...

Gisteren zijn de twee logeetjes gearriveerd. Het zijn weer twee lievards.

Met het grasje gaat het goed, ik vraag me alleen af hoe zie ik dat de mijt dood is... want de gaatjes groeien niet dicht lijkt mij?

Morgen maak ik nieuwe foto's, de donsjes groeien zo hard en de laatste drie hebben jullie nog niet eens gezien!  :-[

Groetjes, Ivana





Gefeliciteerd met je donsjes! :D
Als de korstjes minder worden, zijn de mijten dood :)
Dat is mij verteld :)
Groetjes Saar :-*

Ivy

Hoi!
Zoals beloofd, foto's!!!
Eerst zal ik mijn logeetjes voorstellen...
Sommigen van jullie herinneren zich misschien deze moppie:






Broertje van Lady, Daisy en Diva, kleine Bink. Januari kindjes van Makker en Nicky...

Nou, hij is dus al niet meer klein...





Ik weet niet of hij zijn oudere zus herinnert maar ze zitten veel samen


Maar hij kwam niet alleen logeren, hij nam zijn prachtige vriendinnetje Bonnie ook mee.






Ze blijven hier voor drie weken. Het lijkt of ze hier altijd al gewoond hebben, ze kunnen alles goed vinden hier, alleen heeft Bonnie dus eerst van dichtbij het plafond bekeken. Iets te dichtbij, maar gelukkig maar een klein wondje.

Met de babies gaat het erg goed gelukkig. Ik maakte me erg zorgen over de kleinste, want hij kon niet uit het ei komen. Ik hoorde hem zaterdag al piepen, zondag zag ik er een paar deukjes en de luchtkamer zag eruit alsof hij echt uit wou... zo zag de luchtkamer uit bij Makker en Nicky's baby en die avond was het donsje al geboren en zelfs opgedroogt. Maar 's avonds was de baby nog steeds niet eruit! Ik was erg bang, omdat de tweede ei afgestorven was, ik dacht dat deze zou volgen. Maandag ochtend zag het eitje nog precies zo uit als de dag ervoor, geen deukjes erbij alleen harde gepiep. Met trillende handen heb ik voorzichtig het eitje opengemaakt, de baby kon niet eens bewegen in het eitje en het vliesje was vastgeplakt op zijn koppie... De dooier was al helemaal opgenomen, maar ik was toch bang dat ik het beter niet had moeten doen. Gelukkig is het helemaal goed gekomen en hij doet het prima.
Het is wel erg eng, ik hield mijn hart vast toen ik gisteren middag ging kijken of hij nog leefde...

Makker's zoontje is al groot!




Hun pleegbaby doet het ook prima ondanks het grote leeftijdsverschil...




De twee kleintjes van Joepie en Sammy hebben ook goed gevulde kropjes.




Hun mama houdt van het badderen! Als ik 's ochtends verse water in het badje doe, is zij altijd de eerste!


En kroeltje


En hier nog twee foto's van mijn banaantje Jessie




Zo, dit waren ze weer!
Schatkamer is weer vol met schatjes :D (14 stuks hihi). Binky is echt lief en ik hoop dat hij zijn deuntje aan Sammy leert, want hij kan het deuntje van Kill Bill fluiten. Wel zijn eigen versie maar het lijkt erop haha.

Met het grasje beneden gaat het goed, gisteren heb ik haar voor het eerst laten vliegen. Na half uur ging ze zelf de kooi in, genoeg gehad ;D. Haar snavie ziet er inmiddels al beter uit en het korstje die ze naast haar snavel had is al afgevallen... dus ik hoop dat ze geen beestjes meer heeft. :)

Zo, dat was een uitgebreide update :D.
Groetjes!!!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mara

Hoi Ivy

Wat een leuke update zeg. Echt heel erg leuk. En hele mooie foto's.

Hoe bevalt het werk je?

Mara

aad

pff ff bijgelezen ..  ;)